دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاثیر مراقبه درمانی گروهی بر درمان اضطراب و افسردگی
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاثیر مراقبه درمانی گروهی بر درمان اضطراب و افسردگی-تاثیر مراقبه-مراقبه درمانی -مراقبه درمانی گروهی - درمان اضطراب - درمان افسردگی-افسردگی- اضطراب

در یک مطالعه جدید آشکار شد که تکنیک «مراقبه‌درمانی گروهی» به درمان اضطراب و افسردگی کمک می‌کند.

این مطالعه نشان داد که روش «مراقبه‌درمانی گروهی» در درمان برخی از مبتلایان به اضطراب و افسردگی سودمند است. به گفته متخصصان در این مطالعه، تاثیر این روش در بهبود حال این بیماران مشابه روش «رفتار درمانی شناختی» است.

تاثیر مراقبه درمانی گروهی بر درمان اضطراب و افسردگی

متخصصان دانشگاه «لوند» در سوئد، در 16 مرکز سلامت روان به تشکیل گروه‌های مراقبه‌درمانی پرداخته‌اند و استفاده از این روش مدت شش روز ادامه داشت. نتایج بررسی‌ها نشان داده که این روش به اندازه‌ روش رفتار درمانی شناختی در بهبود حال بیماران موثر است و این بدین معناست که «مراقبه‌درمانی گروهی» باید به عنوان یک گزینه‌ جایگزین در روانشناسی فردی به خصوص در مراکز مراقبت‌های بهداشتی و زمانی که بررسی مشکلات فردی بیماران دشوار است در نظر گرفته شود.

تاثیر مراقبه درمانی گروهی بر درمان اضطراب و افسردگی

به گزارش ساینس ورد ریپورت، در این مطالعات بیماران به گروه‌های 10 نفره تقسیم شده و به هر کدام از آنها برنامه خاصی برای شرکت در این جلسات مراقبه‌درمانی داده شد تا کل 215 بیمار پس از گذشت هشت هفته آنها را اجرا کنند. یافته‌ها نشان داد علائم افسردگی و اضطراب در این افراد پس از استفاده از این روش به طرز چشمگیری کاهش یافته است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits