دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چطور اختلافات نامزدی را حل کنیم؟

چگونه به راحتی مشکلات دوران نامزدی را حل کنیم؟

چطور اختلافات نامزدی را حل کنیم؟
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
همه افراد در دوران نامزدی دچار اختلافاتی با طرف مقابل می شوند نکته اینجاست که چطور می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و آن را برای همیشه حل کرد.

چگونه در دوران نامزدی بر مشکلات عاطفی غلبه کنیم؟ راه حل اختلافات دوران نامزدی

دوره نامزدی یکی از بهترین زمانها برای کسب مهارت هایی در خصوص حل اختلاف نظر ها و مشکلات عاطفی بین زوجین است.برخی میپندارند دوران نامزدی صرفا برای تفریح و خوش گذرانی است.اما باید بدانید در هر رابطه ای مشکلات و تعارض هایی بوجود می آید که زن و مرد باید توانایی هایی را در این زمینه بدست آورند.

ما در این بخش از دانستی های مهم دوران نامزدی در دلگرم اساسی ترین روش های مقابله با این کشمکش ها و مشکلات را ارائه میدهیم،پس با ما همراه باشید چراکه اختلاف نظر و جر و بحث در هر دوره ای از زندگی ممکن است برای زوج ها به وجود بیاید اما بهتر است از همان دوران نامزدی مهارت های لازم برای حل اختلافات را یاد بگیریم.

اختلافات دوران نامزدی را چگونه مدیریت کنیم؟

دوره نامزدی زمان مناسبی است که زوجین مشکلات و اختلاف نظر هایشان را باهم به اشتراک بگذارند و باهم برای حل این مشکلات بکوشند و راه حل هایی را ارائه کنند تا به دوام رابطه بی انجامد.

برخی افراد تصور میکنند که این تعارض ها و مشکلات بوجود آمده فقط در رابطه آنها وجود دارد در حالی که این طور نیست و باید بدانیم که انسانها هر یک ویژگی ها و خصوصیاتی دارند که منحصر به خودشان است و این تفاوت ها بین زن و مرد گاهی باعث بروز مشکلاتی در رابطه میشود که این مشکلات با تدبیر و مدیریت قابل حل است. اگر این مشکلات را جدی نگیریم و بدنبال راه حل نباشیم به آنها میدان میدهیم تا کم کم رابطه را سست کنند.

یکی از اشتباهات متداول بین زوجین این است که به جای اینکه با هم اندیشی و بررسی مشکل به دنبال راهی برای حل آن باشند یکدیگر را مقصر میکنند طوری که در نهایت یکی بازنده میشود و دیگری برنده و از این روش برای حل مشکلات بعدی نیز استفاده میکنند تا کم کم عشق و احساس بین خود را میکشند.

گروهی دیگر افرادی هستند که مهارت زیادی در حل مشکلات و تعارض های بوجود امده دارند.آنها میدانند که این مشکلات در هر رابطه ای وجود دارد و با هم فکری هم به سوی غلبه بر مشکلات میروند.در رابطه آنها بازنده و برنده ای وجود ندارد و هردو برنده هستند.

این دسته از افراد همواره احساسات خوب و مثبت را با هم به اشتراک میگذارند. در این رابطه ها هر دو طرف مسئولیت اشتباهات خود را برعهده میگیرند در نتیجه در اینگونه روابط صمیمیت و عشق و اعتماد پرورش پیدا میکند.

نحوه برطرف کردن اختلافات دوران نامزدی

چند گام ساده برای افزایش اعتماد و صمیمیت در رابطه:

مراقب کلامتان باشید.گاهی افراد برای بیان نیاز ها و احساسات خود به طرف مقابل از پیام هایی استفاده میکنند که شخص مقابل را مورد توهین و تحقیر قرار میدهند.اینگونه پیام ها "پیامهای تو...."نامیده میشود .

افراد در اینگونه پیامها احساسات منفی خود را به طرف مقابل القا میکنند آنها عصبانیت و خشم و دلخوری خود را با سرزنش و تحقیر فرد مقابل بیان میکنند.یکی از عوامل مهمی که در اینگونه پیام ها مورد تعارض قرار میگیرد "عزت نفس"است . عزت نفس یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی هر انسانی است که هر فردی تلاش میکند با راهکار های مختلف عزت نفس خود را بالا ببرد.

پیام هایی مثل:تو اشتباه کردی،تو همه چیز را به هم زدی،تو بودی که.... تاثیرات مخربی را بر فرد مقابل به جا میگذارد که میتواند به معنی توهین و متهم کردن طرف مقابل باشد.

اینگونه پیامها باعث سستی رابطه و کم شدن احساسات و علایق در رابطه زوجین میشود. تاثیراتی که این پیامها به جا میگذارند میتواند منجر به شروع بگو مگو های طاقت فرسا و فحاشی بین زوجین شود. در این شرایط فردی که مورد توهین قرار گرفته نیز میخواهد رفتار های شما را تلافی کند .

اگر شما آگاهی کافی در مورد رفتار هایی که تعارض های بین شما و نامزدتان را فعال میسازد داشته باشید میتوانید از بسیاری از این برخورد ها جلوگیری کنید.

راهکارهای پیشگیری از اختلافات دوران نامزدی

بالا بردن آستانه تحمل

شما میتوانید با بالا بردن آستانه تحمل و صبر خود تا حدود زیادی از بسیاری از مشکلات و تعارض هایی که بین شما و نامزدتان پیش می آید جلوگیری کنید.سطح تحمل ما بواسطه تربیت و شاید عوامل ژنتیکی تعیین میشود .هریک از ما میتوانیم همواره صبور تر از آنچه در حال حاضر هستیم باشیم.

پذیرش سهم خود از مشکل

گاهی در روابط مشکلاتی بوجود می آید که هر دو طرف حاضر نیستند اشتباه خود را در ایجاد این مشکل بر عهده بگیرند. این شرایط باعث بدتر شدن مشکل و ضعف رابطه میشود.

چنانچه در این بخش از دلگرم گفته ایم اگر دو طرف در رابطه مسئولیت اشتباه خود را بر عهده بگیرند اشتیاق برای همکاری بیشتر میشود و مشکل ایجاد شده با سهولت بیشتری حل میشود در این مرحله سعی کنید با احترام با یکدیگر صحبت کنید و هرگز طرف مقابل را مقصر خطاب نکنید و از جملاتی استفاده کنید که با "من"شروع میشوند.

جزئیات را مشخص کنید

یکی از راه حل های موثر در حل مشکلات بین زوجین این است که جزئیات مسئله را در نظر بگیرید و به کمک آن مشکل بوجود آمده را حل کنید.

شما سنگ بزرگی را در نظر بگیرید که بر سر راه شما قرار گرفته است اگر آن را به قطعات کوچکتر تبدیل کنید راحت تر میتوانید آن را از سر راهتان بر دارید .

این مثال درست مثل مشکل و مسئله ای است که برای زوجین بوجود می آید اگر آن را به قطعات کوچکتر تبدیل کنید و جزئیات آن را در نظر بگیرید راحتتر میتوانید به حل آن بپردازید.

چه کنیم در دوران نامزدی دچار اختلافات زیادی نشویم؟

راه حل پیشنهاد کنید

گزینه های مختلفی برای حل مشکلات وجود دارد .شما میتوانید با ارائه تمام راه حل هایی که به ذهنتان خطور میکند سهم بزرگی در حل مشکلات داشته باشید. این را به یاد داشته باشید که حتی راه حل های کوچک و به نظر شما بی اهمیت هم میتوانند نقش مهمی در حل تعارض های بوجود آمده داشته باشند .

ارزیابی و توافق

راه حل هایی که ارائه میدهید را روی کاغذ یادداشت کنید ، و در مورد هریک با یکدیگر گفت و گو کنید و آنچه را که نمیپسندید را با ارائه دلیل با نامزدتان به اشتراک بگذارید.راه حل های مورد توافقتان را اولویت بندی کنید و به آنها رتبه دهید و طبق رتبه هایی که به آنها میدهید آنها را اجرا کنید.

همچنین بخوانید:

راه های برگشت هنگام پشیمانی در دوران نامزدی

پس گرفتن هدیه بعد از بهم خوردن نامزدی چه شرایطی دارد ؟

درست ارتباط برقرار کردن در دوران نامزدی

چطور در دوران نامزدی یا خواستگاری راجع به مادیات و پول صحبت کنیم؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits