دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ راهکار شگفت انگیز برای ایجاد شادی در زندگی
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شادی و خوشحالی : چیزهایی که یک فرد را خوشحال می کنند ممکن است با چیزهایی که سایر افراد را شاد می کنند تفاوت داشته باشد، بعضی چیزهای خاص به نظر این قابلیت را دارند که تقریبا در زندگی هر کسی تجربه ای از یک شادی عمیق ایجاد کنند

با مجله دلگرم همراه باشید تا شما را با راههای ایجاد شادی و خوشحالی در زندگی آشنا کنیم


بسیاری از افراد هنگامی که در زندگی تحت فشار قرار می گیرند حساس و سر در گم می شوند یا احساس می کنند نمی توانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند و با وجود اینکه چیزهایی که یک فرد را خوشحال می کنند ممکن است با چیزهایی که سایر افراد را شاد می کنند تفاوت داشته باشد، بعضی چیزهای خاص به نظر این قابلیت را دارند که تقریبا در زندگی هر کسی تجربه ای از یک شادی عمیق ایجاد کنند.

1- مثبت اندیشی

این عوامل شادی بخش در شاخه ای از روانشناسی به نام روانشناسی مثبت اندیشی مورد مطالعه قرار و بررسی قرار می گیرند. این مطالعات به ما کمک می کنند تغییراتی که موجب شادی بسیاری از افراد می شوند را شناسایی کنیم و به کار بگیریم. در ادامه ی مقاله به برخی از این عوامل می پردازیم.

2- مدیریت امور زندگی


اگرچه شما قادر نباشید تمامی عواملی که موجب ایجاد استرس در زندگی تان می شوند را مدیریت کنید، برای آن که کمتر احساس سر در گمی کنید و بتوانید راحت تر اتفاقات یک روز بد را پشت سر بگذارید می توانید از برخی از راه کار هایی که موجب کاهش عوامل استرس زا می شوند بهره بگیرید. همچنین، حتی زمانی که زندگی سرشار از استرس و اضطراب می شود، همیشه چندین راه برای افزایش میزان شادی وجود دارند.

3- تقویت خوش بینی


با وجود اینکه می توانید بخش هایی از زندگی تان را برای کاستن از استرس و اضطراب تغییر دهید اما همیشه بخش هایی نیز هستند که باید با آن ها کنار بیایید _استرس شغلی و برنامه های شلوغ کاری (به ویژه اگر صاحب فرزند باشید) و دیگر عوامل استرس زا که در زندگی به وجود می آیند از این قبیل اند.

در هر صورت، از آنجا که احساس استرس، و نه صرفا موقعیت های اضطراب آور، موجب واکنش عصبی منفی در برابر استرس می شود، اگر بتوانید دیدگاه تان را تغییر بدهید آن بخش هایی از زندگی را که نمی توانید تحت تسلط خودتان در آورید کمتر می توانند شما را مضطرب کنند. پس چگونه می توانیم دیدگاه مان را تغییر دهیم؟

4- با دیگران در ارتباط باشید


اکثر ما به طور غریزی می دانیم داشتن روابط سالم با دیگران یکی از بهترین راه های رسیدن به شادی در زندگی است. روابط مثبت و حمایت گرانه و روابطی که بر اساس احترام متقابل بر پا شده اند می توانند به ما کمک کنند با آسودگی خاطر موفقیت های مان را جشن بگیریم و هنگامی که ناگزیر با چالش های زندگی رو به رو می شویم سدی محکم در برابر استرس ایجاد کنند.

5- شوخ طبع باشید

(اصل اساسی در این زمینه این است که در برابر حمایتی که دوستان و نزدیکان تان از شما می کنند آن ها را حمایت کنید و همچنین به روابطی که به شما آسیب می زنند خاتمه دهید.) برای آنکه روابط تان را محکم نگه دارید، مهم است بدانید که علاوه بر اینکه باید برای دوستان تان وقت بگذارید، شوخ طبع باشید و با هم خوش بگذرانید، باید مطمئن شوید که با یکدیگر ارتباطی سالم دارید و مهارت های حل اختلاف را به خوبی کسب کرده اید.

6- به راه شادی میان بر بزنید


با وجود سبک زندگی پر از اضطراب کنونی و مسایل استرس زایی که از ناکجا سر و کله شان پیدا می شود، اهمیت یافتن راه هایی که به سرعت شما را به شادی می رسانند دو چندان می شود تا بتوانید هر چه سریع تر در خود احساسات مثبت ایجاد و ذخیره کنید. دانستن چیزهایی که خوشحال تان می کنند و تمرین کردن روزانه چند راه ساده برای رسیدن به شادی در مجموع شیوه ای سریع و آسان برای افزایش روحیه و تبدیل شادی به یک عادت است.

7- عواملی که انرژی شما را تحلیل می برند کاهش دهید


بعضی از بخش های خاص زندگی می توانند انرژی شما را تحلیل ببرند. مربی های زندگی این بخش ها را «تحمل کردنی» می نامند که می توانند هر چیزی از جمله کسی که با خود انرژی منفی به همراه می آورد یا خواسته های بیش از حد دارد، یک میز شلوغ و به هم ریخته که وقتی به آن نگاه می کنید بر خستگی تان افزوده می شود و یا بخشی از روز که آرزو دارید می توانستید آن را حذف کنید باشد.

گاهی آنقدر به این عوامل تحلیل برنده عادت می کنیم که حتی متوجه نمی شویم چند مورد از آن ها در زندگی مان وجود دارند و تلاشی برای از بین بردن شان نمی کنیم. گاهی نیز آن ها ما را کلافه و سر در گم می کنند، انگاری که آن ها ما را به صلابه می کشند و به ستوه می آورند.

در هر صورت، با آگاهی یافتن از آن ها و در صورت امکان کم کردن این عوامل تحلیل برنده انرژی ممکن است بتوانید انرژی و وقت آزاد بیشتری برای خودتان ذخیره کنید تا به فعالیت های «خوشحال کننده» بپردازید.



8- فضا اختصاص دهید

به آنچه برای تان اهمیت دارد، فضا اختصاص دهید


چیزی که در حرف های شما توجه مرا جلب کرد و بسیار رایج است، تعداد زیاد کارهای موجود در برنامه ی زندگی شماست که احساس می کنید باید انجام دهید (که سبب ایجاد استرس می شود)، و برای تمام فعالیت های مورد علاقه ی خود زمان کافی در اختیار ندارید.

لازم است آن دسته از فعالیت ها که برای شما "استرس زا" هستند حذف کنید، تا فضای کافی در اختیار آنچه برای تان "عامل خوشحالی" محسوب می شود، قرار دهید! این مسئله می تواند چالش بر انگیز باشد، اما غیر ممکن نخواهد بود و ارزش تلاش برای رسیدن به تغییرات لازم را دارد.


9- درصورت نیاز کمک بخواهید


افرادی هستند که می ‌توانند به شما کمک کنند، شاید فقط نیاز باشد که درخواست کنید


بعضی اوقات، این موضوع تاثیر مهمی بر احساس‌ ما دارد!

10- استرس نداشته باشید


و گاهی استرس می‌ تواند به حدی مشکل‌ ساز باشد که به تنهایی و بدون کمک کنترل نشود!


اگر فکر میکنید فراتر از نکات گفته شده نیاز به کمک دارید، حتما توصیه می‌شود با پزشک خود یا متخصص دیگری که می‌ تواند کمک کند، صحبت کنید.

ترجمه شده مجله دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits