دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه از یک رابطه زناشویی خشونت آمیز بیرون بیایم ؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
از دست دادن رابطه ی خشونت آمیز آسان نیست، اما کمک در دسترس است. در هنگام انتخاب گزینه های خود، چگونگی محافظت از خود را یاد بگیرید.

راهکارهای ایده آل برای زنانی که از خشونت در روابط زناشویی خود رنج می برند

شاید شما هنوز امیدوار هستید که همه چیز تغییر کند یا اینکه شریک زندگی شما چه می خواهد، اگر متوجه شوید که او می خواهد شما را ترک کند، احتمالا احساس تاسف و ناراحتی می کنید. اما خدمات زیادی برای زنانی که مورد آزار و شکنجه وجود دارد ،شما سزاوار یک زندگی بدون ترس هستید.

شاید از خودتان بپرسید این زن چرا زندگیش را ترک نمی کند و یا طلاق نمی گیرد.اما این را بدانید که پایان دادن به یک رابطه مهم هرگز آسان نیست مخصوصا زمانی که از خانواده و دوستانتان جدا شده اید، چون این موضوع هم پیامدهای روحی و هم ضررهای مالی فراوانی را برای شما به همراه دارد.

اگر مورد آزار و اذیت قرار گرفتید این را بدانید :

  1. شما مستحق آزار و اذیت و ضرب و شتم نیستید
  2. حق شماست که با شما با احترام برخورد شود
  3. شما شایسته یک زندگی سالم هستید
  4. فرزندانتان سزاوار یک زندگی توام با آرامش هستند
  5. و اینکه شما تنها نیستید و مراکزی هستند که شما را تحت پوشش قرار می دهند.

تصمیم به ترک یک رابطه خشونت آمیز :

گاهی امیدوارید شریک زندگیتان تغییر کند احتمالا سوء استفاده دوباره رخ خواهد داد. سوء استفاده کنندگان مشکلات عاطفی و روحی عمیق دارند. در حالی که تغییر غیر ممکن نیست، ولی سریع و آسان نیست. و تغییر تنها زمانی اتفاق می افتد که فردمسئولیت کامل رفتار شما را بر عهده بگیرد، به دنبال درمان باشد.

نکته : اگر فکر می کنید می توانید به شریک زندگیتان کمک کنید این طبیعی است. شما ممکن است فکر می کنید تنها کسی هستید که او را درک می کند و یا مسئولیت خود را در رفع مشکلات خود می دانید. اما حقیقت این است که با ماندن و پذیرش سوء رفتار مکرر، شما رفتارهای زشت او را تقویت و بیشتر می کنید.

اگر شریک زندگیتان قول دهد که رفتارهایش را کنار بگذارد اغلب این افراد خواهان بخشش هستند و قول تغییر می دهند.آنها پس از مدتی رفتارهای خشونت آمیزشان را از سر می گیرند زیرا درمان قطعی نشده اند.

اگر شریک زندگی شما به مشاور مراجعه کند هیچ تضمینی وجود ندارد که او تغییر کند.

اگر شما در مورد آنچه اتفاق می افتد نگران خواهید شد ... ممکن است از آنچه شریک سوء استفاده می کنید، جایی که می روید و یا از خود یا فرزندانتان حمایت می کنید ترسیدید. اما اجازه ندهید ترس از ناشناخته ها شما را در وضعیت خطرناک و ناسالم نگه دارد

نشانه هایی که سوءاستفاده کننده شما تغییر نمی کند :

  1. او این خشونت را انکار می کند و میگوید مهم نبوده ..
  2. او همچنان دیگران را به خاطر رفتار خود سرزنش می کند.
  3. ادعا می کند که شما کسی هستید که از او سو استفاده می کنید.
  4. به شما فشار می آورد تا به مشاوره های خانواده بروید.
  5. او می گوید که نمی تواند تغییر کند مگر اینکه با او بمانید و از او حمایت کنید.
  6. سعی می کند از شما، فرزندان شما، یا خانواده و دوستان خود همدردی کند.

راهکارهای ایده آل برای زنانی که از خشونت در روابط زناشویی خود رنج می برند

کارهایی که باید انجام دهید چیست ؟

1 - حفاظت از حریم خصوصی شما :

سوء استفاده کنندگان اغلب فعالیت های شریک زندگی خود را نظارت می کنند، از جمله تلفن ، کامپیوتر و استفاده از اینترنت سعی کنید برای گوشی و یا سیستم خود رمزی قرار دهید تا او نفهمد که احتمالا در حال صحبت با یک مشاور خانواده هستید.

هنگام تماس ، از تلفن عمومی تلفن استفاده کنید. معمولا سرویس رایگان اضطراری از اکثر تلفن های عمومی به طور رایگان آزاد است، بنابراین می دانید در موارد اضطراری می توانید این کار را بکنید..

یک تلفن همراه کوچک بگیرید سعی کنید همیشه یک تلفن همراه دیگر در نزدیکی خود داشته باشید تلفنی که فرد از وجود آن خبری نداشته باشد .

سعی کنید از دوربین های مخفی استفاده کنید یا دوربین خود را در زمان خشونت به بصورت نامحسوس روشن کنید.سیستم جی پی اس خود را فعال کنیدکه در زمان کمک گرفتن بتوانند موقعیت شما را شناسایی کنند.

2 - محافظت از خود پس از ترک همسر :

  1. محافظت از خود پس از ترک به همان اندازه مهم است اگر فرزند دارید باید مدرسه او را تغییر دهید .سعی کنید حساب های قدیمی خود را لغو کنیدو حساب جدید با آدرس جدید بدهید.
  2. قوانین جرم و خشونت خانوادگی را بررسی کنید و برای رفع مشکلتان حتما از یک مشاوره خانواده مراجعه کنید او شما را راهنمایی می کند که فرد را به دام بیاندازید.
  3. زخم های عمیق و ضرب و شتم می تواند مدت ها بر روی شما باقی بماند در این صورت به راحتی می توانید با مراجعه به دادگاه تقاضای عدم امنیت در خانه بکنید تا از حقوقتان محافظت کنید

پس از آسیب دیدگی، ممکن است از احساسات ناراحت کننده، خاطرات ترسناک یا حساسیت مداوم خطرناکی که نمی توانید بگذرید، مبارزه کنید. یا ممکن است احساسات خود را از دست بدهید و دیگر نتواند به دیگران اعتماد کنید. هنگامی که چیزهای بد اتفاق می افتند، ممکن است کمی طول بکشد تا درد و احساس امنیت دوباره احساس شود. اما درمان و حمایت از خانواده و دوستان می تواند شما را از آسیب های عاطفی و روانی دور.

مناطق امن خانه را شناسایی کنید. بدانید که اگر این فرد به شما حمله کرد شما باید به کجا بروید. اجتناب از فضاهای کوچک و محصور بدون خروج (مانند کمد و حمام) یا اتاق با سلاح (مانند آشپزخانه). در صورت امکان، به یک اتاق با یک تلفن و یک درب یا پنجره خارجی بروید.. .

سعی کنید با همسایگان خود مهربان باشید و حتما آنها را برای خود نگه دارید تا در مواقع ضروری بتوانند به شما کمک کنند.

3 - ساختن روابط جدید سالم :

پس از خارج شدن از این وضعیت، شما ممکن است مشتاق به داشتن یک رابطه جدید و در نهایت صمیمیت و حمایت از شما باشید.اما عاقلانه است که به آهستگی جلو بروید. بدون در نظر گرفتن زمان برای درمان و یادگیری از تجربه، شما در معرض خطر بازگشت به سوء استفاده قرار می گیرید پس خیلی مراقب باشید.

divider

بیشتر بخوانید :

10 راهکار مفید برای جلوگیری از تکراری شدن رابطه در زندگی زناشویی

بهبود رابطه بعد از خیانت زوجین به یکدیگر

خلاصه کتاب ازدواج بدون شکست : راه های بهبود روابط زناشویی

ترجمه شده توسط :

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits