دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش های آشتی کردن با دوست دختر را یاد بگیریم
7
زمان مطالعه: 13 دقیقه
اگر به تازگی با شریک عشقیتان بحث و مشاجره داشتید و الان دختر مورد علاقه تان قهر کرده است قبل از انجام هر کاری ابتدا این مقاله را تا آخر بخوانید، چون هر حرکت اشتباه شما ممکن است باعث شود شما او را برای همیشه از دست بدهد.

چطوری با دوست دخترم آشتی کنم

اگر به تازگی با دوست دخترتان بحث و مشاجره شدیدی داشته‌اید. دعوایی که باعث شده او بسیار ناراحت و دلخور شود و قهر کند. یا این که شاید سوء تفاهماتی ایجاد شده است که هر دو آزرده خاطر شده اید و بینتان فاصله افتاده است. دعوا و قهر مسئله‌ای است که تقریبا در همه روابط گاهی اتفاق می‌افتد.

اما اگر باوجود اختلاف نظرها نمی‌خواهید اجازه دهید رابطه‌تان به راحتی از هم بپاشد، بهتر است مهارت آشتی کردن با دوست دختر را یاد بگیرید. در این مقاله روش آشتی کردن با دوست دختر را در سه مرحله به صورت گام به گام بیان می‌کنیم.

مرحله اول برای آشتی کردن

برای آشتی کردن آماده شوید

دست نگه دارید ! برای آشتی کردن عجله نکنید. اگر بی‌گدار به آب بزنید و از روش نامناسب وارد شوید، ممکن است علاوه بر این که تلاشتان برای آشتی کردن بی نتیجه می‌ماند، او را بیشتر از قبل ناراحت کنید. برای آشتی کردن با دوست دختر قبل از هرچیز نکات زیر را در نظر داشته باشید

آرامش خود را باز یابید

هر دو طرف هنگام دعوا کردن در وضعیتی کاملاً غیرمنطقی قرار می‌گیرید و زمام احساسات را به دست غرور و عصبانیت می‌سپارید. در چنین شرایطی عاقلانه فکر کردن و تصمیم گرفتن هیچ جایی ندارد و مسائل مهم از نظر دور می‌ماند. میل مهارنشدنی و آتشین برای پیروز شدن در بحث و اثبات حقانیت خود باعث می‌شود که فراموش کنیم قرار بوده هر دو نفر در کنار هم و یار یکدیگر باشیم. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، این است که از دعوا دور شوید، خودتان را آرام کنید و افکار زشت را از سرتان پاک کنید. تمام مشکلات و جر و بحث‌ها را نمی‌توان در یک جلسه، آن هم در حالتی حل کرد که از شدت عصبانیت سرخ شده‌اید و از چشمانتان آتش می‌بارد. بنابراین دعوا را تمام کنید، برای هواخوری بیرون بروید یا باشگاه بروید و عصبانیتتان را هنگام ورزش تخلیه کنید.

به طرف مقابل کمی فرصت بدهید

اگر لازم است، مدتی از دوست دخترتان فاصله بگیرید و به او زمان بدهید. اگر او هنوز از دعوایی که با هم داشته‌اید، عصبانی است، تنها کاری که می‌توانید بکنید، این است که به او زمان بدهید تا آرام شود. اگر بخواهید زمانی که هنوز عصبانی است، با او حرف بزنید و آشتی کنید، بعید است که این دختر عصبانی به حرفهایتان گوش بدهد یا ممکن است حرف ناخوشایندی بزند که واقعاً حرف دلش نیست و در نتیجه آتش دعوا شعله‌ورتر شود. بنابراین اول به دوست دخترتان فرصت بدهید تا آرام شود، مطمئن باشید که به این ترتیب راحتتر می‌توانید با او آشتی کنید و دلخوری‌اش را برطرف کنید.

گذشته را به گذشته بسپارید

بهترین نقطه شروع برای یافتن راه مناسب آشتی کردن با دوست دختر این است که گذشته را صادقانه بررسی کنید. برای حرکت رو به جلو و یک شروع جدید لازم است که گذشته را به گذشته بسپارید. اما اگر هر دو نفر دائماً بحثی را پیش بکشید که باعث قهرتان شده است، فراموش کردن گذشته عملاً غیرممکن می‌شود.

روش های آشتی کردن با دوست دختر را یاد بگیریم

مرحله دوم برای آشتی کردن

اختلاف نظرها را حل کنید

در این مرحله لازم است در مورد موضوعی که باعث قهر یا دعوا (لینک به مقاله قهر و دعوا) با دوست دختر شده است صحبت کنید تا بتوانید سوءتفاهم ها را باهم برطرف کنید و راهکاری برای حل مشکل و آشتی بیابید.در ادامه مراحل اینکار به صورت قدم به قدم بیان می‌شود:

برای آشتی پیش قدم شوید

برای آشتی پیش‌قدم شوید. صرف نظر از این که مقصر چه کسی است، اگر شما اولین قدم را برای آشتی کردن بردارید، به دوست دخترتان نشان می‌دهید که چقدر برای حل کردن مشکل مشتاق هستید. اگر باور دارید که مقصر شما هستید، از صمیم قلب برای کارهایی که انجام دادهاید، معذرت‌خواهی کنید. اگر معتقدید که عشقتان مقصر است، معذرت‌خواهی نکنید، اما به او بگویید که دوستش دارید و می‌خواهید هر کاری که در توان دارید، انجام دهید تا دوباره با هم آشتی کنید.

نکته 1) حضوری آشتی کنید

اولین قدم برای آشتی کردن را باید همواره رو در رو بردارید. فرستادن پیامک یا ایمیل غیراحساسی است و او فکر می‌کند که احساساتتان واقعی نیست.

نکته 2) زیاد سریع پیش نروید

اگر می‌خواهید با دوست دخترتان آشتی کنید، قبل از آن که سعی کنید در آغوشش بگیرید یا نوازشش کنید، اول با او حرف بزنید. اگر آشتی کردن را با نوازش شروع کنید، او فکر می‌کند که می‌خواهید جر و بحث را نادیده بگیرید و نمی‌خواهید به حرف‌هایش گوش کنید.

در مورد موضوع مورد اختلاف صحبت کنید

شاید تصور کنید، فکر خوبی است که تا زمانی که آب‌ها از آسیاب بیفتد، قهر بمانید، اما باید بدانید که اصلاً هم فکر خوبی نیست. دوست دخترتان بدون دلیل با شما قهر نکرده است. دلخوری‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید و با نادیده گرفتن آنها فقط بیشتر از هم دور می‌شوید. بنابراین کنار عشقتان بنشینید، با او حرف بزنید و اجازه بدهید که خودش را تخلیه کند. به این ترتیب حالش بعد از این که تمام حرف‌هایش را زد، بهتر می‌شود و این مهربانی و باملاحظگی، او را به شما نزدیکتر می‌کند. بنابراین برای این که در مسیر آشتی کردن قرار بگیرید، به او بگویید که احساساتش را درک می‌کنید. دقیقاً به او بگویید که در چه زمینه‌هایی حق با اوست.

به صحبت‌های دوست دخترتان گوش دهید

شنونده خوبی باشید و به حرف‌های دوست دخترتان گوش بدهید. ممکن است او هنوز هم عصبانی و دلخور باشد، اما باید بگذارید تا تمام غم و اندوهی را که در سینه‌اش انباشته شده است، بیرون بریزد. از پافشاری کردن روی نظرات خودتان خودداری کنید، چون این کار آتش دعوا را شعله‌ور می‌کند و او فکر میکند که علاقه‌ای به شنیدن حرف‌هایش ندارید.

اشتباهات خود را بپذیرید

هر دعوایی دو طرف دارد و قبول داشته باشید یا نه، شما هم به اندازه دوست دخترتان در شروع دعوا نقش داشته‌اید. اعتراف کردن به این اشتباه دوطرفه کار درستی است و شما را در مسیر آشتی کردن قرار می‌دهد. به او بگویید که قبول دارید، اگر خون‌سردتر و عاقلانه‌تر رفتار کرده بودید، صحبت معمولی به قهر و دعوا تبدیل نمیشد. دوست دخترتان نیاز دارد از دهانتان بشنود که فقط او را برای از بین بردن شادی و آرامش رابطه عاشقانه‌تان سرزنش نمی‌کنید.

بنابراین مرد باشید و سهم خودتان را در به راه انداختن این مشاجره بپذیرید. این اعتراف عشقتان را آرام میکند و او نیز اشتباهاتش را به نوبه خود قبول می‌کند.

عذرخواهی کنید

بدون شک عذرخواهی کردن سختترین و حیاتیترین قدم برای آشتی کردن با دوست دختر است. اما اگر از صمیم قلب میخواهید که اوضاع بر وفق مراد شود و دلخوری دوست دخترتان را برطرف کنید، راهی به جز این ندارید. اگر شما مقصر اصلی بودهاید، معذرتخواهی کنید و به او بگویید که تمام تلاشتان را میکنید تا این اتفاق دوباره نیفتد. حتی اگر مقصر نبودهاید، باز هم برای تندخویی و پرخاشگریتان معذرت بخواهید. این عذرخواهی صادقانه به او نشان می‌دهد که حاضرید غرورتان را برای نجات دادن رابطه‌تان زیر پا بگذارید و او نیز سعی می‌کند تا این از خودگذشتگی را در آینده نزدیک جبران کند. یک یادداشت معذرت‌خواهی عاشقانه و احساسی برایش بنویسید. لازم نیست متنتان به زیبایی نمایشنامه‌های شکسپیر باشد، همین که تلاشتان را بکنید، کافی است.

مرحله سوم برای آشتی کردن

دل دختر مورد علاقه‌تان را مجددا بدست آورید

بعد از حل اختلاف نظرها و برطرف کردن سوء تفاهم‌ها، در مرحله بعد لازم است برای ساختن مجدد رابطه تلاش کنید. بکار گرفتن روش‌های زیر برای آشتی کردن،به شما کمک می‌کند بتوانید دلخوری و کدورت ایجاد شده را کاملا از دل دختر در آورید.به طوری که رابطه عاطفیتان حتی از قبل هم زیباتر و عاشقانه بشود.

نشان بدهید تغییر کرده اید

همانطور که برای بهبود رابطه‌تان تلاش می‌کنید، هر کاری می‌توانید انجام دهید تا به دوست دخترتان نشان بدهید که تغییر کرده‌اید و به یار عاشق‌تر، بهتر و بالغ‌تری تبدیل شده‌اید. برای اثبات این موضوع می‌توانید هر موقع که به شما نیاز داشت، به دادش برسید. اگر به او ثابت کنید که به یک دوست پسر از خود گذشته تبدیل شده‌اید، او دوباره مانند گذشته، حتی بیشتر به سمتتان جذب خواهد شد. هرچند آشتی کردن و رفع کدورت زمان می‌برد، اما اگر این دختر همانی است که عاشقانه دوستش دارید و می‌خواهید تا پایان عمر خوشبختی را در کنارش تجربه کنید، این صبر و تلاش ارزشش را دارد.

نشان بدهید عاشقش هستید

دعوا و اختلاف نظر نباید مانعی برای نشان دادن عشق و علاقه باشد. خشم و غضب آتشین باعث می‌شود که دوست دخترتان از یاد ببرد که چقدر دوستتان دارد، بنابراین نباید به خشم اجازه بدهید که عشقتان را سرکوب کند. درست است که باید به دوست دخترتان زمان بدهید و مدتی از او فاصله بگیرید تا آرام شود، اما در عین حال باید به او بفهمانید که برای آشتی کردن آماده هستید.

به این ترتیب دوست دخترتان هم سریعتر بر خودش مسلط می‌شود و متوجه می‌شود که بدون شما نمی‌تواند زندگی کند. یک کارت عاشقانه برایش بفرستید و تمام خصوصیاتی را که در وجودش می‌پرستید و کارهایی را که برایتان انجام داده و بابت آن‌ها قدردانش هستید، در آن بنویسید تا متوجه شود که لطف‌های بی‌دریغ او را حق مسلم خودتان فرض نمی‌کنید. بگذارید عشقتان بفهمد که بابت داشتن او خدا را شاکر هستید. اجازه ندهید که غرور بیجای مردانه عشقتان را به نابودی بکشاند.

به او یک هدیه عاشقانه بدهید

شاید این کار کمی لوس و سطحی به نظرتان برسد، اما کدام دختری است که عاشق هدیه گرفتن نباشد ؟ دوست دخترتان در حال و هوا و وضعیتی که باشد، همواره از یک هدیه محبت‌آمیز استقبال خواهد کرد. گل مورد علاقه‌اش را برایش بخرید، روی یک کارت زیبا با خط خوش و درشت بنویسید: “متاسفم”، تا معجزه این باملاحظگی را ببینید. گران بودن هدیه ارتباط مستقیم با جدی بودن دعوایتان دارد. گل، شکلات و کارت برای مشاجره‌های کوچک و معمولی مناسب است. اما اگر وارد دعوای تمام عیاری شده باشید که تا چندقدمی جدایی پیش رفته باشد، باید مبلغ قابل توجهی را از حساب بانکیتان بیرون بکشید.

روش های آشتی کردن با دوست دختر را یاد بگیریم

قبل از خریدن یک هدیه عاشقانه به خوبی فکر کنید، چون یک دوست دختر خشمگین را نمی‌توانید با یک جواهر بدلی آرام کنید.

یکی از آرزوهای رومانتیکش را برآورده کنید

باور کنید که این کار آنقدرها هم سخت نیست. البته قرار نیست غول چراغ جادو بشوید و تمام آرزوهایش را برآورده کنید. لطفی در حقش بکنید یا چیزی برایش بخرید که مدت‌هاست دوست داشته آن را بخرد یا حتی قبلاً به آن اشاره کرده است. جان کلام آن که کاری انجام بدهید که نشان بدهد، همیشه، حتی وقتی که اینطور به نظر نمی‌آمده به حرف‌هایش گوش کرده‌اید؛ البته اگر همیشه یک گوشتان در بوده و یک گوشتان دروازه، دیگر فقط خدا می‌تواند نجاتتان بدهد. این کار را انجام بدهید تا دوست دخترتان بداند که چقدر برایتان مهم است و یک جرو بحث کوچک هیچ چیزی را تغییر نداده است. اطمینان داشته باشید بعد از اثبات کردن عشق و علاقه‌تان زندگیتان بیشتر از همیشه شیرین و لذتبخش خواهد شد.

او را غافلگیر کنید

به یک برنامه متفاوت و هیجان‌انگیز فکر کنید، کاری که قبلاً به عنوان یک زوج انجام نداده‌اید. اگر می‌خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید، یک مراسم آشتی‌کنان هیجان انگیز برایش برگزار کنید. روحیه عاشقانه‌تان را به دوست دخترتان نشان دهید و به یادش بیاورید که چرا یکدیگر را دوست دارید.

روش های آشتی کردن با دوست دختر را یاد بگیریم

یک ایده خوب برای غافلگیر کردن او این است که کاری کنید روزهای خوب و هیجان انگیز رابطه‌تان مرور شود، مثلا اگر عکس‌های دو نفره دارید، چند عکس خوب دو نفره را چاپ کنید و به او هدیه دهید. یا اینکه او را به محل اولین قرار عاشقانه تان ببرید تا روزهای خوب و عاشقانه رابطه تان مرور شود.

توپ را در زمین حریف بیندازید

اگر دوست دخترتان نمی‌خواهد با شما حرف بزند یا عذرخواهی‌تان را قبول نمی‌کند، میدان را ترک کنید و بگذارید توپ در زمین حریف بماند. مجبور کردن دوست دخترتان به ادامه بحث به جز این که بیشتر از هم دورتان کند، هیچ فایده‌ای ندارد. در عوض به او بفهمانید که حاضرید هر چقدر که لازم است، صبر کنید تا او برای گفتگو و آشتی کردن آمادگی پیدا کند. بعد از آن که عشقتان آرام شود و توانست منطقی فکر کند، با او تماس بگیرید و درباره مشکلاتتان در کمال آرامش و خونسردی صحبت کنید تا به راه‌حل برسید.

برای آشتی با دوست دختر در مرحله اول ابتدا لازم است آرامش خود را بازیابید و به طرف مقابل نیز کمی فضا دهید تا عصبانیتش فروکش کند و به آرامش نسبی برسد. کدورت‌های گذشته‌ها را فراموش کنید و بر ساختن دوباره رابطه عاشقانه‌تان تمرکز نمایید. در مرحله دوم فارغ از اینکه تقصیر با چه کسی بوده برای آشتی پیش قدم شوید و درمورد موضوع مورد اختلاف با هم صحبت کنید.

به صحبت های طرف مقابل خوب گوش دهید و سهم خود را در دعوا بپذیرید و اگر اشتباهی انجام داده اید صراحتا عذرخواهی کنید.در مرحله آخر اگر بتوانید دل دختر موردعلاقه‌تان را مجددا بدست آورید، رابطه‌تان را یک قدم به جلو پیش برده اید. برای اینکه او را تحت تاثیر قرار دهید عملا نشان بدهید عاشقش هستید، می‌توانید به او یک هدیه عاشقانه بدهید، او را غافلگیر کنید یا یکی از آرزوهای رومانتیکش را برآورده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits