دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوارض بی توجهی زن به نیاز جنسی همسر
11
زمان مطالعه: 15 دقیقه
عوارض اهمیت ندادن به نیاز جنسی همسر:وقتی من از خانمم می خواهم که به نیازهای جنسی من توجه بکند به من می گوید که مگر ما فقط برای این مسئله ازدواج کرده ایم ؟ او فکر می کند که این رفتار حیوانی است و می گوید که از این رفتارها خوشش نمی آید .

عوارض اهمیت ندادن به نیاز جنسی همسر


وقتی من از خانمم می خواهم که به نیازهای جنسی من توجه بکند به من می گوید که مگر ما فقط برای این مسئله ازدواج کرده ایم ؟ او فکر می کند که این رفتار حیوانی است و می گوید که از این رفتارها خوشش نمی آید . راهنمایی بفرمایید .با دلگرم همراه باشید.

 رد درخواست رابطه جنسی و ناراحت شدن شوهر

پاسخ – ممکن است که حرفهای ایشان دو تا منشا داشته باشد. یکی اینکه این خانم با ماهیت غریزه در وجود انسان آشنا نیست یا اینکه ایشان می دانند و خودشان اختلال جنسی دارند مثلا اختلال میل جنسی کم کار دارند یا انزجار جنسی دارند . این خانم دارد فرافکنی می کند و برای مشکل شان محمل می سازند . این خانم می داند که این رفتار حیوانی نیست . غریزه در وجود انسان دو بعد دارد . یک بعد مادی و یک بعد معنوی دارد . یعنی صرفا حیوانی نیست . بویژه از نظر اسلام این یک امر مقدس است . این غریزه عشق و محبت می آورد ، نشانه ی محبت بین زن و مرد است و باعث تداوم زندگی مرد و زن می شود . اهداف ذاتی ازدواج بخاطر همین مسئله است . در قرآن داریم که از جنس خودتان زوج هایی آفریدیم که در کنار آنها آرامش پیدا کنید . یکی از راههای آرامش غرایز بین زن و مرد است .

آرام بخش های دیگر نمی تواند جای این را بگیرد . البته زن و مرد از طریق ارتباط عاطفی هم کسب آرامش می کنند . وقتی آنها به یکدیگر اظهار محبت می کنند احساس آرامش می کنند . اگر این خانم ارتباط جنسی را از زندگی شان حذف کنند انگیزه ی زندگی شان از بین می رود. یا حداقل مرد شما انگیزه وامیدش را از دست می دهد . بردگانی که در قدیم عقیم می شدند ماهیت خودشان را از دست می دادند ، امید و انگیزه شان را از دست می دادند . و آنها شخصیت غیر طبیعی پیدا می کردند . اگر یک پیر مرد هفتادساله با یک پیز زن هفتادساله با هم ازدواج کنند ممکن است که ازدواج آنها بر اساس رابطه عاطفی باشد ولی دو تا جوان وقتی با هم ازدواج می کنند زندگی شان بدون بحث غریزه ی جنسی نمی تواند پایدار باشد .

این خانم اگر از ماهیت غریزه اطلاع ندارند می توانند اطلاعاتی بدست بیاورند ولی اگر مشکل و اختلال دارند باید به متخصص مراجعه کنند .ارتباط جنسی یک امر مقدس است و ثواب معنوی دارد .احکام اسلام بر اساس فطرت انسانهاست . کاتولیک حرکت ازدواج را یک حرکت ضد معنوی می داند . در ادیان غیر ابراهیمی مثل بودیسم این را ضد معنوی می دانند . البته در مسیحیان فقط کاتولیک این طوری است ولی مذاهب دیگر این جوری نیست . منشا فکر آنها این است که چون حضرت مسیح ازدواج نکرده اند ازدواج ذاتا پلید بوده است . ازدواج کاملا الهی است .

سو استفاده از نیاز جنسی همسر

خانم من هر وقت با من مشکل پیدا می کند به نیازهای غریزه جنسی من بی توجهی می کند و از این مسئله بعنوان اهرم فشاربرعلیه من استفاده

می کند. آیا کار او درست است ؟


پاسخ – کار این خانم خیلی خطرناک است . بعضی از خانم ها برای مجازات و تنبیه مردشان یا برای رسیدن به اهداف و خواسته هایش این کار را می کنند . این خانم ها مرد شناس نیستند . زن عشق ورز است و مرد عشقباز است . غرایز برای زن در اولویت اول نیست و ساختار وجودی زن طوری است که زن می تواند خودش را نگه دارد ولی مرد این طوری نیست . برای مرد غرایز در اولویت است . اگر همسر مرد ، او را تحت فشار قرار بدهد و نیاز جنسی او را برآورده نکند ، در واقع خانم دام بزرگی برای همسرش پهن کرده است زیرا این آقا در اجتماع است و در اجتماع رنگارنگی زیاد است و چون نیاز او برآورده نشده است ممکن است به انحراف کشیده بشود . مردی که در خانه اشباع نشده باشد به دنبال ساندویج و فست فودها می رود . آموزه های دینی ما در این قضیه بیشتر خطاب به خانمها است .

رسول اکرم می فرماید : خدا لعنت کند زنی که مردش اظهار نیاز جنسی می کند و او می گوید : بعدا . وقتی آقا نیازش برآورده نشود شما را دچار مشکل می کند . زن حس تملک دارد و دوست دارد که مردش مال خودش باشد . گاهی خانم محدودیتهای جسمی یا روحی دارد . گاهی نیازهای جنسی زن به صفر می رسد . در اینجا آقایان باید همسرشان را درک کنند .

خلاصه ای در مورد اهمیت و ضرورت مسئله ی ارتباطات جنسی بفرمایید .

پاسخ – تمام روانشناسان و متخصصان روابط انسانی اتفاق نظر دارند زوج هایی که در ارتباطات جنسی و همسری خود مشکلی ندارند ، از زندگی خشنود هستند . یکی از لوازم مهم زندگی مشترک ارتباطات جنسی است ، این ارتباط اثرگذار است زیرا بر جنبه های مختلف زندگی انسانها اثر می گذارد بر جسم ،روح ، روان و جسم ما اثر می گذارد و حتی بر روابط اجتماعی .

توجه به نیاز جنسی همسر

اگر رفع این غرایز درست صورت بگیرد بعضی از هورمون ها در بدن مثل اندروفین و اکسی توسین متعادل ترشح میشود و این ترشح باعث آرامش در انسان می شود . اگر زن و مرد در این زمینه مشکل داشته باشند باعث آفت و آسیب می شود و ممکن است که آنها دچار انحرافاتی بشوند و یا باعث اختلالات روحی و روانی می شود . یکی از علل پرخاشگری عصبی آقایان و خانم ها بخاطر همین است . بهانه گیری و بهانه جویی هایی که به نزاع کشیده می شود یا درگیری هایی که منشا طلاق و جدایی است بخاطر این ارتباطات است .

مدیر بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد : 60 درصد طلاق های کشور ما بخاطر مسئله ی ارتباطات جنسی است . حتی درصدی از طلاق های عاطفی هم به همین علت است . خانم ها و آقایانی که در این زمینه مشکل دارند اکثرا بخاطر حیایی که دارند مشکل شان را حل نمی کنند. البته این حیای عاقلانه نیست . پیامبر نخستین معلمی بودند که غرایز جنسی و ارتباطات همسری را آموزش می دادند . و بعد ائمه این مسئولیت را بعهده داشتند . نگاه اسلام به غرایز یک نگاه مقدس است . از دید اسلام ارتباط جنسی بین همسران عبادت است و ثواب دارد .

پیامبر فرمودند : وقتی یک مردی به سمت همسرش بخاطر رفع نیاز خودش می رود ، دو تا فرشته او را در بر می گیرند وقتی او به همسرش نزدیک می شود گناهانش می ریزد و وقتی غسل می کند تمام گناهانش از بین می رود . غربی ها هم به این مسئله ی خیلی اهتمام دارند . در غرب یک رشته ای بنام رفتار شناسی جنسی هست که پژوهشگران روی آن کار می کنند .

آنها به آموزش جنسی اهمیت می دهند . ما هم به آموزش از طریق کتاب و همایش نیاز داریم . این رفتار هم بُعد مادی و هم بُعد معنوی دارد . این رفتار عشق و صمیمیت می آورد و باعث می شود قهر بین زن و مرد از بین برود . خانمها نباید این مسئله را بعنوان یک اهرم فشار برای آقایان قرار بدهند . بعضی ها برای تسلیم کردن مردشان و یا برای اینکه به اهداف شان برسند از این رفتار بعنوان اهرم استفاده می کنند . این کار بسیار خطرناک است . اگر نیاز مرد برطرف نشود بخاطر ویژگی هایی که خدا در مرد قرار داده است ممکن است که مرد منحرف بشود .

در زمنیه غرایز جنسی و ارتباطات همسری کتابهایی معرفی کنید .پاسخ – کتاب مریخی ها و ونوسی ها در ارتباط جنسی سالم نوشته ی دکتر جانگِری ، این کتاب مشتمل بر سیزده فصل است . در این کتاب نویسنده تفاوتها را بررسی می کند . کتاب راهنمای خانواده آشنایی با مسائل جنسی و زناشویی نوشته آقای علی اکبری . این کتاب مشتمل بر هشت فصل است . در این کتاب در مورد سرد مزاجی زنان و درمان ناتوانی جنسی مردان صحبت شده است .

خانم من در زمان عقد تن به ارتباطات همسری نمی دهد و خجالت می کشد . آیا در این مسئله خجالت کشیدن خوب است ؟
پاسخ – خیر ، خجالت کشیدن در این مسئله خوب نیست . این حیای غیرعاقلانه است . بعضی ها تعریف حیا را نمی دانند . حیا یعنی اینکه ما کار ناشایست و ناپسند انجام ندهیم . آیا ارتباط جنسی همسران کار ناپسند و ناشایستی است ؟ در اسلام رفتارهای ناشایست را برای ما روشن کرده است . اسلام در مورد پوشش و آرایش خانم ها دستوراتی داده است و اختلاط زنان با نامحرم و رفتارهای تحریک آمیز آنها را منع کرده است ولی همین اعمال زن را در مقابل همسرش مطلوب می داند . پیامبر فرمود : بهترین زنان شما کسی است که وقتی با مردش خلوت می کند حیا را کنار می گذارد و وقتی با همسرش همراه می شود و در جامعه است لباس حیا را می پوشد .

توجه به نیاز جنسی همسر

خوب است که این خانم مشاوره ای داشته باشد . شما می توانید با تمرین ، تظاهر ، تلقین و القای تدریجی این مشکل را حل کنید . این خانم به نیازهای همسرش در دوران عقد پاسخ نمی دهد . و ممکن است که این مرد به انحراف کشیده بشود . شما حس تملک دارید و اگر همسرتان به خطا برود شما رنج می برید . سردی این خانم مرد را نسبت به زندگی دلسرد می کند. در روایات ما روی گرم بودن زن تاکید شده است . زن باید گرم مزاج باشد و نشاط جنسی داشته باشد . پیامبر فرمود : بهترین زنان شما زن عفیفه ای است که گرم مزاج باشد. یعنی خانمی که نشاط جنسی برایش مهم باشد. وقتی توصیه می شود که خانمی جلوی شوهرش حیا نداشته باشد ، توصیه می شود که در بیرون ده برابر حیا داشته باشد .

وقتی خانم ها به هر دو قسمت این توصیه ها عمل نمی کنند ممکن است که مردشان برداشت های بدی نسبت به آنها داشته باشند .به جز مسئله ی حیا چه علت هایی دیگری وجود دارد که خانم ها از برقراری ارتباط همسر و جنسی اجتناب می کنند ؟
پاسخ- خانم هایی که تجربه ای با جنس مخالف نداشته اند و سعی داشتند که عفت و پاکدامنی شان را حفظ کنند ، ممکن است که در اوایل استرس و اضطراب و حیا داشته باشند ولی این چند روزی بیشتر طول نمی کشد . اگر از این بیشتر طول کشید در اینجا دیگر مشکل حیا نیست . ممکن است که مشکل روحی و روانی باشد .

توجه به نیاز جنسی همسر

ازدواج هایی که از نظر سنی غیر عادی هستند معمولا دچار این مشکل می شوند یعنی ازدواج آقا بیست و هشت ساله و خانم پانزده ساله . گاهی فاصله ی سنی مناسب است ولی ازدواج تحمیلی بوده است . یعنی آقا را بر خانم تحمیل کرده اند و حالا که آنها باهم ازدواج کرده اند خانم با آقا ارتباط همسری برقرار نمی کند زیرا به او رغبتی ندارد و او را دوست ندارد. گاهی آقا در ارتباط اولیه خود با همسرش یک رفتار عجولانه و شتابزده داشته است و با این رفتار ، خانم دچار استرس و مقاومت روانی می شود . آقایان نباید رفتار شتاب زده در برقراری ارتباط همسری داشته باشند . آقایان ابتدا باید به همسرشان امید بدهند و از نظر عاطفی به همسرشان محبت کنند و به همسرشان دلگرمی بدهند . ممکن است که منشار روحی و روانی داشته باشد . ممکن است که این خانم پدر ستمگری داشته اند و این آقا همسرش را می زده واین دوران کودکی در ضمیر خانم ثبت شده است و یک تصویر بدی از مرد در ذهن این خانم جای گرفته است . این بچه ها معمولا ازدواج گریز می شوند ولی بعضی مواقع خانواده با اصرار او را وادار به ازدواج می کنند .

علت دیگر این است که بعضی خانواده ها در تربیت افراط می کنند . مثلا بعضی پدر و مادرها برای اینکه دخترهایشان با جنس مخالف ارتباط برقرار نکنند او را بشدت از جنس مخالف می ترسانند. این در ضمیر ناخودآگاه او می ماند و هنگام ازدواج از همسرش می ترسد و احساس گناه می کند . ما نباید در تربیت افراط بکنیم و دائم بگوییم که این ارتباط گناه دارد . گرایش به جنس مخالف جنسی است و خدا قرار داده است .ما باید به فرزندان مان بگوییم که این غریزه محدودیت دارد و باید در مجزای خودش قرار بگیرد. گاهی ممکن است که اختلال جنسی باشد .

مثلا اختلال میل جنسی کم کار یا انزجار جنسی ، اینها غالبا هورمونی است و درمان دارد . این خانم می تواند مشاوره کند. من مراجعه کننده ای دارم که هفت سال است که ازدواج کرده اند ولی خانم هنوز دوشیزه است . اگر مشاوره بتواند به شما کمک می کند و اگر نتواند شما را به متخصص مربوطه ارجاء می دهد . باید اطلاع رسانی بیشتر بشود . خیلی از مراکز خودشان مراکز مشاوره دارند . مشکلات روانی چون بروز خارجی ندارد کمترمورد توجه قرار می گرد برعکس بیماری سرماخوردگی که باعث تب و سردرد می شود. باید بحث مشاوره در کشور ما بیشتر جابیفتد .


اگر زن متاهلی نیاز جنسی زیاد داشت اما همسرش توجهی به این نیاز وی نداشت از نظر اسلام چه حقی دارد ، آیا زن هم میتواند صیغه موقت شود ؟

رابطه جنسي و روحی حياتي ترين جزء همه ازدواج هاست. از آن جا که رابطه جنسي نقش بسيار مهمي در ازدواج دارد، تناسب و همخوانی زن و شوهر در این زمینه، ضامن تداوم و سلامت زندگی آنان خواهد بود.

به هر حال ما نمی دانیم که علت واقعی کم توجهی شوهر چیست؟


1. بهترین راهکار برای خروج از مشکلات به وجود آمده ،این است که بررسی کنید و ببینید علت و ریشه های بی میلی جنسی و روحی شوهر شما نسبت به شما چیست؟ در قدم اول آن ها را بیابید. در قدم بعدی تمام تلاش و کوشش تان را برای برطرف کردن آن ها به کار بندید.
2. آیا از ابتدای ازدواجتان شوهر شما از لحاظ جنسی و روحی نسبت به شما بی توجه بوده یا نه؟ در هر حال اگر نقطه ضعفی (از نظر چهره یا خلق و خو، نوع پوشش، تناسب اندام و...)در خود احساس می کنید ،به اصلاح هر چه سریع تر آن بپردازید. از حالت انفعال و وادادگی بی ثمر در برابر شوهرتان پرهیز نمایید.
3. بهترین راهکار برای خروج از مشکلات به وجود آمده، بررسی این نکته که آیا علت و ریشه ی این کم توجهی، به عوامل سردمزاجی او بر می گردد و یا نه؟ که اگر این کم توجهی به خاطر طبع سرد ایشان است، این مشکل قابل حل بوده و با رفع این مشکل صلح و صفا و آرامش در زندگی تان سایه خواهد افکند. نیازهای تان در بستری مناسب ارضا خواهد گشت.
4. در حال حاضر، برای حل مشکلات زندگی و درمان شوهرتان، بیش تر به کمک متخصص و روانشناس خانواده و زناشویی احساس مي شود. در اين حالت مي توانيد از مشاوران مراکز درماني معتبر کمک بگيريد.
5. به هر حال اگر راهکارهای مطرح شده،فایده نكرد، صادق و مهربان و قاطع باشيد. هیچ گاه كار را به قهر و دعوا نكشانيد. تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقاد نكنيد، فقط خيلي آرام به او در مورد مشکلات تان صحبت کنید. بگوييد به خاطر اختلافاتی كه در روحيات جنسي شما وجود دارد، مي خواهيد كاري کنید که به بهبود رابطه تان منتهی می شود . برای این کار همکاری بیش تر او کمک می کند. باید برای بهتر شدن ارتباط تان هردو فعالانه رفتار نمایید. برای این امر باید با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصان مربوطه و مشاوران اهل فن مراجعه نمایید.

در پایان مشکل شوهر شما هر علتی که داشته باشد و یا در نهایت درمان بپذیرد و یا نپذیرد، مجاز به روی آوردن به گناه و کارهای ناشایست و پناه آوردن به مرد دیگر نیستید. از نظر شرع مقدس، ارضای جنسی زن شوهردار توسط مردی غیر از شوهرش حرام است. زن نمی تواند چنین کاری انجام دهد . هرگز نباید دامن خود را با ناپاکی و رفتارهای خارج از چارچوب شرع آلوده سازید. رفتار نامناسب و زشت می تواند برای شما اختلالات روانی متعددی را به همراه آورد و شما را از مسیر سعادت دور سازد. وجود احساس خیانت به همسر و ناپاک بودن احساسی است که معمولاً در این دسته از زنان می شناسیم و این مشکلات به سادگی قابل برطرف شدن نیستند.

زندگی خانوادگی و ایجاد آشیانه برای نسل آینده و ارتباط قطعی میان نسل گذشته و آینده، خواسته غریزه و طبیعت بشر است. چند شوهری نه تنها با طبیعت انحصار طلبی و فرزند دوستی مرد نا هماهنگ است(در صورت تعدد شوهر ، تعلق فرزند یه پدر مشخص نیست)، که با طبیعت زن نیز مخالفت دارد. تحقیقات روانشناسی ثابت کرده است که زن بیش از مرد خواهان تک همسری است.

از جهت دیگر زن از مرد فقط عاملی برای ارضای غریزه جنسی خود نمی خواهد که گفته شود هرچه بیشتر، برای زن بهتر. زن از مرد موجودی می خواهد که قلب او را در اختیار داشته باشد ؛ حامی و مدافع او باشد؛ برای او فداکاری نماید و غمخوار او باشد. زن در چند شوهری هرگز نمی توانسته حمایت و محبت و عواطف خالصانه و فداکاری یک مرد را نسبت به خود جلب کند، از این رو چند شوهری نظیر روسپی گری همواره مورد تنفر زن بوده است. چند شوهر داشتن نه با تمایلات و خواسته های مرد موافقت داشته ، نه با خواسته‌ها و گرایش های زنان.علاوه بر این، یکی دیگر از مشکلاتی که در صورت چند همسری برای زنان ذکر شده، مشخص نبودن پدر برای فرزند می باشد.

تعلق فرزند و معین شدن پدر فرزند، اگر چه تحقیقات امروزی و آزمایش های پزشکی آن را مشخص می کند، اما از نظر روانی همچنان مسئله حل نشدنی است؛ زیرا:

  1. اوّلاً: همان گونه که دانشمندان می گویند: نتایج آزمایش های تجربی صد در صد نیست و احتمال خطای اشتباه انسانی یا ... وجود دارد.
  2. ثانیا: مسئله اقناع روحی و روانی پدر و مادر و فرزند چیزی نیست که با آزمایش قابل حل باشد. فرزند می خواهد اطمینان قلبی و درونی یابد که پدر و مادر او واقعی هستند و همین طور پدر و مادر. تا زمانی که اقناع و اطمینان قلبی و درونی صورت نگیرد، به همان نسبت رابطه و پیوند عاطفی بین پدر و مادر و فرزند متزلزل خواهد بود. در صورت تعدد شوهر برای زن، این اطمینان و رابطه عاطفی حاصل نمی شود. یکی از مشکلات امروز در جهان غرب در روابط صمیمی فرزندان و پدر و مادر از همین مسئله ناشی می‌شود.

منبع:تنظیم خانواده

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits