دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
انشا عید فطر : 5 انشا درمورد عید سعید فطر برای تمامی مقاطع
186
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگر به دنبال انشا درمورد عید فطر هستید، این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

انشا عید فطر

عید فطر یکی از اعیاد بزرگی است که مسلمانان به آن اهمیت زیادی می دهند. به همین دلیل ما در این مقاله چند انشا درمورد عید فطر برای شما عزیزان آورده ایم.

انشا درمورد عید فطر

فطر، عید اولیاء الله و روزه دارانی است که گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و در این روز فرا خوانده شوند تا جوایز و هدایان را دریافت کنند.

عید فطر یکى از دو عید بزرگ اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بیشمارى وارد شده است. مسلمانان روزه‏ دار که ماه رمضان را به روزه گذرانده و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده ‏اند،

اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می ‏طلبند; اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است.

روز اول ماه شوال را بدین سبب عید فطر خوانده‏ اند که در این روز، امر امساک و صوم از خوردن و آشامیدن برداشته شد و رخصت داده شد که مومنان در روز افطار کنند و روزه خود را بشکنند.

فطر و فطور به معناى خوردن و آشامیدن است و گفته شده است که به معناى آغاز خوردن و آشامیدن نیز هست. به همین دلیل است که پس از اتمام روز و هنگام مغرب شرعى در روزهاى ماه رمضان، انسان افطار می کند، یعنى اجازه خوردن، پس از امساک از خوردن به او داده می ‏شود.

من این عید بزرگ را خدمت همه ی شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند متعال، قبولی طاعات و عبادات شما را خواستارم.

انشا درباره عید فطر برای سوم ابتدایی

انشا درمورد عید فطر برای کلاس سوم ابتدایی

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است.

در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و روز بعد) تعطیل است.

عید فطر یکی از دو عید بزرگ در سنت اسلامی است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه داری به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیاری از کارهای مباح دیگر امتناع ورزیده اند،

اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می طلبند، اجر و پاداشی که خود خداوند به آنان وعده داده است.

انشای ادبی درمورد عید فطر

تحقیق درمورد عید فطر

انشا کوتاه درباره عید سعید فطر

کلمه «فِطر» در لغت، به معنای روزه نبودن است که از ریشه فَطر به معنای شکافتن، ابتدا و اختراع گرفته شده است. کلمه «انْفَطَرَتْ» در آیه اول سوره انفطار از همین ریشه است.

و نیز گفته شده «تَفَطَّرَتْ» و «انْفَطَرتْ» به یک معنا است و «افطار» و «عید فطر» نیز از همین ریشه است؛ زیرا روزه‌دار دهانش را در وقت مغرب و روز عید فطر بر خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها باز می‌کند.

از آن‌جایی که شرط اعلام ماه شوال با رویت هلال ماه به وقوع می‌پیوندد. همواره در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است.

به صورتی که ممکن است به‌طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه شنبه روز عید فطر اعلام شود

مهم‌ترین عمل در روز عید فطر، نماز عید فطر است. نماز عید بعد از طلوع آفتاب تا ظهر روز عید است. این نماز باید به جماعت خوانده شود و به عقیده شیعه در زمان غیبت مستحب است خواندنش.

انشا برای عید فطر

انشا با موضوع خاطرات عید فطر

شب عید فطر با دو تا از دوستام ،سمانه و پری میریم مسجد که یه نماز پنجاه رکعتی بخونیم ولی هر چی فکر میکنم اسم نمازو یادم نمیاد فقط یادمه بیست و پنج تا دو رکعتی باید میخوندیم.

من و سمانه تصمیم میگیریم پریو سر کار بزاریم تصورشو بکن...تو چله ی زمستون..یه شب سرد....آب مسجد سرد... به پری گفتیم باید برا هر دو رکعت یه وضو بگیری !!

گفت جدی؟گفتیم آره. گفت بیاین پس با هم وضوهامونو بگیریم.گفتیم نه ما تو خونه گرفتیم. خلاصه وایساد به وضو گرفتن...یکی...دو تا...سه تا...قشنگ یادمه داشت میلرزید از سرما.

ولی همچنان با صلابت وایساده بود به وضو گرفتن ! ما هم ترکیده بودیم از خنده...منتهی حفظ ظاهر میکردیم حدود وضوی بیست و دومی و اینا بود که یه خانمی که داشت مسجدو جارو میزد و اتفاقا از اقوام پری اینا بود.

با جاروش اومد. گفت: پری چرا سر تا پا تو خیس کردی؟ پری گفت دارم بیست پنج تا وضومو میگیرم واسه نماز ! خانومه گفت:کی گفته بیست و پنج تا وضو باید بگیری؟

پری گفت اینا خانوما روشو کرد به ما. من دقیقا یه برق قرمز تو چشاش دیدم. فک کنم خون جلو چشاشو گرفته بود ! فقط یادمه جاروشو که آورد بالا من نصف راهو تا خونمون دویده بودم!!

خلاصه بعد اون ماجرا دیگه جرئت نکردیم بی مامانامون بریم مسجد هر وقتم میرفتیم تا چشمون میوفتاد به خانومه پشت مامانامون قایم میشدیم چقد خوبه که بزرگ شدیم ! این بود انشای من.

انشای زیبا درمورد عید فطر

داستان کودکانه درمورد عید فطر

انشا درمورد عید فطر در کرونا

صبح عید صحنه‌های دیدنی جذابی را می‌شد نظاره کرد، عده‌ای همراه با خانواده با فرش و سجاده در دست به سمت محل برگزاری نماز جمعه می‌دویدند.

در برخی اماکن مقدسه به علت کثرت جمعیت گاهی دو تا سه بار مراسم نماز جماعت برگزار می‌شد تا خواب مانده‌ها و جامانده‌ها نیز به این مراسم نماز باشکوه برسند.

البته گردش مالی نسبتاً خوبی در این روز برای امور خیریه و اماکن مقدسه به وجود می‌آید که گاهی کار به اختلاف نظر در هزینه‌کرد آن میان امنای مربوطه پیش می‌آید.

بخش دیگری از روز عید فطر مردم در برخی محله‌ها به دیدن بستگانِ افراد تازه درگذشته می‌رفتند که البته این سنت حسنه در دوران دفاع مقدس و بعدها برای پاسداشت مقام شهدا که به منازل آن‌ها مراجعه می‌کردند و یاد شهیدان را گرامی می‌داشتند، رواج یافت.

از دیگر سنت‌های عیدفطر سرزدن به بیماران بستری در منازل یا بیمارستان‌ها است که بسیاری از افراد مقید به این امر بوده و هستند اما امسال بیماری کرونا تمام اجتماعات را تحت تأثیر خود قرار داد و آنطور که اخبار حکایت می‌کنند،

بسیاری از اماکن متبرکه، مساجد و شهرها که وضعیت سفید ندارند این نماز بسیار با صفا، پر ازدحام و دارای نوستالوژی خاص در حافظه مردم را برگزار نمی‌کنند.

هرچند باید افسوس خورد که کرونا اجتماعات معنوی که از نیازهای اصلی بشر بوده را به تعطیلی کشانده اما برای حفظ سلامت و بهداشت خود، جامعه و کمک به کادر درمانی کشور

که گویا تا کنون هزاران نفرشان بیمار شده و بیش از یکصد نفر از پزشکان حاذق، مجرب و متعهد جان خود را بر سر این پیمان و سوگند خود گذاشته اند، باید از برگزاری نماز جماعت چه در عید فطر و چه در نمازهای واجب و هر اجتماع دیگری خودداری کنیم.

کرونا همچنان هست؛ اگر به سبب مشغله کار و زندگی نمی‌توانیم در خانه بمانیم لااقل وسایل بهداشتی به‌خصوص ماسک را تهیه و فاصله فیزیکی را رعایت کنیم تا مدیون دیگران نشویم.

نماز عید فطر مستحب است اما کمک به پیشگیری از انتقال بیماری به افراد حق الناس بوده و واجب است!!! باید بیش از پیش مراقب باشیم…"

انشا برای عید فطر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (186 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits