دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه استرس را از خود برانیم ؟
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه استرس را برانیم: اين طبيعت زندگی مدرن است. اين غيرممکن است که شغلی را پيدا کنيد که افراد در طول روز در آن با استرس‌های مکرر دست به گريبان نباشند.

چگونه استرس را از خود برانيم و از فرسودگي رواني پرهيز كنيم؟

شما تنها كسی نيستيد كه به دنبال استرس كمتر و آرامش بيشتر در زندگی است. تعداد زيادي از انسان ها آشفتگي ذهني دارند و به دنبال راهي براي رها شدن از استرس هستند. كليد اصلي يك برنامه ي موفق كنترل استرس، به كارگيري چندين شيوه است كه مي تواند به شما در كنترل ميزان استرس در بسياري از سطوح كمك كند. توصيه هاي زيرنشان مي دهد كه چگونه مي توانيد به طرق مختلف از استرس خلاص شويد؛ يك نمونه از روش هاي رهايي از استرس را انتخاب كنيد، آن را در زندگي خود به كار بگيريد، و سپس به سراغ روش ديگر برويد يا مي توانيد تركيبي از اين پيشنهادها را برگزينيد و از امروز شروع كنيد.

divider

بدنتان را شل كنيد

وقتي به هر دليلي استرس سراغتان مي آيد يا خطري سلامت شما را تهديد مي كند بدنتان طوري طراحي شده تا با واكنش به استرس وارد عمل شود. اين واكنش شامل تغييرات فيزيولوزژي در بدن است كه مي تواند شما را آماده ي جنگيدن يا دويدن كند. مسئله اين است كه افراد زيادي روزانه با عوامل استرس زا مواجه مي شوند و بدن هايشان هيچ وقت نمي تواند به حالت بدون استرس برگردد، وضعيتي به نام استرس دائمي. ياد بگيريد كه چگونه بدن خود را تا وضعيت قبل از استرس آرام كنيد و آن حالت را حفظ كنيد. چطور از استرس رها شويد؟ شيوه هايي مثل تمرين تنفس، و ديگر راه هاي سريع برطرف كننده ي استرس را امتحان كنيد و به سرعت احساس بهتري داشته باشيد!

ذهن سالم

بهترين روش ها را براي مهار كردن استرس و منفي گرايي در زندگيتان را بياموزيد.

طرز فكرتان را عوض كنيد

يك توصيه براي مهار كردن استرس اين است كه واكنش بدن را به استرس قبل از اينكه شروع بشود متوقف كنيد. اين روش شدني است زيرا واكنش استرس زماني اتفاق مي افتد كه شما با تهديدي واقعي يا حس شده رو به رو مي شويد—احساس خطر است كه باعث استرس شما مي شود نه وضعيت واقعي كه با آن مواجه هستيد. اگر توانستيد فكر خود را درارتباط با چيزي كه با آن مواجه هستيد تغيير دهيد آن وقت مي توانيد كاملا استرس را از خود دور كنيد. استفاده از سبك توضيحي، به كارگيري روش هاي بازسازي، به حداقل رساندن كج فهمي ها و در نظر گرفتن عامل استرس زا به عنوان يك چالش، مواردي هستند كه مي توانند به شما در انجام اين كار كمك كنند.

استرس زاها را از بين ببريد

يكي ديگر از راه هايي كه مي تواند قبل از تاثير استرس بر شما مانع آن بشود، حذف كردن موقعيت هايي در زندگي است كه در شما تنش ايجاد مي كنند؛ به اين معني كه اگر از دست آدم هاي پردرسر اطرافتان خسته شده ايد به اين رابطه هاي آسيب زننده خاتمه بدهيد. اگر مدام وسايلتان را گم مي كنيد يا در خانه تان احساس اضطراب مي كنيد شايد بهتر باشد درهم ريختگي ها را جمع و جور كنيد. اگر خيلي سرتان شلوغ است براي خود برنامه ي مديريت زمان تنظيم كنيد، اگر فشار

كاري زيادي برشما غلبه كرده است ياد بگيريد چگونه با استرس شغلي خود مقابله كنيد، همين طور اداره كردن ديگر عوامل استرس زاي مربوط به سبك زندگي، همگي مي توانند نتيجه ي خوبي در رهايي از استرس به همراه داشته باشند.

عادت هاي استرس زدا را در خود به وجود بياوريد

چندين عادت هستند كه اگر آن ها را بخش معيني از زندگي خود قرار دهيد مي توانند به شما در دوري از اضطراب كمك كنند. براي مثال زماني كه تمرين مديتيشن مي كنيد احساس نگراني كمتري داريد ولي مديتيشن منظم كمك مي كند حتي زماني هم كه درحال تمرين نيستيد كمتر به استرس واكنش نشان بدهيد.اين حقيقت در مورد ورزش هم صادق است. پذيرفتن يك عادت منظم براي رهايي از استرس منفعت هايي را در كوتاه مدت و هم در بلند مدت به دنبال دارد.

حمايت مداوم كسب كنيد

خلاص شدن از استرس مي تواند فعاليت چالش برانگيزي باشد ولي اگر از ديگران كمك و پشتيباني بگيريد خيلي راحت تر مي توانيد تغييرات لازم را به وجود بياوريد. منظور اين است كه به دوستانتان اطلاع بدهيد كه چه كار مي كنيد در اين صورت آن ها مي توانند شما را تشويق كنند (و شما را راستگو مي دانند)، به كلاس هاي مختلف برويد (يوگا، مديتيشن، و كلاس هاي ورزشي همگي انتخاب هاي خوبي هستند)،از يك نفر به عنوان راهنماي زندگي مشورت بگيريد (بسياري از ما در كنترل اضطراب تخصص داريم)، حتي ملاقات با يك روان پزشك يا پزشك خودتان هم مي تواند در زمان نياز به سطح ديگري از حمايت كارساز باشد.

چند توصیه


1.تركيبي از روش هايي را كه برايتان مناسب است پيدا كنيد و آن ها را به كار بگيريد.
2.اگر چيز جديدي را امتحان كرديد كه برايتان مناسب نيست سعي كنيد روش ديگري همانند آن پيدا كنيد كه بهتر بتواند كمكتان كند؛ مثلا تغيير ديگري در شيوه ي زندگي يا در طرز فكرتان ایجاد کنید.

تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits