دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویژگی افراد کاریزماتیک؛چگونه فردی کاریزماتیک باشیم؟
1
زمان مطالعه: 22 دقیقه
چطور کاریزماتیک باشیم و مثل آهنربا دیگران را به خود جذب کنیم؟فَرَهْمَندی یا کاریزما (به یونانی: χάρισμα یا «خاریسما») در لغت به معنی جذابیت غیرعادی و دارا بودن صفت‌های ویژه و ممتاز و منحصربه‌فردی است که مورد پسند و ستایش تعداد زیادی از دیگر...

چطور کاریزماتیک باشیم و مثل آهنربا دیگران را به خود جذب کنیم؟

فَرَهْمَندی یا کاریزما (به یونانی: χάρισμα یا «خاریسما») در لغت به معنی جذابیت غیرعادی و دارا بودن صفت‌های ویژه و ممتاز و منحصربه‌فردی است که مورد پسند و ستایش تعداد زیادی از دیگر انسان‌هاست. جاذبه‌ای انفرادی (فردی) که اثری اجتماعی (جمعی) دارد.با این بخش از دلگرم همراه باشید تا بدانید چگونه میتوانید یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟

چگونه یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟

واژه کاریزما برگرفته از خاریسمای یونانی به معنای جاذبه ذاتی است که خود از خاریتاس به معنای متانت، جذابیت، برکت، و موهبت می‌آمد. خاریسما در دوره باستان و پیش از سده بیستم کاربرد محدودی داشت و در دو معنا بکار می‌رفت: در معنای اول به جاذبه‌های ظاهری یک نفر اطلاق می‌شد که خصلتی دنیوی داشت، و در معنای دوم از فرهمندی الوهی یا برخورداری از موهبتی آسمانی حکایت می‌کرد و امری اساطیری یا الاهیاتی بود. این کاربرد در فرهنگ و زبان ایرانی و فارسی نزدیک به فر ایزدی یا شکوه آسمانی است.

از اواسط قرن بیستم و در ادبیات سیاسی و اجتماعی٬ واژه کاریزما به تعبیر غالبی در توصیف چهره‌های سیاسی برجسته بدل شد، چهره‌های مثبت یا منفی که جذابیت مقاومت‌ناپذیری برای توده‌ها داشته، توان اثرگذاری بی‌مانندی بر آن‌ها یافته بودند.ماکس وبر (حقوقدان، سیاستمدار، تاریخدان و جامعه‌شناس آلمانی) با طرح اقتدار کاریزماتیک باعث گسترش کاربرد این واژه شد.

چگونه یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟

از خودتان اعتماد به نفس نشان دهید

کاریزما، اعتماد به نفس نیست اما نشان دادن اعتماد به نفس می‌تواند شما را کاریزماتیک‌تر کند، زیرا اعتماد به نفس شما موجب تداعی احساس خوشایند در دیگران می‌شود و توانایی‌های‌تان را باورپذیرتر می‌کند. اگر دیگران شما را به عنوان یک فرد دارای اعتماد به نفس ببینند، طبیعتا می‌خواهند در اطراف‌تان باشند.

حالا چگونه اعتماد به نفس داشته باشید:

مثبت باشید. آنهایی که اعتماد به نفس دارند، به طور کلی مثبت هستند زیرا آن چه که هستند و آن چه که انجام می‌دهند را دوست دارند. مکالمات‌تان را با عیب‌جویی از دیگری، ایراد گرفتن از یک مکان و یا انتقاد از یک شخصیت سیاسی شروع نکنید. در عوض، روی مواردی که دوست‌شان دارید تمرکز کنید، تا دیگران مجذوب‌تان شوند و مایل باشند کنارتان بمانند. اگر طوری به نظر بیایید که انگار از هر چیزی که سر راه‌تان قرار می‌گیرد متنفرید، افراد نگران خواهند شد که مبادا امواج منفی شما به آنها هم سرایت کند.با اعتماد به نفس حرف بزنید. حرف زدن با اعتماد به نفس به این معنی نیست که بیشتر یا بلندتر از دیگران صحبت کنید. در مورد موضوعی مهم حرف بزنید، بدون اینکه هدف‌تان مجاب کردن دیگران باشد. با آرامش صحبت کنید و کلام‌تان شفاف و آشکار باشد.

با تغییر تُن صدا، ریتم و لحن‌‌تان، روی مهم‌ترین کلمات‌تان تأکید کنید تا کلام‌تان جالب و جذاب جلوه کند. برای تمرین صحبت کردن با اعتماد به نفس، می‌توانید حرف‌های خودتان را ضبط کرده تا از وجود اعتماد به نفس در هنگام حرف زدن خود اطمینان حاصل کنید.برای اینکه فردی با اعتماد به نفس به نظر بیایید، در ابتدا باید اعتماد به نفس در خودتان را باور داشته باشید. آنهایی که واقعا از اعتماد به نفس برخوردارند، هر چه که هستند، هر کاری که انجام می‌دهند و هر ظاهری که دارند را دوست داشته و پذیرفته‌اند. اگر در درون‌تان اعتماد به نفس را احساس نمی‌کنید، روی ویژگی‌های خوب‌تان تمرکز کنید، نقص‌های‌تان را بشناسید و به وضعیت ظاهری‌تان برسید تا نشان دهید این موضوع برای‌تان مهم است.اگر همچنان بر روی پرورش اعتماد به نفس درونی‌تان کار می‌کنید به خاطر داشته باشید که صدایی سرشار از اعتماد به نفس، پوشش درخور و مناسب و زبان بدن خوب و قوی کمک زیادی به این موضوع خواهد کرد.

کاریزمای‌تان را با زبان بدن‌تان نشان دهید

زبان بدن شما می‌تواند بیان‌کننده احساسات شما نسبت به خودتان باشد تا از این طریق در نظر دیگران دست‌یافتنی‌تر و خوش‌برخوردتر جلوه کنید. زبان بدن نادرست باعث می‌شود تا در نظر دیگران خجالتی یا بی‌اراده جلوه کنید، پس باید به گونه‌ای رفتار کنید که اعتماد به نفس، تعهد و زنده بودن‌تان را نشان دهید.

در اینجا نحوه‌ی انجام کار آمده است:

یک فرد کاریزماتیک، صاف می‌ایستد و با قدم‌های محکم و مصمم راه ‌می‌رود، با غرور در جمع غریبه‌ها حاضر می‌شود و آماده‌ی پذیرفتن فرصت‌های جدید است. یک فرد کاریزماتیک به جای جمع کردن دست‌هایش بر روی سینه خود، از آنها برای ایما و اشاره استفاده می‌کند.وضعیت بدنی‌تان را بهتر کنید. هیچ چیزی به مانند وضعیت بدنی خوب و مناسب، نمی‌تواند اعتماد به نفس‌تان را نشان دهد. صاف بنشینید و محکم بایستید، اما خشک و انعطاف‌ناپذیر نباشید. وقتی با کسی ملاقات می‌کنید دستانش را محکم بفشارید و به چشم‌هایش نگاه کنید. هنگام حرف زدن با دیگری و یا حتی وقتی که فقط منتظر هستید، زبان بدن مثبتی از خود نشان دهید. رو به کسی که با او حرف می‌زنید بنشینید، پاهای‌تان را روی هم نیندازید، بازوهای‌تان را هم ضربدری نکنید و دست‌های‌تان را هم از صورت‌تان دور نگه دارید.نگاه‌تان آرام باشد، بی‌قرار نباشید و نگرانی و اضطراب را هم منتقل نکنید.به حرکات‌تان دقت کنید.

آیا وقتی صحبت می‌کنید، زبان بدن‌تان مکمل گفتارتان است؟

نگران، بی‌دقت و یا خسته و دل‌زده به نظر نمی‌رسید؟

اگر در مورد چیزی هیجان‌زده باشید، زبان بدن‌تان این هیجان را منتقل نمی‌کند؟

جلوی آینه تمرین کنید. جلوی آینه صحبت کنید و یا حتی وانمود کنید در حال گفت‌وگو با کسی هستید.

چشم‌های‌تان چگونه است؟ دست‌های‌تان چطور؟

آیا شبیه یک سیاست‌مدار زرنگ حرف می‌زنید یا یک شخصیت کاریزماتیک؟

در صورتی که کسی حتی صدای‌تان را نشنود، آیا متوجه انتقال احساسات شما خواهد شد؟

چگونه یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟

به طور مداوم تمرین کنید و مواردی را که برای بهتر شدن می‌بایست روی آنها کار شود، یادداشت کنید.

سعی کنید زبان بدن کسی که با شما گفت‌وگو می‌کند را تقلید کنید، در این صورت قادر خواهید بود به شیوه‌ای غیرکلامی به او نزدیک‌تر شوید. اگر طرف مقابل‌تان سر و دستش را خیلی حرکت می‌دهد شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید، البته اگر فرد خیلی محتاط و موقری باشد نباید خیلی از حرکات سر و دست‌تان استفاده کنید.وقتی مشغول صحبت کردن با دیگران هستید، به چشم‌های‌شان نگاه کنید. نه به این معنا که به او خیره شوید اما این طور هم نباشد که جز طرف مقابل به دور و برتان و هر جای دیگر نگاه بیندازید. نه فقط با صدا بلکه با چشم‌های‌تان هم توجه‌شان را جلب کنید. موبایل‌ و ساعت‌تان را چک نکنید یا دنبال صحبت با کسی غیر از فرد مقابل‌تان نباشید، در غیر این صورت به نظر می‌رسد حواس‌تان به گفت‌وگوی‌تان نیست.

به زبان بدن افراد دیگر هم توجه کنید. ببینید حرکات آنها تا چه اندازه مصنوعی است یا با کلام‌شان سازگار نیست. این افراد، بی‌ثبات یا غیرقابل اعتماد از آب در می‌آیند. حتما کسانی را هم می‌بینید که از زبان بدن‌شان فوق‌العاده خوب استفاده می‌کنند. آنها به طور کلی کسانی هستند که از مهارت‌های ارتباطی مؤثری برخوردارند و قابل‌ اعتمادتر و سزاوارتر به نظر می‌رسند. این اشخاص معمولا هنرپیشه‌های موفق، رهبران مذهبی و دانشمندان هستند. در مورد استفاده از زبان بدن، نمونه‌های خوب و بد را پیدا کرده، سپس با دقت به آنها نگاه کنید و نکات لازم را یاد بگیرید.در هنگام دیدار با افراد بدون هیچ دلیلی لبخند بزنید. لبخند شما نشان‌دهنده‌ی اشتیاق‌تان برای آشنایی با طرف مقابل است.

به دیگران احساس خاص بودن بدهید

فرقی نمی‌کند با چه کسی صحبت می‌کنید، باید همیشه سعی‌تان این باشد که طرف مقابل‌تان را جذب کنید و رفتارتان حس خاص بودن را تداعی کند. برای داشتن کاریزمای واقعی، باید بتوانید در مورد هر موضوعی با هر کسی صحبت کنید و یک شنونده‌ی خوب و با دقت باشید.

چگونگی انجام این موارد در زیر آورده شده است:

با هر کسی که صحبت می‌کنید، هم سطح با او شوید. مثلا اگر با یک کارفرمای احتمالی، گروهی از خیرین سرمایه‌دار، یک کودک، یک غریبه، و یا یک دختر یا پسر جذاب و خوش‌تیپ صحبت می‌کنید آنها را بالاتر یا پایین‌تر از خودتان قرار ندهید. به هر فرد در جایگاه خود احترام بگذارید و انتظار داشته باشید که آنها هم همین‌‌طور پذیرای شما باشند.به زندگی دیگران علاقه نشان دهید. بدون کنجکاوی در کار دیگران، از آنها سؤال‌هایی را در مورد زندگی‌شان، سوابق‌شان و یا نظرشان در مورد موضوعاتی خاص بپرسید. شما با مهم جلوه دادن کارهایی که انجام می‌دهند به آنها می‌گویید که به افکارشان احترام می‌گذارید.وقتی دیگران با شما حرف می‌زنند با علاقه‌مندی به صحبت‌های‌شان گوش بدهید و توجه کامل به حرف‌های‌شان داشته باشید.

با حرکت سر یا با کلامی کوتاه، هم‌دلی و توافق‌تان را اعلام کنید، مثلا «می‌فهمم» یا «درست است» تا او مطمئن شود که به او گوش می‌دهید و به چیزی که می‌گوید علاقه دارید. اگر سرشانه‌ی طرف مقابل را کمی لمس کنید، توافق یا هم‌دلی‌تان را با حرف‌های او نشان داده و این احساس را به او می‌دهید که ارتباط خوبی با او برقرار کرده‌اید.اسامی افراد را یاد بگیرید و آنها را به نام‌‌شان صدا کنید تا در دیدارهای مجدد، راحت‌تر اسم‌‌شان را به یاد بیاورید.در اظهار ارادت به دیگران سخاوتمند باشید اما ریاکاری نکنید، از طرف دیگر اظهار ارادت و تحسین آنها را هم با وقار و مهربانی بپذیرید اما هیجان‌زده نشوید.یادتان باشد کاریزماتیک بودن به معنی راضی نگه داشتن دیگران نیست. برای افراد کاریزماتیک طرز فکر مردم چندان اهمیتی ندارد، آنها به طور کلی با جذبه بوده و با تکیه بر ویژگی‌های خودشان کاریزماتیک هستند.

شوخ‌طبع باشید

برای اینکه ببینیم چگونه کاریزماتیک باشیم، باید شوخی کردن را فراموش نکنیم. یک فرد واقعا کاریزماتیک باید بتواند به راحتی دیگران را بخنداند. یکی از خصلت‌های کسی که همه دوست دارند با او باشند این است که قادر باشد گروهی را بخنداند و سر ذوق آورد. شما باید بتوانید با شوخ طبعی‌تان دیگران را مجذوب خود کنید.

چگونگی انجام این کار در زیر اشاره شده است:

شوخ طبعی را از خودتان آغاز کنید. اگر یاد بگیرید چطور خودتان را دست بیندازید، دیگران جذب اعتماد به نفس‌تان شده و با شما راحت‌تر خواهند بود. برای این کار لزوما نباید خودتان را کوچک کرده تا به آنها بگویید که به عیب‌های‌تان واقف هستید و اجازه دهید دیگران هم در خندیدن به ایرادهای‌تان شریک شوند. اگر بتوانید از عهده‌ی این کار بربیایید، یعنی از کاریزمای واقعی برخوردار هستید.یاد بگیرید با افراد مختلف معاشرت داشته باشید. شما باید با ذوق و قریحه‌ی فرد یا گروهی که در حال گفت‌وگو هستید آشنا و هماهنگ باشید. اگر با کسانی صحبت می‌کنید که شوخ طبعی‌شان، وقیحانه یا تهاجمی است، از همراهی با آنها نترسید. اما اگر در جمعی با روحیه‌ی حساس یا در کنار یک بزرگ‌تر هستید، لحن شوخی‌تان را ملایم کرده و به شوخی‌های مختصر و غیرتهاجمی بسنده کنید.

در هنگام ملاقات اول با افراد، محتاط باشید. نباید با لحن یا شوخی نامناسب کسی را عصبانی کنید یا برنجانید.خودتان را برای خنداندن دیگران خیلی به زحمت نیندازید. قرار نیست هر پنج ثانیه یک‌بار بامزه‌گی و شوخ طبعی‌تان را نشان دهید. یک شوخی یا لطیفه‌ی به‌ موقع می‌تواند تا مدت طولانی اثرش را حفظ کند. کیفیت را به کمیت ترجیح بدهید و در طول یک گفت‌وگو، به چند شوخی مناسب بسنده کنید.طناز بودن را تمرین کنید. اگر با کسی راحت هستید و قصد جذب او را دارید، می‌توانید با شوخی کردن با او، طنازی را یاد بگیرید. این کار شما را به او نزدیک‌تر می‌کند و نشان می‌دهد هیچ چیزی را خیلی جدی نمی‌گیرید. فقط حواس‌تان باشد کسی را انتخاب کنید که ظرفیت پذیرش شوخی‌های شما را داشته باشد.

دلنشین و سرگرم‌کننده باشید

برای اینکه واقعا کاریزماتیک باشید نه تنها باید بتوانید گروهی از افراد را جذب کنید، تحت تأثیر قرار دهید و به آنها گوش دهید، بلکه باید در سرگرم کردن دیگران مهارت کسب کنید و همیشه موضوع جالبی برای مطرح کردن داشته باشید، تا دیگران ناخودآگاه به شما گرایش پیدا کنند و مجذوب‌تان شوند.

چگونگی انجام کار به صورت زیر است:

همه فن حریف باشید. یک فرد واقعا کاریزماتیک باید بتواند با افراد مختلف در مورد موضوعات گوناگون صحبت کند. شما باید به خوبی مطالعه کنید. هر روز، روزنامه بخوانید و علاقه‌مندی‌های متنوعی داشته باشید، مثلا زبان‌های خارجی و هنر مدرن، تا بتوانید در مورد این موضوعات با هر کسی بحث و گفت‌وگو کنید.می‌توانید فرهیخته بودن و دانش (حتی به میزان اندک) در مورد سیاست، تاریخ، علم و ادبیات را تمرین کنید، تا بتوانید مکالمه با طرف مقابل‌تان را پیش ببرید.قبل از حرف زدن فکر کنید. در ارتباطات روزمره‌تان از زواید کم کرده و سعی کنید هر کلمه‌ای که در گفتارتان استفاده می‌کنید ارزش معنایی داشته باشد و پیش از اینکه دهان‌تان را باز کنید، به چگونگی بیان آن عبارت فکر کنید.

اگر چیز مهمی برای گفتن ندارید، ساکت بمانید. شاید عجیب به نظر برسد اما محدود کردن کلام‌تان، موجب جالب‌تر شدن بیان‌تان خواهد شد.با احساسات‌تان رابطه برقرار کنید. تحقیقات نشان داده افرادی که به طور کلی کاریزماتیک بودن خود را باور دارند، احساسات قوی‌تری داشته و همچنین قادرند با احساسات دیگران هم ارتباط برقرار کنند. از بیان احساس خشم‌، درد، شعف یا اندوه‌تان نترسید و از انتقال احساسات و هیجانات‌تان به شیوه‌ای مناسب، باکی نداشته باشید.

احساسات و افکارتان را آزادانه بیان کنید. معمولا افراد تمایل دارند افکار و احساسات‌شان را از همدیگر پنهان کنند، البته قصد بدی هم ندارند، اما کسی که صادقانه و بدون خجالت یا رفتار عجیب و غریب باشد قادر است تا هر کسی را جذب کند. اگر بتوانید با صداقت و سادگی ارتباط برقرار کنید و به دیگران هم کمک کنید تا اینگونه باشند، در مسیر کاریزماتیک بودن قرار گرفته‌اید. البته، استثناهایی هم وجود دارد؛ چیزی نگویید که طرف مقابل‌تان احساس معذب بودن کند یا بخواهد از شما فاصله بگیرد.

چگونه یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟

آیا افراد کاریزماتیک مثبت نگر هستند؟

اکثر افراد کاریزماتیک ، مدیران موفق و ثروتمند، موفقیت خود را بیشتر از هر عاملی مدیون خوشبنی و نگرش خوب خود می‌دانند.

اگر نگرش درست و دیدگاه خوشبینانه نداشته باشید، چگونه می‌توانید الهام بخش دیگران شوید و بر روی آنها تأثیر بگذارید؟

نگرش شما درباره باران در سفری به شمال کشور می‌توانید هم باعث خراب شدن تعطیلات شما شود و هم به گونه‌ای تعطیلاتتان را جالب‌تر و خاطره‌انگیزتر کند. خوشبینی به شما می‌گوید که مشکلات موقتی هستند و بدبینی مشکلات را دائمی انگاشته و راه خلاصی برای آنها نمی‌بیند. خوشبینی باعث می‌شود که دیگران جذب شما شوند.مطالعات نشان داده است که افراد خوشبین در مدرسه و در شغلشان افراد موفق‌تری هستند و زندگی طولانی‌تر دارند. بدبین‌ها با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند و به راحتی تسلیم می‌شوند.

خوشبینی و مثبت نگری واقعی چارچوبی ذهنی است که نگاه شما را به دنیا کنترل می‌کند. خوشبینی یعنی داشتن این دیدگاه و تفکر که همه چیز در نهایت خوب و درست خواهد شد (البته به شرطی که تلاش کنیم) اگر واقعاً خوشبین باشید، می‌توانید این حس را به دیگران نیز منتقل کنید و باعث تشویق آنها شوید. خوشبینی یعنی سعی کنید در هر موقعیتی به جنبه‌های مثبت متمایل باشید (و البته مطمئناً خوشبین و مثبت نگر با فرد بی خیال و احمق تفاوت دارد)‌ و به جای تمرکز بروی نکته‌های منفی به دنبال راه‌هایی برای حرکت رو به جلو باشید. مردم به کسانی که نگاهی مثبت به زندگی دارند بیشتر گرایش دارند.

چگونه یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟

10 عادت افراد کاریزماتیک که باعث میشود دیگران تحت تاثیر قرار بگیرند :

1. آنها بیشتر سکوت میکنند تا حرف بزنند :


سوال بپرسید تماس چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید، ناراحتی تان را در چهره تان نشان دهید، سرتان را تکان دهید و کارهای دیگری که بدون صحبت کردن بتوانید احساس درکتان را به طرف مقابل القا کنید. این تمام کارهایی است که نیاز دارید انجام دهید تا به طرف مقابلتان نشان دهید فرد مهمی است. زمانی که صحبت میکنید هرگز نصیحت نکنید!مگر آنکه از شما خواسته شده باشند که پیشنهاد یا نصیحت تان چیست.گوش دادن به صحبت های طرف مقابل تان بیشتر از نصیحت کردنتان برای او مهم است، زیرا زمانی که شروع به نصیحت میکنید اکثر مکالمات به سمت خودتان و درباره شما تغییر جهت میدهد. تنها زمانی صحبت کنید که گفته مهمی برای گفتن دارید و تنها زمانی آنرا اعلام کنید که احساس کنید برای طرف مقابل مهم است.

2. آنها شنیدنی ها را گلچین نمیکنند :


مطمئنا این افراد را در زندگی دارید یا دیدی : زمانی که صحبت میکنید سکوت میکنند و به صحبت های شما تا آخرین کلام گوش میدهند... تا وقتی که از آنها سوالی نپرسید هنوز در حال گوش دادن هستند ! اما کاملا ساکت، بدون حرکت و ثابت. احساس میکنید زمانی که شما در حال صحبت هستید این افراد در حال سفر رویاهایشان هستند... حتی با اینکه حرفی نمیزنند و گوش میدهند اما انگار فقط ادای گوش دادن را در می آورند. افراد کاریزماتیک به شدت با این رفتار مخالفند. آنها عادت دارند حتی به بی اهمیت ترین حرف های طرف مقابلشان گوش دهند. حتی اگر قرار است چندین ساعت به گفتگو بپردازند. افراد کاریزماتیک برایشان مهم نیست مرتبه اجتماعی، حساب بانکی و یا محل سکونت طرف مقابلشان کجاست، آنها به تمام صحبت های آنها گوش میدهند و چنان غرق در صحبت میشوند که انگار واقعا ویژگی های مشترک زیادی باهم دارند.

3. آنها حواس پرتی ها را از خود دور میکنند :


افراد کاریزماتیک به خوبی درک کرده اند که : شما اگر حواستان به وسایل ارتباطی و سرگرمی های خودتان باشد، هرگز نمیتوانید حواستان را به ارتباط با طرف مقابلتان متمرکز کنید. زمانی که طرف مقابلتان با شما حرف میزند یا شما با او در حال صحبت هستید به تلفن همراهتان خیره نشوید, به مانیتور لپ تاپ تان خیره نشوید، به افراد که در حال گذر هستند نگاه نکنید... فقط و فقط با حواستان را متمرکز کنید به صحبت های طرف مقابلتان. حداکثر تمرکز بر صحبت های طرف مقابلتان بهترین هدیه ای است که میتوانید به او بدهید. در این عصر از زندگی آنقدر وسایلی برای جذب تمرکز حواس وجود دارد که شما اگر غرق در صحبت های طرف مقابلتان شوید کار بزرگی برای او کردید... از خود گذشتگی. شما این هدیه را به طرف مقابلتان بدهید و خواهید دید چطور همیشه دوست خواهد داشت با شما هم صحبت شود یا فقط وقتش را با شما بگذراند.

4. آنها قبل از گرفتن ،میدهند و معمولا هرگز هیچ چیز دریافت نمیکنند :


اگر میخواهید ارتباطات موفق و بلند مدتی داشته باشید؛ همیشه به فکر این باشید که چطور میتوانید به دیگران کمک کنید تا از آنها چیزی دریافت کنید. باید بیشتر به فکر این باشید که چطور میتوانید دیگران را شاد کنید تا اینکه از دیگران استفاده کند. شما زمانی که فکر گرفتن هستید یا به قولی همیشه "دست بگیر" داشته باشید مردم بعد از دو سری معاشرت با شما به خوبی این را خواهند فهمید و به زودی شاهد قطع روابط خواهید بود.

5. آنها طوری رفتار نمیکنند که انگار مهمترین فرد هستند :

تنها افراد که از خودشیفتگی، خودپسندی و اعتماد به نفس کاذب شما خوششان می آید افراد خودشیفته، خودپسند و با اعتماد به نفس کاذب هستند. دیگران نه تنها خوششان نمی آید بلکه گذر وقت با چنین افراد برایشان خسته کننده و همراه با ناراحتی است. و زمانی که این افراد وارد جایی میشوند دیگران احساس خوبی نسبت به آن فرد ندارند...

6. ... چون فهمیده اند دیگران اهمیت بیشتری دارند :


شما قبلا چیزهایی که باید میدانستید را میدونید. از طرزفکرتان اطلاع دارید, عقاید و اعتقاداتتان را میدانید، نگرشتان را نسبت به دنیا و مردم میدانید. تمام چیزهایی که میدونید مربوط به شما میشود و اصلا مهم نیستند چون برای شما هستند. شما نمیتوانید هیچ چیزی از خودتان یاد بگیرید.

اما آیا میدانید دیگران چه چیزهایی میدانند؟ چه تجربیاتی دارند؟ چه ایدئولوژی دارند؟چه نگرشی به دنیا و مردم دارند؟

عقاید و دانسته های طرف مقابلتان در هنگام گفتگو باید بیشتر از دانسته های خودتان اهمیت داشته باشد زیرا شما در حال یادگیری چیزهای جدیدی خواهید بود... پس دفعه بعد هنگام گفتگو با دوستان یا افراد غریبه بیشتر در مورد عقاید, نقطه نظر, تجربه هایشان سوال بپرسید تا بخواهید عقاید, نقطه نظر و تجربیات خودتان با به طرف مقابل بگویید.

7. آنها نورافکن را بر روی طرف مقابل می اندازند :


هیچکس در این دنیا به اندازه کافی تحسین نشده. نه من، نه شما و نه فردی که قرار است با او هم صحبت شوید. اما این وظیفه (و عادت) شماست که به عنوان یک فرد کاریزماتیک به دیگران بگویید چه کارهایی را به نحو احسن انجام دادند، چه ویژگی های خوبی دارند و چرا مهم هستند. چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیدونید برای چی مهم هستند؟ نمیدونید چه کارهایی را به نحو احسن انجام دادند؟ یا چه ویژگی های خوبی دارند؟ واقعا شرم آوره... این وظیفه شماست جواب این سوال ها را پیدا کنید، مردم خودشان هم اکثر اوقات نمیدانند چه ویژگی های خوبی دارند. شما اگر این عادت را در خود نهادینه کنید، نه تنها مردم شروع به تحسین ویژگی ها و کارهای شما میکنند بلکه رفتار شما را نیز تحسین میکنند... با این رفتار میتوانید کاری کنید طرف مقابل احساس مهم بودن کند و بخواهد دستآورد های بیشتری داشته باشد (و هرگز شما را فراموش نکند)

8. آنها کلماتشان را از قبل آماده می کنند :


کلمات قدرت باور نکردنی دارند. شما باید به خوبی از این قدرت استفاده کنید زیرا مانند شمشیر دو لبه است. افراد کاریزماتیک به نحو احسن مهارت استفاده از کلمات را فرا گرفته اند. برای مثال شما نباید به قرار ملاقات بروید، شما میخواهید که به سر قرار ملاقات بروید. شما نباید یک ارائه خوب برای مشتری ها آماده کنید، شما میخواهید بهترین ارائه برای تاثیرگذاری بر رویمشتری تان را آماده کنید. شما نباید یک کارمند استخدام کنید، شما میخواهید بهترین فرد متقاضی شغل را وارد تیم کاری خود کنید. شما باید به عنوان یک فرد کاریزماتیک، جملاتتان و کلماتتان سرشار از انرژی، شادی و قدرت باشد. بهتره کلمات ناامید، خسته کننده و ناراحت را از فرهنگ لغات خود پاک کند.

9. آنها در مورد شکست دیگران صحبت نمیکنند :


اگر به شنیدن در مورد شکست دیگران یا پشت سر شخص دیگری حرف زدن برایتان جذاب هست باید بدانید که شاید جذاب باشد... اما لازم نیست. مشکل اینجاست، واقعا داستان شکست و ناکامی های دیگران موضوعی مهم نیست. افراد کاریزماتیک هرگز پای صحبت های افرادی که مدام در حال صحبت در مورد دیگرانند نمی نشینند. آنها میدانند وقتشان ارزش دارد و بهتر است بر روی ایده های نو و راه حل مسائل آنرا استفاده کرد تا گفتگو در مورد شخص سومی که ناکامی یا تجربه ای بد داشته است.
نکته مهم دیگر : زمانی که فردی نزد شما از شخص دیگری بد میگویید بدون شک نزد شخص سومی نیز در مورد شما چنین صحبت هایی خواهد داشت. این اصل را بدانید و بدانید که دیگران هم میدانند...

10. ...اما شکست های خودشان را میپذیرند:


معمولا هنگامی که از مردم عادی سوال میشود چرا شخصی را کاریزماتیک و تاثیرگذار مینامند جوابشان این است : زیرا اشتباهاتشان را با جرات و نهایت اعتماد می پذیرند...
آنها فردی موفق به نظر میرسند.

لغت کلیدی : به نظر میرسند.
بله، افرادی که کاریزماتیک هستند از اشتباه کردن ترسی ندارند و میدانند که فرد کاملی نیستند و امکان دارد اشتباه کنند. آنها اشتباه شان را می پذیرند و برای آن دلیل و بهونه و ... نمی آورند. شما نیز برای اینکه فردی کاریزماتیک باشید نیاز نیست حتما موفق یا پولدار باشید.

برای اینکه فردی کاریزماتیک باشید نیاز نیست یک نابغه باشید و هیچ خطایی در کارتان نباشد. برای اینکه فردی کاریزماتیک باشید تنها کاری که باید بکنید داشتن تواضع و قبول شکست هایتان است. اگر کاری را اشتباه انجام دادید آنرا اعلام کنید و بپذیرید که اشتباه کردید. نیاز نیست به کسی جواب پس دهید اما باید قبول کنید که اشتباه کردید.

چگونه یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟

نکته مهم :

شما هرگز نباید به اشتباهات دیگران بخندید، اما باید همیشه به اشتباهات خودتان بخندید. زیرا مردم نیز به شما نخواهند خندید، بلکه با شما خواهند خندید.حتما شما هم در زندگی چنین افرادی را می شناسید که نوعی خاص بودن و اعتماد در وجودشان نهفته است. این افراد کاریزماتیک هستند. اما متاسفانه ،کاریزمایی که فرد به طور مادرزادی با خود همراه دارد در گذر زمان قدرت خودش را از دست میدهد. اگر عادات صحیحی برای تقویت آن نداشته باشیم بدون شک در گذر زمان فراموش میشود و قدرت پیشین را نخواهد داشت.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب چطور کاریزماتیک

باشیم در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

کیان | ۵ سال پیش
باا سلام ممنون از مطالب خوب شما
0
0

hits