دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه در زمان کمتر کار بیشتری انجام دهیم؟

چگونه بهره وری خود را بالا ببریم؟

چگونه در زمان کمتر کار بیشتری انجام دهیم؟
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه بهره وری را میتوان افزایش داد؟ اگر هر روز عصر یا اواخر شب برای روز بعد کمی برنامه ریزی داشته باشید، یک قدم بزرگ به سمت موفقیت برداشته اید.

بهره وری بالا یک فاکتور مهم برای موفقیت است . تکنیک های بسیاری برای رسیدن به بهره وری بالاتر وجود دارد. امروز قصد داریم 3 ترفند بسیار عالی را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.


روش های بالا بردن بهره وری

1. همیشه روی کاغذ فکر کنید

یک تکه کاغذ بردارید و هرآنچه باید انجام دهید را بنویسید. همه چیز را بنویسید حتی برنامه غذایی و برنامه ورزشتان را، همه جزئیات را ذکر کنید. سپس شروع کنید که مرتب کردن لیستتان. از خود بپرسید که اگر امروز فقط یک مورد را میتوانستم انجام دهم، کدام بود؟ و بعد بپرسید اگر 2 تا از کارهای لیست را میتوانستید انجام دهید چطور؟ به همین ترتیب ادامه دهید تا انتهای لیست. صبح روز بعد از شماره یک شروع کنید و خود را مقید کنید تا تمام نشده سراغ موارد بعدی نروید.

2. ایمیل ها، شبکه های اجتماعی و... را صبح ها چک نکنید

رفتن سراغ ایمیل ها و شبکه های اجتماعی باعث میشود بطور کلی حواستان پرت شود. ابتدا با یک ایمیل، پیام، گروه یا کانال شروع میشود و بعد بدون اینکه حتی متوجه شوید، ساعت ها را صرف این موارد کرده اید و هنوز هم کارهایتان را شروع نکرده اید. برای کاهش دادن حواس پرتی ها، تلفن همراه خود را در جایی قرار دهید که از دیدتان دور باشد. ابتدا به مهم ترین کارهای روزانه تان بپردازید و بعد از آن با خیال راحت میتوانید سراغ موبایلتان بروید.

3. لیست کارهایتان را از شب قبل آماده کنید

راهکار نهایی برای اینکه مطمئن شوید یک روز پربار با بهره وری بالا دارید اینه که لیست کارهایتان را از شب قبل اماده کنید.

اگر مدتی قبل از انجام کارها برنامه ریزی انجام دهید، تصمیم های بهتری خواهید گرفت. هرچقدر برنامه بهتری طراحی کنید، راحت تر میتوانید کارهایتان را انجام دهید و دچار بیماری عقب انداختن کارها نشوید.

زمانی که قبل از خواب برنامه ریزی میکنید، بصورت ناخودآگاه، مغزتان تمام شب را روی این برنامه ها فکر میکند و زمانی که صبح از خواب بلند شوید خیلی راحت تر میتوانید موارد موجود در لیست را انجام دهید.

اگر از قبل برنامه ریزی کنید، الویت بندی کنید و طبق نقشه هایتان عمل کنید، کارها سریعتر و راحت تر انجام میشوند و در مدت زمان یکسان کارهای بیشتری را تمام خواهید کرد.


امیدوارم از این مطلب لذت برده و با تکنیک های افزایش بهره وری آشنا شده باشید. نظرات خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits