دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه های مفید برای گریز از تنهایی
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
راه های مفید برای گریز از تنهایی:گاهي اوقات، دنيا محل غريبي براي زندگي مي شود. شما خود را در اجتماعي ميبينيد که دور و برتان را انسان نماها پر کرده اند. و با وجود اين همه آدم، شما از درون احساس خالي بودن مي کنيد و متوجه مي شويد که واقعاً تنهاييد.

راه فرار از تنهایی چیست؟

در این بخش از دلگرم برای شما عزیزان چندین راه حل مناسب برای رهایی از تنهایی آورده ایم...با ما همراه باشید.

راه فرار از تنهایی چیست؟

راه فرار از تنهایی چیست؟


يک سؤال خصوصي از شما مي پرسم. آيا تا به حال احساس تنهايي کرده ايد؟

گاهي اوقات، دنيا محل غريبي براي زندگي مي شود. شما خود را در اجتماعي ميبينيد که دور و برتان را انسان نماها پر کرده اند. و با وجود اين همه آدم، شما از درون احساس خالي بودن مي کنيد و متوجه مي شويد که واقعاً تنهاييد. با فهميدن اين نکته حس غريبي به شما دست مي دهد.در آن لحظه احساس پوچي و بيهودگي بر شما مستولي مي شود و سرتاپايتان شروع به لرزيدن مي کند. اين همه آدم دور و برتان، با اين احساس تنهايي و پوچي، تضاد شديد دارد.خودتان را از اين مهلکه بيرون بکشيد.

چرا وقتي مي توانيد با اين احساسات ناراحتي و بيهودگي مبارزه کنيد، به سراغ تنهايي برويد؟

چندین راه حل مهم برای مهار کردن تنهایی

  • قبول کنید

همه ما باید بدانیم و آگاه باشیم که تنها به دنیا می‌آییم و تنها هم به دیدار دوست حقیقی‌مان خواهیم رفت. در کل جهان، آدم‌های خوب، بد، سفید، سیاه و خاکستری بسیارند و خیلی‌ها به ما علاقه دارند و از وجودمان لذت می‌برند، اما در نهایت، موقعی که به اطراف نگاه می‌کنیم، باید بدانیم که تنهاییم و مسئول عملکرد خودمان.

  • انتخاب ماست

اینکه در این لحظه با وجود انسان بودن و اینکه به ذات، موجودی اجتماعی آفریده شده‌اید اما احساس تنهایی می‌کنید، انتخاب شخصی خودتان و شیوه زندگی‌تان است.

کارهای یکنواخت و خسته کننده روزانه، یک‌جا نشینی و دوری از معاشرت با دیگران، مهم‌ترین عوامل تنهایی ما هستند. چرا انسان خسته کننده‌ای هستید؟ سعی کنید جواب این سوال را صادقانه بیابید.

  • گذشته را رها کنید

چنگ زدن به گذشته و اشک ریختن برای آنچه از دست رفته و دیگر امیدی به بازگشتش نیست، کار غیر معقولی است. گذشته، تنها در یک صورت به درد شما می‌خور،د برای اینکه از آن درس بگیرید و اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

  • اول از همه، با بهترین دوستتان آشتی کنید

بهترین دوست، همراه و دلسوز ما خداوند بخشنده و یکتایی است که هیچ احتیاجی به ما ندارد، اما از حضور و توجه ما به خودش بهترین استقبال را به عمل می‌آورد. پس اول از همه، دوستی‌تان را با او تقویت کنید. منظور ما اصلاً این نیست که فقط نماز و روزه‌تان را بیشتر کنید و یا کارهای سخت بکنید. همه ما بلد هستیم كه چطور دل عزیزترین دوستمان را به دست بیاوریم. کاری کنید که از آن بالاها ما را به فرشته‌ها نشان بدهد و با افتخار بگوید: فلانی را می‌بینید، او بنده من است.

  • با خودتان مهربان باشید

دست از سخت‌گیری و آزار خودتان بردارید. بعضی از ما آنقدر از خودمان طلبکاریم و به خودمان سخت می‌گیریم که انگار با موجود خبیثی طرف هستیم که جز با درد و عذاب، به راه نمی‌آید! پس، کمی به خودتان راحت بگیرید و دست از آزار خودتان بردارید.

  • درها را بگشایید

درهای دلتان را به روی مردم باز کنید، به روی عابران پیاده، همسایه‌ها، هم محلی‌ها، همکاران و اعضای خانواده‌تان. از معاشرت با دیگران هراس نداشته باشید. سعی کنید در قلبتان برای همه، جایی باز کنید و بدون اینکه احساس ترحم کنید و یا بخواهید جلب توجه کنید، به همه مهربانی کنید. محبت، معجزه‌هایی می‌کند که آثارش غیر قابل انکار است.

  • لیست تهیه کنید

از افرادی که دوست دارید با آن‌ها معاشرت کنید و یا معاشرت داشته باشید، یک لیست تهیه کنید. بعد راه‌های برقراری ارتباط با آن‌ها را بررسی کنید. بهترین راه‌کار، یافتن نقاط مشترک و علایق مشابه‌تان است كه از این طریق می‌توانید یک رابطه را شروع کنید.

  • در سلام کردن پیشی بگیرید

هر روز یک مسابقه را شروع کنید. مسابقه سلام کردن! سعی کنید اولین نفری باشید که به دیگران سلام می‌کنید و تمام تلاشتان را بکنید که هیچ کس از شما نبرد!

  • از مگس‌های دور شیرینی پرهیز کنید

بعضی از افراد هستند که به دنبال دوست، همراه و هم‌صحبت نیستند، بلکه بیشتر دنبال کسی هستند که از او سوء استفاده کنند. به اصطلاح خودمان از موقعیت اجتماعی، ثروت و محبوبیت‌ او استفاده کنند. برای پیدا کردن هم‌نشین، به این افراد تکیه نکنید که پشیمان خواهید شد. یک هم نشین و معاشر خوب، شما را به خاطر خوبی‌هایتان می‌خواهد نه موقعیت‌تان.

  • خودتان را افشا کنید

نه، اشتباه نکنید! منظور این نیست که اسرار مگو را بازگو کنید. همه ما برای خودمان رازهایی داریم که بهترین کار، حفظ آن در قلب خودمان است؛ اما از علایق، سلایق و دوست داشتنی‌هایتان برای دیگران بگویید. خودافشایی، یکی از تضمین شده‌ترین راه‌های آغاز یک ارتباط خوب و موثر است.

با تشخيص ريشه تنهايتان مي توانيد آن را از بين ببريد. تنهايي با دردهاي روحي شديد همراه است و اگر شما اين دردها را تجربه مي کنيد، بايد براي رفع اين مشکلات قدم برداريد. اين مقاله مي تواند کمک خوبي براي شما باشد تا با ديو تنهايي درونتان بجنگيد و او را شکست دهيد. پذيرش اين قدم اول است. با سرپوش گذاشتن، پنهان کردن و انکار اين وضعيت فقط وضع خودتان را بدتر مي کنيد.در قدم اول بايد بپذيريد که در زندگي خود احساس تنهايي و پوچي مي کنيد تا با استفاده از روش هاي مناسب و مفيد اين تنهايي را از بين ببريد.

انتخاب اين انتخاب خودتان بوده که تنها باشيد. زندگي انتخاب هاي مختلفي را پيش روي ما قرار مي دهد، تنها بودن يا شاد و خوشبخت بودن هم جزء اين انتخاب ها هستند. احتمالاً به خاطر شيوه زندگيتان دچار اين مشکل شده ايد. پس چه خوب است که فعاليت هاي روزانه تان را بازبيني کنيد. فعاليت هاي خسته کننده و حوصله سربرنده اي که در طول روز انجام مي دهيد را کنار بگذاريد. يک گوشه نشستن و بيکار بودن خود موجب تنهايي مي شود. البته ممکن است شما فرد آرامش طلبي باشيد و از جمع چندان خوشتان نيايد، اما اين آرامش طلبي فقط زماني شما را دچار مشکل مي کند که در اين لحظات شروع به فکر کردن در مورد مسائل ناراحت کننده کنيد.

حال و هواي اتاقتان را با يک موزيک زيبا و ملايم تغيير دهيد. اين موسيقي هم آرامش لازم را براي شما فراهم مي کند و همچنين نمي گذارد احساس تنهايي کنيد. پرده ها را کنار بزنيد، بگذاريد نور خورشيد به درون اتاق بيايد. تجارب قبلي زندگي کردن با تجربيات گذشته مثل رد شدن از طرف ديگران يا عدم توجه آنها به شما، مي تواند منشاء اين ناراحتي و تنهايي باشد. يادتان باشد، چيزي که شده، شده...ديگر نبايد غصه گذشته را بخوريد. خلاء عاطفي که به واسطه اين تجربيات تلخ ايجاد مي شود را ميتوان با درسهايي که از اين تجربيات گرفته ايد پر کنيد. اگر در کودکي، عدم توجه والدين را تجربه کرده ايد، با توجه بيشتر به فرزندتان آن را اصلاح کنيد.

با اينکار رابطه تان را با فرزندانتان قوي تر خواهيد کرد. اگر خودِ شما به ديگران توجه و محبت کنيد، اين کار ارزشمند شما قدرداني اطرافيان را نيز برمي انگيزد. وقتي به کسي نياز پيدا کنيد، تنهايي خود به خود از بين مي رود. بيکاري و بيهودگي تنهايي مي تواند زائيده فکر تنبل و بيکار باشد. براي انجام کارهاي مختلف داوطلب شويد تا هيچگاه فرصت فکر کردن به تنهايي را نداشته باشيد. با اينکار هم به ديگران کمک مي کنيد و هم به خودتان. همچنين فعاليت جسمي باعث بهبود سلامتي نيز مي شود. هنوز هم احساس تنهايي مي کنيد؟ در رابطه تان با نيروي عالمگير تجديد نظر کنيد. خدا، راه حل تنهايي شماست. ميتوانيد از او براي نشان دادن راه به شما و درآمدن از اين وضعيت ناراحت کننده ياري بخواهيد. با کمک او ديگر تنها نخواهيد بود

---------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حمید | ۷ سال پیش
تنهایی یعنی خودت وخدات ، اگه اینو درک کنین دیگه تنها نیستین
0
0
صبا | ۷ سال پیش
سلام . من نمی دونم چرا اول همه بهم نزدیک میشن و دوست ولی بعد از مدتی میرن و تنهام میذارن . همیشه احساس تنهایی عجیبی دارم . تو جمع احساس تنهایی می کنم و از اینکه دیگران به من توجهی نداشته باشند رنج می برم .
0
0
چکامه | ۷ سال پیش
واقعا سخته!! هم من تنهام و هم بی کس. هیچکس نیست که بتونم باهاش حرف بزنم. 25 سالم هم شده همچی که حرف ازدواج می زنم میگن نه زوده واست اذیت میشی.. دوست دارم برم یک جایی که آدم رو به عنوان اون چیزی که هستی قبولت کنن و نه اون چیزی که جامعه ازت میخواد. انسان ها متفاوت اند. باید افراد بتوانند درک کنند که هرکسی علایق و سلیقه های متفاوتی داره. واقعا موندم چیکار کنم. از کارام دارم می افتم. خیلی عقب موندگی دارم که باید انجامشون بدم. از خدا هم خواستم ولی نمیدونم چه حکمتیه؟
0
0

hits