دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه میتوان از روی چهره شخصیت افراد را تشخیص داد؟
43
زمان مطالعه: 10 دقیقه
چهره شناسی مهارت مهمی است. اگر میخواهید افراد را بخوبی بشناسید باید بتوانید چهره شناسی کنید. در این مقاله به شما آموزش میدهیم چگونه میتوان از روی صورت افراد ضخصیت آن ها را متوجه شد

مجله دلگرم | چهره شناسی یک تکنیک روانشناسی است که قصد داریم امروز خلاصه ای از آن را امروز به شما آموزش دهیم. کنجکاوی از خصوصیات آمیزاد است.که تقریبا همیشه همراهش بوده و هست.نمونه اش هم اینکه دوست دارد از کار دیگران سر در بیاورد.و برای این کار در طول قرون متمادی از هیج کوششی فرو گذار نیوده!یکی از این تلاشها هم همین چهره شناسی است که از فنون برجسته قدیمی است و حتی مورد توجه برخی از روانشناسان هم هست.روانشناسان در این مورد نهایت جدیت را به کار بسته اند و حتی مشخص کرده اند چهره شناسی با قیافه شناسی متفاوت است.چهره شناسی یعنی پی بردن به خصوصیات افراد از طریق شکل اعضای صورت اما قیافه شناسی یعنی آگاهی از خصوصیات فرد از طریق رفتار او در موقعیت.

فهمیدن شخصیت افراد با توجه به خصایص ظاهری آنها کار ساده ای نیست اما شدنی است شما با توجه به راهنمای زیر میتوانید تا حد زیادی از روی اجزای صورت به شخصیت افراد پی ببرید.

چگونه میتوان چهره شناسی کرد و شخصیت افراد را تشخیص داد؟

divider

پیشانی

اگر طول پیشانی شما کمی دراز باشد نشان دهنده هوش فکری فراوانتان است و میتوانید مطالب را با یک مرحله مرور درک کنید. اگر قسمت وسط پیشانی شما فرو رفتگی داشته باشد شما جزو گروه متفکران هستید و در تصمیم گیری ثبات بی نظیری دارید. اگر پیشانی شما از قسمت بالای ابرو به سمت سر متمایل باشد از داشتن فکر عالی برخوردارید. ولی متاسفانه آن را در راه های غیر مشروع و غیر قانونی به کار می برید!
اگر پیشانی شما وسیع و از طرفین کشیده باشد در مغز شما جز افکار صلح طلبانه چیزی یافت نمی شود و سعی می کنید از منازعات و جار وجنجال دور شوید.

  • اگر پیشانی شما بلند و پهن باشد همواره دچار درگیری های فکری هستید و به همین علت از منازعه لذت می برید.
  • اگر پیشانی شما دارای یک چین(به صورت عمودی) باشد پیوسته در فکر یک چیز هستید و جز یک الهه فکری چیزی دیگر در مغز ندارید.
  • اگر پیشانی شما دارای دو چین عمودی باشد پیوسته در فکر دو چیز هستید و در آن واحد دو الهه فکری را می پرستید.
  • اگر پیشانی شما دارای خطوط و چین های افقی باشد به طور قطع شما شخصی عجول بوده و از داشتن فکر متین محروم هستید.

چشم

اگر چشم شما پهن و درشت باشد نیروی حافظه شما بی اندازه توانایی دارد و قدری هم پر حرف هستید. اگر چشم شما کشیده و کوچک است در علم حسابداری دست توانایی داشته و اعتماد به نفس خوبی هم دارید.اگر چشم شما همیشه خمار و خواب آلود است متاسفانه خیلی بد گمان هستید و بسیار خجالت می کشید. اگر چشمان شما خیره وبزرگ است کم و بیش از حس جاه طلبی برخوردارید. اگر چشم شما قدری فرو رفته است به طور قطع جایتان در جمع متفکران است اما اگر حدقه چشم شما بی اندازه فرو رفته است متاسفانه دچار بیماری مالیخولیا هستید!

گوش

اگر گوش شما بلند و قدری کلفت باشد آثار نجابت از چهره تان هویداست. اگر گوش شما به داخل متمایل باشد بی اندازه پرهیزگارید اما از جمع کردن مال هم متنفر نیستید. اگر گوش شما کوچک و به خارج متمایل شده از نیروی تصمیم و عزم راسخ برخوردار هستید. اگر گوش شما خیلی کوچک است احتمالا شخص اسرار آمیزی هستید و هیچ گاه راز درونی خویش را به کسی ابراز نمی کنید وبا این حال از نیروی عزت نفس برخوردارید.

بینی

اگر بینی شما از هر حیث سلامت و بی عیب باشد شما دارای افکار عالی بوده و بینی شما دلیل خوبی بر زکاوت و پاکی نژاد شماست.اگر نوک بینی شما فرو رفته است دارای حس کنجکاوی هستید و همواره هنگام معاشرت از اطرافیان خود پرسش می کنید. اگر بالای بینی شما کمی بجسته باشد شما هنر پیشه خوبی هستید و با کمی ممارست می توانید به کارهای ابتکاری بپردازید. اگر انتهای بینی شما کج شده باشد شخص منتقدی هستید و به قدری در این کار زیاده روی کرده اید که "فضول" نام گرفته اید! اگر بینی شما بی اندازه کوچک بوده و انتهایش به صورت متصل شده به خوبی از فن اداره کردن برخوردارید و خیلی زود از سختیها می رنجید. اگر بینی شما دارای سوراخ های بزرگی باشد از آهنگهای موسیقی بی نهایت لذت می برید و حتی گاهی به خاطر بعضی نغمه ها لرزه به اندامتان می افتد!

لب و دهان

اگر لب بالایی شما کوتاه باشد بی اندازه به اتحاد و اشتراک علاقه مندید و از هر فردی قدر دانی می کنید اما سخت ترش رو هستید. اگر لب پایین شما کشیده باشد دارای استقلال روحی نیستید و همیشه با اتکا به دیگران اظهار عقیده می کنید. اگر لبهای شما باریک باشد به ورزش و حرکات بدنی علاقه دارید و در گفتگو های خویش زیاد غلو می کنید. اگر دهانتان تنگ است ادم اسرار آمیزی هستید و غزت نفس خوبی دارید. اگر دهان شما گشاد و فراخ است بی اندازه پر حرف هستید اما ممکن است صدای خوبی برای آواز خواندن داشته باشید. اگر گوشه دهان شما قدری به طرف بالا کج باشد بسیار شوخ و خوش بین هستید و علاقه زیادی به خنده و تمسخر دارید. اگر گوشه دهان شما به طرف پایین منحرف باشد حس بدبینی در شما نفوذ کامل دارد.

چانه

چانه گرد و مدور نشانه علاقه شما به لوازم لوکس زیباست و از خوراک و پوشاک و خواب خیلی خوشتان می آید. اگر چانه شما بزرگ و چهار گوش باشد از نیروی عضلات بسیار خرسند هستید اما متاسفانه نیروی خویش را در راه نا مشروع به کار می برید و هیچ وقت از آزار زیر دستان مضایقه نمی کنید! اگر چانه شما نوک تیز باشد دارای افکار ابتکاری هستید و زنگی روحی شما بیش از زندگی بدنی است. اگر چانه شما قدری فرو رفته باشد بی اندازه عجول هستید و در انجام کارهای روزانه نیز حرارت زیادی به خرج می دهید.

چهره شناسی از روی اشکال مختلف صورت

چهره شناسی

divider

چهره قلبی شکل

شما در رابطه ی جنسی بسیار پر حرارت و وحشی هستید.

بر طبق یکی از مطالعات منتشر شده در رابطه با رفتارهای جنسی، فردی با صورت قلبی شکل ممکن است زندگی جنسی شما را متحول کند.

محققان دریافتند مردان و زنانی با چهره های کوتاه تر و پهن تر، از لحاظ جنسی زودتر تحریک می شوند و نسبت به افراد دیگر دارای میل جنسی بیشتری هستند.

شما فردی مردمی هستید درون گرایی و برون گرایی اغلب به عنوان یک بخش مهم از شخصیت این گونه افراد توصیف می شود، چرا که این خصوصیات نشان می دهند که این افراد از چه چیز و چه نوع روابطی لذت می برند.

دانشمندان چینی می گویند: می توان کاراکتر شخصیتی این افراد را از چهره شان خواند. زنان دارای بینی و لب برجسته ، چانه ی پس رفته و عضلات فک کوچکتر به عنوان افرادی برون گراتر و انعطاف پذیرتر مشاهده می شوند، در حالی که افرادی با بینی مسطح تر و فک برجسته تر ممکن است درون گراتر به نظر آیند.

چهره ی مربعی شکل

قطعا در ذات شما یک مدیر عامل نهفته است. با توجه به مطالعه ASB، مردانی با پیشانی های گسترده و چهره های مربعی بیشتر به عنوان افرادی تهاجمی، سلطه گر و دارای رفتاری غیر اخلاقی شناخته می شوند. این ترکیب بی رحمی و ریسک پذیری، باعث می شود رهبرانی خوب، نظیر مدیران اجرایی، وارد حلقه ی کاری سازمان ها شوند.

صورت گرد

شما ممکن است مانند یک اره برقی در درون یک تونل خرخر کنید. چهره های گرد ممکن است بی گناه و معصوم به نظر آیند، اما احتمالا اینگونه افراد خواب خوب شبانه را از شما خواهند گرفت.

بر طبق یکی از مطالعهات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی Case Western ، افرادی که دارای شکل چهره ی گرد هستند، فارغ از سن، جنس و چاقی نسبت به سایر افراد بیشتر خروپف می کنند. واقعیت این است که تقریبا نیمی از بزرگسالان خر و پف می کنند؛ بنابراین حتی اگر چهره ی شما باریک و بلند باشد، باز هم در این دسته قرار دارید.

چهره مستطیل یا الماس شکل

شما یک همسایه عالی خواهید بود. آیا مردم اغلب اوقات به شما می گویند که به نظر قابل اعتماد و درستکار می آیید ؟ تقریبا نیمی از افراد جامعه دارای چهره ای با این مشخصات هستند، و در ایالات متحده این امر اغلب به معنای داشتن صورتی الماس شکل، با گونه های برجسته و فک و چانه ای باریک است.

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در زمینه ی علوم روانشناسی، افرادی که دارای چهره های الماس شکل هستند نسبت به سایر افراد اعتماد دیگران را راحت تر جلب می کنند، حتی اگر سایر افراد زیباتر و یا قوی تر به نظر آیند.

با داشتن چنین چهره ای، ممکن است به کلاس های مدیریت خشم نیاز داشته باشید. بر اساس یکی از تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بروک، ناظران با مشاهده ی تصاویری از مردانی با این نوع چهره به سادگی می توانستند حتی با یک لحظه مشاهده صورت آنها، میزان خشمگین بودنشان را تشخیص دهند. مردان شرکت کننده قبلا از لحاظ رفتار تهاجمی رتبه بندی شده بودند و ارزیابی های تصویری داوطلبان با این رتبه بندی ها همبستگی داشت. در این آزمایش مشخص شد که چهره های فراخ تر با میزان خشم بیشتری همراه بودند.

چهره بیضوی شکل

شما می توانید برنده برندهای زیبایی شوید. داشتن یک چهره ی الماسی می تواند شما را به فردی تبدیل کند که همه می خواهند با او دوست شوند اما اگر می خواهید برنده زیباترین چهره ها شوید، باید دارای چهره ای باشید که کمی متفاوت از سایر افراد باشد، چرا که چهره ی شما مهمترین عنصر در زیباییتان است.

شما دارای دید گسترده ای هستید. با توجه به تحقیقات علمی روانشناختی انجام شده، داشتن چنین چهره ای به طرز عجیب و غریبی، با مهارت های حل مسئله و تمرکز مرتبط است. دانشمندان می گویند افرادی با چهره هایی که تقریبا دارای عرض و ارتفاع برابر هستند، احتمالا قدرتمندتر بوده، دید گسترده تری دارند و لذا از توانایی حل مسئله ی بالاتری برخوردار می باشند.

چهره مستطیلی شکل

شما یک رهبر قوی و قدرتمند هستید.

طبق یکی از مطالعات منتشر شده در زمینه ی علوم روانشناختی، افراد “قوی” دارای چشمان بزرگ، پیشانی های گسترده و فک های برجسته ای هستند که سبب می شود، قوی تر به نظر آیند و نسبت به افرادی با چهره های کشیده و باریک، تاثیرگذارتر باشند.

محققان دریافتند که شرکت هایی که توسط افرادی با این شکل چهره رهبری می شوند، از لحاظ مالی نسبت به سایر شرکت ها موفق ترند.

چشم های بزرگ

به گفته یکی از مطالعات منتشر شده در روانشناسی امروز، اگر شما دارای ابروهای بلند و پیشانی کوتاه هستید، به احتمال زیاد به سرعت توسط مردم پذیرفته خواهید شد.

ابروها و چشم های بزرگ معمولا باز بودن و پذیرا بودن ارتباط را نشان می دهد، بنابراین دیگران تصور می کنند که افرادی با این ویژگی ها بیشتر خواهان برقراری ارتباط هستند.

بیشتر بخوانید:

شخصیت‌ شناسی از روی سلفی گرفتن

شخصیت شناسی مردان و زنان از روی بلندی انگشت های دست

شخصیت شناسی از روی نقاشی،خودتان را بهتر بشناسید

تست جالب شخصیت شناسی مالی!

شخصیت شناسی زنان از روی کیف آن ها!


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (43 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits