دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۵ باور غلط درمورد موفقیت
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
افسانه های موفقیت را شنیده اید؟ هرکسی، تاکید میکنم هرکسی قابلیت این را دارد تا موفق شود. اما متاسفانه افسانه های نادرستی اون بیرون بین مردم رواج دارد که درست نیستند.

افسانه موفقیت؟ یعنی چی؟ اگر کمی با مردم شروع کنید به صحبت کردن، زمانی که مواردی مثل موفقیت، پول و... پیش میاید، متوجه اعتقادات مختلف افراد میشویم. خیلی اوقات این طرز فکر صرفا از اعتقاد ها هم فراتر میرود و تبدیل به افسانه های همه گیر میشوند که البته اکثرا هم اشتباه هستند. امروز قصد داریم کمی در همین مورد صحبت کنیم. همراه ما باشید.

divider

حقیقت این است که موفقیت برای هرکسی معنای متفاوتی دارد، چه در زندگی باشد، چه در روابط بین افراد، در شغلتان یا هرچیز دیگری. اما مهم این است که بدانید موفقیت برای شما یعنی چی ؟

باور های غلط درمورد موفقیت

افسانه شماره یک : پولدار، خوش اندام و شاد بودن هدف نهایی است

این ها هدف نیستند، این ها آرزوها و رویاپردازی هایی هستند که بین تمام انسان ها رواج پیدا کرده. یک هدف مثل یک خانه زیبا میمونه که به دقت طراحی شده و بصورت مداوم از آن مراقبت میشود.

شما باید هدف هایتان را با دقت و شفافیت تعیین کنید. از همه مهم تر، اگر اهدافتان را نویسید چیزی بیش تر از یک آرزو مبهم نیست و به آن "هدف" نمیگویند.

افسانه شماره دو : شما حتما باید 4 سال برید دانشگاه

افسانه نادرست بعدی این است که میگوید شما برای موفقیت باید حتما برید دانشگاه.

من بخوبی میدانم که دانشگاه بسیار گران است. مخصوصا با این سیستم آموزشی نادرستی که ما داریم. همانطور که شاید خیلی از شما بدانید من (برایان تریسی) هرگز به دانشگاه نرفتم و به سختی از دبیرستان عبور کردم. با هزینه های سرسام آور تحصیلات که هر روز هم بیشتر میشوند، موضوع مورد بحث حتی اهمیت بیشتری هم پیدا میکند.

خیلی افراد شک میکنند که آیا پرداختن ده ها میلیون تومن پول برای دانشگاه واقعا ارزشش را دارد؟ برای خیلی ها اصلا مشخص نیست که در طولانی مدت چه برنامه ای دارند. که البته مشکلی ندارد. خود من هم چندین شغل متخلف که اکثرا هم کارگری بود داشتم و پس از مدتی متوجه شده ام که میخواهم چکاره شوم.

بهترین راهکار این است که بر اساس چیزهایی که دیگران برای شما میخواهند زندگی نکنید، سعی کنید برمبنای علایق شخصی خودتان تصمیم گیری کنید.

صرفا به دلیل اینکه یک نفر به دانشگاه رفته و بعد هم موفق شده به این معنی نیست که تنها راه موفقیت دانشگاه است. تصمیم بگیرید که چه چیزی برای اهداف شما مهم است و سپس دست بکار شوید و مسیر را شروع کنید و از سخت بودن آن اصلا نترسید.

افسانه شماره سه: به پول بیشتری نیاز دارید

این هم یکی دیگر از افسانه هاست.

حتما قبلا شنیده اید که میگویند " اگر پول بیشتری داشتم، خوشحال بودم" و یا گفته میشود : "پول عامل همه ی فساد هاست".

این افراد طرز فکری دارند که گویا پول بصورت ذاتی به تنهایی میتواند ، ساختمان بسازد، کامپیوتر ها را خلق کند، باعث الهام بخشی به مردم شود و آن ها را خوشحال کند یا حتی بدتر، باعث فاسد شدن افراد شود. اما حقیقت این است که پول هیچ ذاتی از خود ندارد.

این مردم هستند که ارزش ذاتی دارند. پول صرفا یک نمایانگر میزان ارزش چیزی است. هرچقدر که کارهای ارزشمندتری انجام دهید، به همان مقدار اسکناس های بیشتری نصیبتان میشود. بر روی خدمت به دیگران تمرکز کنید بجای اینکه صرفا به خود پول فکر کنید. اینکار را انجام دهید و سپس پول اتوماتیک به سمت شما سرازیر خواهد شد.

افسانه شماره چهار : انتظار موفق شدن را داشته باشید و این اتفاق خواهد افتاد

خیلی اوقات مردم باور دارند که اگر بخواهند، بوجود می آید.

امروزه این گفته صرفا یک افسانه است. درسته که شما باید یک خواسته حقیقی داشته باشید و با اشتیاقی سوزان در پی آن باشید. استفاده از قانون جذب یکی از بهترین کارهای برای بدست اوردن موفقیت های بیشتر است. با استفاده از این قانون قطعا نتایجی بسیار خوبی خواهید گرفت. انتظارات شما از چیزهایی که میخواهید اتفاق بیافتند باعث میشود تا اعتقادات شخصی شما شکل بگیرد.

اما، صرفا خواستن یا انتظار داشتن کافی نیست. کلید موفقیت خواستنی است که به حرکت کردن منتهی شود. منتظر نباشید تا کسی برای شما کاری انجام دهد، خودتان دست بکارشوید.

هرکاری که هست، فقط هرچه زودتر مشغول شوید. هر روز به انجام کارهایی بپردازید که شما را یک قدم به اهداف اصلیتان نزدیک تر میکند.

خالق یک نظام شخصی باشید که شما را مجبور کند هر 365 روز سال را مشغول به فعالیت هایی باشید که به هدف نزدیک ترتان میکند. پس از یکسال، تاثیرات اینکار شما را شگفت زده خواهد کرد.

افسانه شماره پنج : موفقیت یعنی "همه چیز" داشتن

و این افسانه بزرگ و اشتباه و بی ارزش. شاید فکر کنید باید یک شغل عالی، یک خانواده بینظیر، یک خانه ساحلی و... داشته باشید تا موفق باشید.

همانطور که کمی پیشتر اشاره شد، خیلی از افراد تعریفی که دیگران از موفقیت دارند را برای خود میپذیرند. خیلی اوقات اگر در کاری که بقیه از ما انتظار دارند موفق باشیم، توفیق چندانی کسب نکنیم، بسیار ناراحت میشویم.

مردم زیادی اجازه میدهند که والدینشان در تصمیمات بزرگ زندگی آنها مثل انتخاب رشته تحصیلی یا شغلشان دخالت کنند.

زندگی مثل یک رستوران سلف سرویس است. اگر 100 نفر وارد چنین رستورانی شوند و بشقاب خود را بچینند، پس از مدتی مشخص میشود که بشقاب هرکسی نسبت به دیگری متفاوت است و هرکسی طبق سلیقه خود انتخاب کرده است. این مورد حتی برای زوج ها صدق میکند.

موفقیت هم دقیقا شبیه به مثال بالاست. معجونی است با مواد اولیه مختلف مثل ، قدرت فیزیکی متفاوت ، قدرت ذهنی متفاوت و روحیه ها و احساسات گوناگون. برای اینکه احساس خوبی در طول زندگی داشته باشید هرکسی باید ترکیب مخصوص خود را پیدا و استفاده کند.

موفقیت از نظر شما چه معنایی دارد؟

موفقیت را برای خود تعریف کنید. به این موضوع با یک ذهن باز نگاه کنید و یک لیست برای خود تهیه کنید. یادتان باشد که گرفتار افسانه هایی که گفتیم نشوید. باور داشتن به چنین اشتباهاتب تنها باعث محدودیت شما خواهد شد. همیشه به خودتان باور داشته باشید.

" مهم نیست از کجا و با چه شرایطی امده اید، تنهاچیزی که اهمیت دارد این است که به کجا خواهید رفت، و جایی که میروید تنها محدودیتی که دارد، تصور شماست."


شما چه فکر میکنید؟ چه افسانه های دیگری میشناسید که در لیست ما نبود؟ نظرات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید و همچنان منتظر قسمت های بعدی سری جدید مقالات موفقیت مجله دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits