دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۴ تکنیک علمی برای فراموش کردن رابطه گذشته
106
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فراموش کردن عشق قبلی خیلی سخت است. فقط آن هایی که شکست عشقی خورده اند میفهمند. در این مقاله به شما میگوییم چگونه رابطه گذشته را فراموش کنید.

آیا میتوان از لحاظ علمی راهی برای فراموش کردن رابطه گذشته خود پیدا کرد؟ برای فهمیدن جواب این سوال حتما با ادامه این مقاله همراه مجله دلگرم باشید.

چگونه رابطه گذشته را فراموش کنم؟

واقعا چرا فراموش کردن رابطه عاطفی اینقدر سخت است؟ حتی اگر زمان زیادی از رابطه شما گذشته باشد، رابطه عاطفی که داشتید براحتی پاک نمیشود. هر چیزی که شما را یاد او بیاندازد میتواند احساسات شما را تازه کند. مخصوصا اگر مجرد باشید ممکن است بیشتر بیاد او بیافتید.

در چنین شرایطی حافظه شما بخوبی کار نمیکند و تنها لحظات خوبی که در کنار هم داشتید را بیاد خواهید آورد. حتی اگر رابطه بسیار پر دردسری هم داشته اید باز هم ذهن شما این قسمت ها را پاک میکند. به همین دلیل دوباره دوست دارید همه چیز مثل قبل شود و تلاش های خود را شروع میکنید.

حتی ممکن است چیز هایی مثل "اگر در آینده همه چیز خوب بشه چی؟" ، "اگر دیگه کسی را پیدا نکنید چی؟" به خودتان بگویید و سعی کنید اینگونه خود را قانع کنید.

مثل هر تغییر دیگری در زندگی، فراموش کردن عشق قبلی نیازمند اراده قوی و شهامت برای پذیرفتن شرایط جدید دارد.

در ادامه 4 راهکاری علمی که باعث میشود عزم خود را جزم کنید را به شما خواهیم گفت تا بتوانید براحتی شکست عشقی خود را فراموش کنید.

فراموش کردن رابطه گذشته ، فراموش کردن عشق قبلی ، فراموش کردن رابطه عاطفی

1. یک الگو پیدا کنید.

از لحاظ علمی ثابت شده است که انسان با الگو قرار دادن افرادی که آن ها را تحسین میکند، میتواند از انرژی، انگیزه و قدرت آن ها استفاده کند. مثلا ببینید در اطراف خود چه افرادی وجود دارند که رابطه قبلی خود را بخوبی فراموش کرده اند و الان هم بدون هیچ مشکلی زندگی میکنند؟ اینگونه افراد را در همیشه در ذهن خود داشته باشید تا در لحظات سخت به شما کمک کند.

2. یک جایگزین پیدا کنید.

فراموش کردن عادت قبلی زمانی که یک جایگزین برای آن پیدا کنید خیلی راحت تر است. تنها مشکل این است که پیدا کردن یک فرد جدید مثل خرید یک دست لباس جدید نیست! خب پس چه باید کرد؟ نیازی نیست که حتما رابطه قبلی خود را با یک رابطه جدید پر کنید، در عوض یک هدف جدید برای خود تعیین کنید.

این هدف میتواند هر چیزی باشد، از اهداف مادی و کاری گرفته تا فعالیت های خیرخواهانه و یا رفتن به کلاس های ورزشی و سرگرمی.

فراموش کردن رابطه گذشته ، فراموش کردن عشق قبلی ، فراموش کردن رابطه عاطفی

3. مراقب خودتان باشید.

استرس مهم ترین عامل اعتیاد به هر چیزی است. احساساتی مثل سراسیمه بودن، خستگی و یا اضطراب از عواملی است که میتواند باعث شود شما احساس نیاز به یک رابطه جدید داشته باشید. به علاوه استرس میتواند ذهن شما را صرفا بر روی نقاط مثبت هر چیزی متمرکز کند و شما را از ریسک ها غافل کند.

بنابراین سعی کنید برای خود و اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید، مثلا با دوستان خود بیرون بروید، باشگاه برید، سینما برید و یا هر کار دیگه ای که دوست دارید.

4. اثر خرس سفید

یک راه تضمینی وجود دارد برای اینکه هرگز عشق قبلی خود را فراموش نکنید و آن هم این است که سعی کنید که بطور کامل وجود او را از ذهن خود پاک کنید. روانشناسان به این موضوع "اثر خرس سفید" میگویند. مثلا اگر به شما بگویند که به یک خرس سفید فکر نکنید، دقیقا همین کار را خواهید کرد و امکان ندارد بتوانید این خرس سفید را از ذهن خود خارج کنید.

همین مسئله در روابط عاطفی هم صدق میکند. بنابراین اگر یاد رابطه قبلی خود افتادید، نترسید و فکر نکنید که این یک نشانه برای این است که دوباره با او باشید، در عوض به این مسئله فکر کنید که چرا با او قطع رابطه کردید و سپس روی کسی که واقعا به او اهمیت میدهید تمرکز کنید، خودتان!


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (106 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

N | ۴ سال پیش
باسلام مطلبی که نوشته بودین خیلی عالی بود ولی حجمش خیلی کم بود برای اینکه خواننده قانع بشه و روش تاثیر بذاره
1
3
مهسا | ۹ سال پیش
من رمان هاي زيادي خوانده ام و با اين رمان ها عاشق شدم و شكست خوردم و واقعا هيج كدام از اين رمان ها و داستان ها واقعيت زندگي نيستند ، واقعيت زندگي در چيز ديگري است ، واقعيت زندگي اين است كه ما ذره ذره نابود مي شويم و در گذشته زندگي مي كنيم و زندكي آينده را مي بازيم...
1
8

hits