دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا موفقیت شانسی نیست؟
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موفقیت شانسی نیست شاید استثنائات هم وجود داشته باشند اما هرگز عموم افراد موفق شانسی موفق نشده اند

موفقیت شانسی نیست

کاربران عزیز مجله دلگرم امیدوارم که همیشه موفق و پیروز باشید. در این مقاله قصد داریم که کمی درمورد موفقیت صحبت بکنیم. اکثر مردم دنیا دید درستی نسبت به این مقوله ندارند و همیشه اظهارات نادرستی در این زمینه از آنها شنیده میشود. اما امروز سعی میکنیم که کمی از این طرز تفکر غلط را تغییر بدهیم. همراه ما باشید.

divider

البته ممکنه یک یا دو مورد استثناء هم از بین هزاران فرد موفق پیدا بکنید اما همانطور که گفتیم اون ها صرفا "استثناء" هستند. واقعا حیرت انگیزه وقتی متوجه بشیم که تلاش هوشمندانه ای که در مسیر درست صورت بگیره چه نتایج خارق العاده ای رو ایجاد میکنه. اگر موفق شدن ساده بود الان همه موفق بودند. هرچند باید گفت که طی کردن مسیر موفقیت آنقدر که بنظر میرسه هم سخت نیست، هر دفعه که مانعی که رو از سر راه برمیداریم کارمان راحت تر میشود.

چرا موفقیت شانسی نیست

کار سخت یکی مهم ترین مولفه های موفقیت است اما اگر کاری که انجام مدهیم را واقعا از ته دل دوست داشته باشیم، دیگر هرچقدر هم که تلاش کنیم برایمان سخت نیست و درواقع لذت بخش است. حقیقتا هیچ جایگزینی برای سخت کار کردن وجود ندارد. اما باید بیاد داشته باشیم که سخت تلاش کردن تنها زمانی نتیجه بخش خواهد بود که با یک هدف واضح و مشخص و برنامه ریزی اصولی و منطقی همراه باشد. هر انسانی باید بداند که از زندگی چه میخواهد و سپس میتواند شبانه روز بر روی رسیدن به آن کار و تمرکز کنید.

چرا موفقیت شانسی نیست سخت کار کردن

همیشه قدم های اول سخت ترین ها هستند. هرچقدر که جلوتر برویم همه چیز ساده تر میشود و یا به قول خودمان "روی غلتک" میافتد و در نهایت تبدیل به یک عادت میشود. سپس موفقیت ها یکی پس از دیگری فرا میرسند. هیچ آرزویی برای انسانی که یک هدف استوار و ثبات قدم در مسیر خود دارد غیرقابل دسترسی نیست. اعتماد به نفس، شجاعت و اراده مهم ترین چیزهایی هستند که در مسیر موفقیت به آن ها نیاز داریم.

چرا موفقیت شانسی نیست قدم اول

کمیت کارهایی که انجام میدهیم خیلی مهم نیست بلکه کیفیت کارهای ما مهم است. البته باید در نظر داشت که دست بکار شدن و انجام دادن هر چیزی خیلی بهتر از دست روی دست گذاشتن (به علت ترس از شکست) است، دقیقا به همین علت شجاعت عنصر مهمی برای موفق شدن است. فکر میکنید نابغه ها چجوری ساخته میشوند؟ هیچ فرمول جادویی و یا هدیه الهی در آن ها وجود ندارد، آن ها تنها هرگز تسلیم نمیشوند و هر بار بدون درنظر گرفتن شکست ها تلاشی دوباره دارند.

چرا موفقیت شانسی نیست شروع

شانس برای آن هایی جسارت کافی دارند اتفاق میافتد. هیچ پاداشی بدون ریسک کردن بوجود نمیاد.چطور ممکنه کسی که هرگز با هیچ چالشی روبرو نشده پیروز شود؟ یکی از مهم ترین شاخصه های افراد موفق، قدرت تصمیم گیری سریع در زمان بحران است. زمان و اتفاقات روزگار برای هیچ کسی متوقف نمیشود. ترسوها، ضعیف ها و اون هایی که اراده کافی ندارند بزودی از بین خواهند رفت. عزم راسخ و تمرکز میتواند موفقیت شما را در تمامی ابعاد زندگیتان تضمین کند.

پس متوجه شدیم که موفقیت شانسی نیست، تنها بستگی به اراده حقیقی و آمادگی شما دارد


به نظر شما موفقیت شانسی است؟ اگر بله چند مثال بزنید و اگر نه دلایل خود را در قسمت کامنت ها بیان کنید و همچنان با سری جدید مقاله های موفقیت همراه دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits