دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ازدواج با دوست پسر
4
زمان مطالعه: 15 دقیقه
اگر در حال حاضر یک رابطه عاشقانه و رمانتیک دارید حتما با این فکر افتاده اید که با همین مرد ازدواج کنم و این مرد رویاهای من است. قبل از تصمیم گیری جدی در مورد ازدواج با دوست پسرتان ابتدا این مقاله را تا انتها بخوانید تا تصمیم گیری عاقلانه ای داشته...

با دوست پسرم ازدواج کنم ؟

در جامعه امروزی روابط بین دختران و پسران و آشنایی آنها با یکدیگر نسبت به گذشته بیشتر و پیچیده تر شده است. با آمدن فضای مجازی دامنه دوستی ها وسیع تر و بر تعداد آنها هم اضافه شد. افراد برای رسیدن به اهداف خود و رفع نیازهایشان ناچار به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. یکی از مهم ترین این اهداف ازدواج است.

دختران و پسران به طرق مختلفی می توانند شخص مورد نظر خود را برای ازدواج پیدا کنند. از سنتی ترین روش ها که معرفی شخصی از سمت خانواده ها است تا مدرن ترین روش که آشنایی در فضای مجازی است و در این بین آشنایی در محل کار و دانشگاه نیز می تواند راهی برای آشنایی دختر و پسر باشد. اما بعد از پیدا کردن شخص مورد نظر افراد باید دوره ای را باهم سپری کنند تا با خصوصیات رفتاری هم بیشتر آشنا شوند. اگر نوع آشنایی شما از نوع سنتی است پس بر اساس فرهنگ خانواده ها دوره ی آشنایی شما با چند جلسه رفت و آمد به پایان می رسد.

اما در این مقاله مخاطب ما جوان هایی هستند که روش مدرن را برای آشنایی انتخاب میکنند.

چیزی که امروزه به آن شناخت پیش از ازدواج گفته می شود. در ادامه می آموزید که آیا با پسر مورد نظر خود می توانید ازدواج کنید یا نه و با دوست پسر خود ازدواج کنید یا نکنید ؟

آنچه برای ازدواج با پسر مورد نظرتان باید بدانید.

آیا از لحاظ سنی تناسب دارید ؟

آیا پسری که قصد ازدواج با او را دارید از لحاظ سنی با شما اختلاف زیادی دارد ؟ بیش از حد کوچک تر یا بزرگتر بودن او از شما باعث بروز مشکلاتی در آینده خواهد شد.

از نظر سطح تحصیلات چقدر از هم فاصله دارید ؟

آیا پسری که میخواهد به خواستگاری شما بیاید از لحاظ سطح تحصیلات با شما متفاوت است ؟ به یاد داشته باشید که هیچ وقت یک خانم مهندس نمی تواند با پسری که تحصیلات دیپلم دارد زندگی موفقی داشته باشد.

آیا اهداف پسر از ماندن در رابطه را می دانید ؟

از پسری که قصد ازدواج با شما را دارد سوال کنید که هدف های اصلی او در زندگی و در ارتباطش با شما چیست ؟ و در رابطه با شما بدنبال رسیدن به چه چیزی است ؟ اگر از صحبت ها و رفتار های او متوجه شدید که هدف خاصی از ماندن در رابطه با شما ندارد پس بهتر است کمی درباره اش بیشتر فکر کنید.

چقدر به مرز ها و خط قرمز های یکدیگر احترام می گذارید ؟

روابط بین فردی به عنوان بخشی از زندگی انسان ها مرزهایی دارند. همانطوری که شما نیز باید به عنوان جزئی از ارتباط برای خود خط قرمز هایی را تعیین کنید. مرزها هر آن چیزی هستند که شما نباید پای خود را از آن فراتر بگذارید چون در آن صورت روابط دوام خود را از دست می دهند. به عبارت بهتر مرزها همان محدودیت های موجود در روابط هستند برای مثال شما و شخص مورد نظرتان روز های خاصی را برای ملاقات با هم مشخص می کنید و غیر از آن روزها نمی توانید به دیدن هم بروید.

یا فقط ساعات خاصی را می توانید با یکدیگر به صورت تلفنی یا از طریق پیام صحبت کنید و … اگر پسر مورد علاقه شما بیشتر مواقع آگاهانه یا نا آگاهانه مرزهای شما را نادیده می گیرد پس بهتر است درباره او بیشتر فکر کنید. وارد شدن به حریم شخصی یکدیگر نشانه خوبی برای شروع یک زندگی نیست.

ازدواج با دوست پسر

به تفاوت ها و شباهت هایتان پی برده اید ؟

برای تصمیم گیری درباره این که آیا می توانید با این شخص رابطه خود را به ازدواج ختم کنید یا نه، باید به تفاوت ها و شباهت های بینتان توجه کنید یا در یک کلام نوع نگاهتان به دنیا چقدر با هم فرق می کند ؟ آیا او درون گرا است و شما برون گرا ؟ ایا او فعال و بشاش است و شما منفعل و گوشه گیر ؟ آیا انها از یک خانواده پرجمعیت هستند و شما از یک خانواده آرام و کم جمعیت ؟

آیا جایگاه اقتصادی – اجتماعی خانواده هایتان شبیه به هم است؟ آیا کار بیرون از منزل را دوست دارد ولی شما مخالف کار همسرتان بیرون از خانه هستید؟ این سوالات و تمامی سوالاتی از این دست مواردی هستند که باید قبل از رفتن به خواستگاری مد نظر داشته باشید.

چقدر به هم اعتماد دارید ؟

آیا از زمانی که با پسر مورد علاقه تان وارد رابطه شده اید مدام یکدیگر را چک می کنید ؟ آنچه در روابط بین دختر و پسر بسیار دیده می شود احساس شک و سوء ظن نسبت به طرف مقابل است. این که هر دو نفر شک دارند که آیا قبل از من هم با کسی در ارتباط بوده است یا نه ؟ وجود این حس در هر کدامتان می تواند مخرب رابطه و به عنوان یک پیش آگهی منفی برای ازدواج شما باشد. مخصوصا این که این احساس در خانم ها بسیار بیشتر دیده می شود.

آیا درباره مدت زمان رابطه تان به تفاهم رسیده اید ؟

تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که رابطه شما چه قدر قرار است طول بکشد و شما برای کامل کردن شناخت خود از طرف مقابل به چقدر زمان احتیاج دارید ؟ بهترین زمان برای آشنایی بین ۳ تا ۶ ماه است. در این زمان باید به شناخت نسبتا خوبی از پسر مورد علاقه تان برسید.

آیا خانواده ها را در جریان گذاشته اید؟

پسرها معمولا در ابتدا تمایلی به در میان گذاشتن ارتباطشان با خانواده ندارند. ولی برخی دیگر بدلیل کنترل از سوی والدین یا برعکس بدلیل روابط صمیمانه ای که با یکدیگر دارند این موضوع را از همان اول با خانواده مطرح می کنند. اگر خانواده ها از رابطه شما مطلع شوند احتمالا فشار پسر برای پاپیش گذاشتن به سمت شما بیشتر می شود زیرا بدلیل فرهنگ حاکم بر کشور ما خانواده ها معمولا از طولانی شدن ارتباط دختر و پسر بدون در میان بودن حرفی از خواستگاری رضایتی ندارند.

آیا درباره تصمیمی که گرفته اید تردید دارید ؟

وقتی درباره ی ازدواج با یک نفر فکر میکنید، باید تمام جوانب قضیه را سبک و سنگین کنید. به جای این که از خودتان بپرسید، آیا باید با او ازدواج کنم، از خودتان بپرسید که چه دلایلی وجود دارد که با او ازدواج نکنم. تصمیم گیری برای ازدواج با یک نفر به این معنا است که عاشقش هستید و میخواهید تا آخرین نفس کنارش زندگی کنید.

اگر میخواهید بدانید که آیا باید با او ازدواج بکنید یا خیر، از خودتان بپرسید که چرا نباید با او ازدواج کنید. سپس برآورد کنید که کدام یک به صلاحتان است و با چه شرایطی میتوانید زندگی کنید. تمام خصوصیاتی را که در پسر مورد علاقه تان دوست دارید یا آزارتان میدهد، در نظر بگیرید و ببینید که با کدام یک میتوانید تا آخر عمر کنار بیایید.

آیا این پسر کسی است که می خواهید بقیه زندگی خود را با او ادامه دهید ؟

ویژگی های ظاهری یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید. آیا می توانید سال های سال کنار او زندگی کنید و به چشمانش نگاه کنید ؟ آیا از قدم زدن در خیابان با او بدلیل ظاهرش احساس خجالت می کنید ؟ یا اگر از این که مدت ها به او نگاه کنید اصلا خسته نمی شوید ؟

فکر میکنید پسری هست که بیشتر برایتان مناسب باشد ؟

چون تا به حال به پسر بهتری برخورد نکرده اید و فکر نمی کنید که بتوانید مورد بهتری را پیدا کنید، از سر ناچاری راضی به ازدواج با یک نفر نشوید. بهتر بودن نسبی است. اگر فکر میکنید که اگر بیشتر صبر کنید، فرد مناسبتر و شایسته تری را پیدا میکنید، از صبر کردن نترسید.

درست نیست شتابزده و نسنجیده ازدواج کنید و بعد به این نتیجه برسید که اگر بیشتر صبر کرده بودید تا عاقلتر و بالغتر شوید و افراد بیشتری را ملاقات کنید، میتوانستید همسر ایده آلتان را پیدا کنید.

آیا خودتان میخواهید ازدواج کنید ؟

آیا ازدواج برایتان صرفاً اقدام منطقی بعدی است یا چون خودتان میخواهید، تصمیم به ازدواج گرفته اید ؟

گاهی اوقات تحت فشار دیگران به این نتیجه میرسید که اکنون در مرحله ی ازدواج کردن قرار دارید و تشکیل زندگی اقدام منطقی بعدی در زندگیتان است. برخی آقایان به خواستگاری میروند، نه به این دلیل که تصمیم قطعی برای ازدواج گرفته اند یا خود را برای تشکیل زندگی آماده میبینند، بلکه به این دلیل که تحت فشار قرار گرفته اند و اطرافیان از او انتظار دارند که ازدواج کند توجه کنید که نظر دوست پسر شما برای به خاستگاری آمدن شما از این موارد نباشد.

مهم نیست که عرف جامعه چه حرکتی را از شما انتظار دارد، خودتان باید تصمیم مناسب را برای زندگیتان بگیرید.

میتوانید با خانواده اش کنار بیایید ؟

آنچه اکثر افراد مجرد درک نمیکنند، این است که با ازدواج با یک نفر، در واقع با خانواده ی او هم ازدواج میکنند. حتی اگر پسر مورد نظرتان وانمود کند که خانواده اش برایش مهم نیست، هرچه سنتان بالاتر برود، خانواده برایتان مهمتر خواهد شد. اگر پدر این پسر دائماً در زندگیتان مداخله میکند یا برادر معتادش مدام مزاحمتان میشود، تمام مشکلات بعد از “بله” گفتن حل نخواهد شد. واقعیت این است که مشکلاتتان بعد از ازدواج عمیقتر میشود و به خشم و تنفر در رابطه تان دامن میزند.

عاشقش هستید ؟

عشق مقوله ای کاملاً ذهنی و درونی است. اگر از جواب این سوال مطمئن هستید، دیگر جایی برای تردید و دودلی وجود ندارد. باا ین حال اگر با وجود عشقی که دارید، برای ازدواج مطمئن نیستید، به احتمال زیاد هنوز زمان مناسب فرا نرسیده است.

آیا او بهترین دوستتان است ؟

شاید به ظاهر ساده به نظر برسد اما واقعیت دارد.
بهترین دوستتان در جهان کیست ؟

او چه خصوصیاتی دارد که به بهترین دوستتان تبدیل شده است ؟ حتماً وقت زیادی را با هم میگذرانید؛ همه چیز را به هم میگویید؛ بدون قضاوت کردن و قضاوت شدن به حرفهای هم گوش میدهید و از زیر و بم زندگی و روحیات یکدیگر کاملاً خبر دارید.

اگر عاشق پسری هستید و قصد دارید با او ازدواج کنید، تمام چیزهایی را که با بهترین دوستتان به اشتراک میگذارید، باید با نامزدتان نیز شریک شوید و او را به مرور و با پشت سر گذاشتن دوران گذار به یکی از بهترین دوستان خود تبدیل کنید.

البته منظورمان نیست که او قرار است جای دوستان قدیمیتان را بگیرد یا این که باید تمام مطالبی را که با دوستان همجنستان در میان میگذاشتید، اکنون با او مطرح کنید. اما همسر آینده تان باید جایگاهی مشابه بهترین دوستتان را در زندگی و قلبتان اشغال کند. خلأ “بهترین دوست” یکی از بیشمار خلأهای زندگیتان است که همسرتان آن را به خوبی پر خواهد کرد.

آیا او شما را میخنداند ؟

آیا بامزه ترین فردی است که در زندگیتان میشناسید ؟

مردم معمولاً قدرت پیوند مشترک بین دو نفری را که حس شوخ طبعی یکسانی دارند، دست کم میگیرند. اگر بتوانید یکدیگر را بخندانید، بدانید که جدایی ناپذیر خواهید بود، حتی میتوانید هر روز صبح تا آخر عمرتان کنار هم ورزش کنید و بدوید. رسیدن به چنین سطحی از نشاط و شادمانی در رابطه فوق العاده است.

حتماً دیده اید که بسیاری از دعواهای زناشویی وقتی شروع میشود که یک شوخی به نظر یک طرف بامزه میآید، اما دیگری به هیچ وجه از این شوخی خوشش نمیآید. به علاوه جرو بحثهای بی معنی معمولاً علامت ناسازگاری بین زوجین است.

آیا هنوز هم هر بار که او را میبینید، لبخند میزنید ؟

وقتی پسری را دوست داشته باشید، هر بار که او را میبینید، مانند روز اول آشناییتان قلبتان به تپش میافتد و لبخند به لبانتان مینشیند و این احساس شیرین هرگز از بین نمیرود. او همیشه شما را شگفت زده میکند، هیچگاه از شاد کردن و خنداندنتان دست برنمیدارد، همیشه لبخند به لبانتان میآورد و هر بار که او را میبینید، خوشحال و سرحال میشوید.

هنوز هم وقتی منتظرش هستید تا به دنبالتان بیاید، باید دلشوره ی عاشقی را که منتظر محبوبش است، احساس کنید. هنوز هم باید وقتی با او بیرون میروید، به خودتان ببالید که آنقدر خوش شانس بوده اید که چنین فردی وارد زندگیتان شده است.

5 نشانه پسری که می توانید با او ازدواج کنید

مواردی که در بالا مطرح شد به شما برای گرفتن تصمیم بهتر کمک می کنند اما چند نکته نیز وجود دارد که اگر پسر مورد علاقه شما از آن ها برخوردار بود می توانید با اطمینان بیشتری درباره ازدواج با او فکر کنید. این موارد به شرح زیراند:

1) مستقل بودن

پسر مستقل انتخاب خوبی برای ازدواج است، چون میدانید که او برای این که خوشحال و سرگرم نگهش بدارید و از او مراقبت کنید، به شما تکیه نخواهد کرد. یک پسر مستقل شما را میخواهد، نه این که به شما نیاز داشته باشد؛ اگر یک روز از شما خبری نشود، از خود بیخود نمیشود، سمج نیست و انتظار ندارد که تمام وقتتان را به او اختصاص بدهید. چنین پسری در مقایسه با کسی که به دلگرمی و توجه دائمی نیاز دارد، همسر بهتری برایتان خواهد بود. یک پسر مستقل، قوی و با اعتماد به نفس است و از تنها ماندن نمیترسد.

البته وابستگی متقابل یکی از خصوصیات یک رابطه ی سالم است. منظورمان از استقلال این است که همسرتان توانایی هایی داشته باشد که بتواند به تنهایی نیز به خوبی به زندگی اش ادامه دهد. اما در عین حال او میداند که وقتی به کمکتان نیاز دارد، چطور میتواند به شما نزدیک شود و میتواند از نظر عاطفی به شما وابسته شود.

2) خونسرد و منطقی بودن

یک پسر آرام و منطقی بسیار جذابتر و خواستنی تر از پسری است که با کوچکترین مسئله ای نا امید میشود. شما همسری میخواهید که در موقعیتهای پرتنش زندگی خونسردی و آرامشش را حفظ کند.

البته منظورمان این نیست که همسر آینده تان باید ایده آل باشد و هرگز عصبی نشود، اما او نباید هر بار که مشکلی پیش میآید، آرامشش را از دست بدهد. او میداند که چطور باید احساساتش را کنترل کند و قبل از حرف زدن، فکر میکند.

همچنین باید احساس کنید که وقتی شما تحت فشار هستید، او میتوانید آرامتان کند و با کاردانی و تدبیر خود اضطرابتان را از بین ببرد. وقتی خودتان سردرگم هستید و نمیتوانید به خوبی فکر کنید، میدانید که میتوانید روی توانایی ها، هوش و افکارش حساب کنید.

3) خسیس نبون

پسری که میخواهید با او ازدواج کنید باید درآمد خوبی داشته باشد. فکرن نمی کنید که عاشقی میتواند جواب شکم گرسنه بچه را بدهد ؟ پسری که میخواهید با او ازدواج کنید نباید خسیس باشد زندگی کردن با یک آدم خسیس بسیار بدتر از چیزی است که فکرش را میتوانید بکنید.

4) او از اهدافتان حمایت میکند

پسری که از اهداف شخصی و شغلیتان حمایت کند، همسر خوبی برایتان خواهد شد. چنین پسری میداند که فقط خواسته ها و نیازهای خودش یا شما به تنهایی مهم نیست و هر دو نفر در زندگی مشترک باید پیشرفت کنند. در حالی که هر دو نفر اهداف شخصی دارید، او همواره کنارتان قرار میگیرد و بهترین مشوقتان در زندگی خواهد بود.

او از این که شما وقت و انرژی زیادی را برای رسیدن به اهدافتان صرف میکنید، احساس خطر نمیکند، چون خودش هم اهدافی دارد و میداند که برای رسیدن به آنها باید تلاش کرد.

5) او از خودش دفاع میکند

همسر آینده تان باید همانطور که پای شما، خانوادهاش یا دوستانش میایستد، از خودش نیز دفاع کند. باید به دنبال همسری باشید که اجازه ندهد دیگران با او بدرفتاری کنند. مسلماً همسری نمیخواهید که بدرفتاری دیگران را با خودش یا به طور کلی با دیگران بپذیرد. در غیر این صورت ممکن است به تدریج دیگر احترامی برای او قائل نشوید. مردی که از خودش دفاع میکند، به خودش اطمینان دارد و اجازه نمیدهد که دیگران از او سوء استفاده کنند، او را دستکم بگیرند یا به گونه ای عمل کنند که انگار نظرات و عقاید او اهمیتی ندارد.

انتخاب همسر مناسب برای ازدواج کار دشواری است و نیاز به زمان زیادی برای تصمیم گیری دارد. زمانی که شما در رابطه ای هستید که مدت ها مرد مورد علاقه تان را می شناسید هنگام تصمیم گیری احتمالا دچار شک می شوید که آیا این فرد واقعا مناسب شما هست یا خیر ؟

به شما پیشنهاد می کنیم که حتما قبل از رسمی کردن ارتباطتان از علاقه خود به آن پسر مطمئن شوید. آیا همه خصوصیات رفتاری او را می شناسید ؟ آیا او با هیچ کدام از ویژگی های شخصیتی شما مشکلی ندارد ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits