دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راههای اصلی برای افزایش مثبت نگری
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
افزایش مثبت نگری: سی دقیقه از وقتتان را به فهرست کردن تمام افکار شادی بخش و مثبتی که به ذهنتان می رسد، اختصاص دهید. از ورقی کاغذ استفاده کنید و در نوشتن عجله نکنید

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید

اگر می خواهید زندگی شاد و سالمی داشته باشید، باید یاد بگیرید که بر افکار مثبتتان تمرکز کنید. کافی است تنها به مدت یک هفته روش هایی که در این متن مطرح شده است را پیش بگیرید تا شادی و مثبت نگری را به زندگی خود وارد کنید.


چگونه مثبت نگر باشیم

می توانید با تمرکز بر خوبی ها و کم کردن تفکرات منفی، به شادی زندگیتان بیفزایید. این هفته پس از هر فکر منفی ای، به چیزهای مثبت فکر کنید. چنین تمرینی الگوی ذهنیتان را تغییر می دهد و افکار مثبت، بیشتربه ذهنتان می رسد.


چه اتفاقی در بدنتان می افتد:

نسبت افکار منفی به مثبت مهم ترین عامل شادی است. مغز همواره سطح احساسات را کنترل می کند؛ افکار منفی بیش از حد باعث می شود مغزتان احساس اضطراب و ناراحتی را بهتان تلقین کند. اما اندکی افکار مثبت باعث می شود مغزتان فرمان راحتی و خوشحالی به بدن بدهد. با تمرین تبدیل افکار منفی به مثبت می توانید نسبت افکار مثبت و منفیتان را بهبود ببخشید و خوشحال تر باشید.


به خود انگیزه دهید:

پس از شناخت افکار و احساسات منفی خود و تمرین چند روزه برای مقابله با آن ها، کم تر منفی فکر می کنید. حالا می توانید راحت تر بر کارهایتان متمرکز شوید بدون آن که احساسات و اضطراب های بی معنی حواستان را پرت کنند، بنابراین فعال تر و پر انرژی تر و از همه مهم تر، خوشحال تر می شوید.


چند قدم تا مثبت نگری


1. فهرستی از افکار شادی بخشتان بنویسید:

سی دقیقه از وقتتان را به فهرست کردن تمام افکار شادی بخش و مثبتی که به ذهنتان می رسد، اختصاص دهید. از ورقی کاغذ استفاده کنید و در نوشتن عجله نکنید. مکان ها و اشخاصی که خوشحالتان می کنند را بنویسید دوستان خوب، بهترین تعطیلاتی می توانید فکرش را بکنید، خاطرات کودکی،

چیزهایی که باعث خوشحالیتان می شوند را فهرست کنید: توله سگ ها، بچه ها، بوی اتوموبیلی جدید، شامی شاهانه، یک روز استراحت در استخر. هر کس و هر چیز خوشحال کننده ای که به ذهنتان می رسد را بر کاغذ بیاورید.


2. مراقب افکار و احساسات منفی خود باشید:

طی این یک هفته به افکارتان توجه کنید. هر گاه متوجه احساسی منفی، ناراحت کننده یا اضطراب آور شدید، آن را با نام «فکر ناراحت کننده» علامت گذاری کنید. نگران تعداد زیاد افکار ناراحت کننده تان در طول یک روز نباشید. این امر کاملا طبیعی است. تنها به آن ها توجه کنید و علامت گذاریشان کنید.


3. به افکار شادی بخشتان بیندیشید:

بعد از علامت گذاری یک فکر منفی، بلافاصله از فهرست افکار شادی بخشتان چیزی را انتخاب و به آن فکر کنید. می توانید تنها یک چیز را تمام طول روز استفاده کیند یا هر بار که به فکر شادی بخشی نیاز داشتید، مورد جدید را انتخاب کنید. کافی است تنها چند ثانیه ای را به این افکار مثبت اختصاص دهید.


راه هایی برای افزایش مثبت نگری و شادی


منتظر افکار منفی نباشید تا افکار مثبت را به ذهنتان بیاورید. مهارت مثبت اندیشی خود را با تصمیم و تلاشی آگاهانه برای اندیشیدن به افکار مثبت حین طول روز، بهبود بخشید. تصمیم بگیرید تمام ساعت ناهار یا ساعت استراحتتان را با افکار مثبت بگذرانید. تصمیم بگیرید در طول رانندگی تنها به افکار مثبت بیندیشید. زمان هایی از روزتان را تنها به افکار مثبت اختصاص دهید.


چند روش برای تمرکز بهتر بر افکار مثبت


خود را قضاوت نکنید. همه ی انسان ها افکار ناراحت کننده ی زیادی را در طول روز تجربه می کنند. ممکن است هر چه بیشتر به حضورشان توجه کنید، از ازدیادشان شرمنده شوید. اما نگران نباشید: داشتن چنین افکار عجیبی کامل طبیعی است. معمولا بهترین کار نادیده گرفتن آن هاست.


حین انجام این تمرین ها، لبخند بر لب داشته باشید. هنگام اندیشیدن به افکار شادی بخش، خود را مجبور به لبخند زدن کنید. این کار به از بین بردن تاثیرات افکار منفی کمک می کند.


انجام تمرین ها را در طول روز به خود یادآوری کنید. حتی یک روز را بدون جایگزینی افکار منفی با افکار مثبت نگذرانید.


ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits