دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویژگی های افراد جذاب چیست ؟
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ویژگی افراد جذاب - جذابیت نوعی انرژیست که مردم را بسمت ما می کشد. جذابیت عنصریست که باعث خلق آرزوهای فردی و برقراری ارتباط با دیگران می شود و در عین حال کلید اصلی ورود شما به ارتباطات عمیق با دیگرانست.

جذاب بودن افراد به دلیل رفتار های خاصی است. واقعیت اینست که در ارتباط با دیگران، اغلب ناشناس هستیم اما با چند روش پیشنهادی می توانید جذابیت خویش را در نزد دیگران افزایش دهید. اینکه هرکس از جذابیت بیشتر خوشش می آید، طبیعیست چون جذابیت باعث محبوبیت میان افراد محیط پیرامون می شود. هرکس دوست دارد که در عین حفظ هویت، بر جذابیت فردی خویش بیافزاید تا مورد دوست داشته شدن قرار بگیرد. با پیروی از 4 روش پیشنهادی زیر، اعتماد بنفس و انرژی خویش را افزایش داده و مثل آهنربا، افراد محیط اطراف خویش را بیشتر از قبل جذب خود کنید.

خصوصیات و ویژگی افراد جذاب چیست؟

1- باید درک کنید که جذابیت از درون شما سر چشمه می گیرد

بر خلاف باور عمومی، جاذبه از سمت بیرون نیست بلکه از درون فرد سرچشمه می گیرد. افرادی که سرچشمه جذابیت را از درون خویش می بینند، زمان کمتری را برای پیروی از مد روز و هزینه برای ظاهر صرف می کنند و بیشتر به چگونگی پوشش و انجام امور اهمیت می دهند.

پس چه چیزی باعث تفاوت می شود؟ تنها یک ارتباط قدرتمند با خود لازمست. متأسفانه اکثر مردم وقتی برای شناخت خود نمیگذارند. این کار سخت است؟ اما همین امر باعث قطع ارتباط میان خود واقعی با خود حال می شود. سعی کنید از حالا شروع کنید و افکار و احساسات خویش را بر روی یک برگه بنویسید و پاسخ سوالات اساسی همچون:(من کی هستم؟ من چه می خواهم؟ برای من چه چیزی بسیار پر اهمیت است؟) را بیابید تا ارتباط قدرتمند متصل شود. زمانیکه شما این اتصال را برقرار کردید، مطمعن باشید که دیگران نیز کم کم از شما الهام گرفته و بشما نزدیک می شوند.

2- شما باید به خودتان عشق بورزید

اگر می خواهید برای دیگران جذاب بنظر برسید، ابتدا باید برای خودتان جذاب بنظر برسید.

باید یک ارتباط گرم خودتان برقرار کنید. زمانیکه شما درباره خودتان حس خوبی داشته باشید، دیگران نیز همین حس را نسبت بشما، پیدا می کنند. بسیاری از مردم می خواهند دیگران را بخود جذب کنند زیرا از نظر خودشان جذاب نیستند. به نوعی این افراد می خواهند عدم اعتماد بخودشان را با دیگران به اشتراک بگذارد تا حس خوبی پیدا کنند. برای افزایش جذابیت خود باید خودتان را دوست داشته باشید و بخود اعتماد کنید. از بهترین راه ها برای دوست داشتن خود می توان به انجام یوگا و مدیتیشن بصورت روزانه اشاره کرد.

ویژگی افراد جذاب
افراد جذاب

3- سوال (برای دیگران چه چیزی جذاب است؟) را به سوال (چه چیزی برای من جذاب است؟) تغییر دهید

وقتی تصمیم می گیریم که به دستاورد ها و چرایی جذابیت دیگران توجه کنیم، بتدریج راهی را پیش می گیریم که در انتها تبدیل به فردی برای دیگران می شویم، تبدیل به فردی که دیگران می خواهند ما آن گونه باشیم.

بیاد داشته باشید که بدست آوردن جذابیت وابسته به چگونگی احساسمان نسبت بخودمان دارد. اگر خودتان را برای دیگران تغییر بدهید، کم کم احساس ارزشمند بودن خویش را از دست می دهید حتی اگر بصورت ناخودآگاه باشد. اگر در ارزشمندی خویش تردید داشته باشید، نمی توانید الهام بخش دیگران باشید. برای خودتان اهمیت و ارزش بالایی قائل شوید و خودباوری را درون خویش پرورش دهید تا دیگران به خود شما احترام بگذارند.

4- باید یاد بگیرید که تمام جنبه های خویش را قبول کنید حتی تاریک ترین آنها را

هیچکس نمی گوید که پذیرش خود آسان است بلکه باید برای بدست آوردن آن تلاش شود. تصور غلط اینست که همه فکر می کنند که افراد جذاب احساس نا امنی و تردید نمی کنند، در صورتی که همه انسان هستند و زمان هایی وجود دارد که هرکس در مورد خودش دچار تردید می شود و این طبیعیست. موضوع مهم چگونگی مقابله با حس ناامنی و تردید است.

چگونه پذیرش حس تردید نسبت به خود، باعث جذابیت می شود؟

از آنجا که پذیرش نقاط ضعف خود، عملی شجاعانه محسوب می شود پس حتی افراد محیط اطراف نیز جذب آن نقاط ضعف می شوند. بهترین نوع پذیرش و مقابله با حس تردید و نا امنی اینست که با خود صحبت کنید، مانند: (اگر با ترس های خودم به زندگی ادامه بدم احتمالاً مشکلات هم به این زودیا حل نمی شوند.) با تکرار همچنین جملاتی بتدریج اعتماد بنفس و توانایی شما در حال مشکلات افزایش می یابد. زمانی که شما از خودتان بخاطر حل مشکلات قدردانی می کنید، این حس را به دیگران القا می کنید که شما را بخاطر عملکردتان در ارتباط با حل مشکلات، تحسین کنند.

ویژگی افراد جذاب
افراد جذاب

حالا میدانید ویژگی های افراد جذاب چیست؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits