دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی پرفروش ترین کتاب های شعر سال های اخیر

10 کتاب پر فروش شعر در ایران

معرفی پرفروش ترین کتاب های شعر سال های اخیر
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پرفروش ترین کتاب های شعر: شعرها پل‌هایی هستند میان احساسات درونی و بروز دادن آن که به لطیف‌ترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد، به همین دلیل هم کمتر کسی پیدا می‌شود که گاهی سرکی به اشعار نکشد و گلوی احساسش را تازه نکند.

ده کتاب شعر پر فروش و خوب

علاقه ایرانیان به شعر و ادب با توجه به پیشینه غنی و فرهنگ برجسته این مرز و بوم مثال زدنی است و به واسطه همین کشش ذاتی است که ایرانی یا شاعر است یا شیفته شعر! یک نفر تمامی کتب شعر از قدیمی تا معاصر را بارها و صدها بار مرور کرده و دیگری به دنبال یافتن جملات زیبا و کوتاه برای موقعیت های مختلف دوباره و دوباره آن ها را ورق زده.آن یکی به خواندنش علاقه دارد و آن دیگری به شنیدنش

جزو هر گروهی که باشید و گذشته از آن که به شعر شاعران شهیر قدیمی ارادت خاصی داشته و یا از خواندن اشعار معاصر لذت ها برده باشید اما بی شک عنوان لیست پرفروش ترین کتاب های شعر در چند سال گذشته به اندازه کافی برایتان وسوسه کننده خواهد بود که در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

1- ضد : سروده فاضل نظری

1- “ضد” سروده فاضل نظری

این کتاب چهارمین مجموعه شعر فاضل نظری شاعر معاصر ایرانی (متولد 10 شهریور سال 1358) و شامل 51 غزل زیبا می باشد که اولین بار سال 1392 توسط نشر سوره مهر روانه بازار شده است.نظری در این مجموعه اشعار دنیای بیرون را رها و سری به احوالات درونی خود زده است.

برشی از شعر

دل به شادی‌های بی‌مقدار این عالم مبند

زندگی تنها فرازی در نشیبی ساخته است

درد دل کردن برای چشم ظاهربین خطاست

آنچه با آیینه خواهم گفت، آهی دیگر است

separator line

2- کتاب : سروده فاضل نظری

2- “کتاب” سروده فاضل نظری

اثر دیگری از شاعر پرآوازه ایرانی که سال 1395 و با 40 غزل خواندنی توسط نشر سوره مهر منتشر شده است. نظری در اشعار این کتاب به مفاهیمی مانند عشق، زندگی، دنیا، مرگ و انسان پرداخته و گفتار شعری اش بسیار شبیه کتاب ضد می باشد.

برشی از شعر

شراب تلخ بیاور که وقت شیدایی‌ ست

که آنچه در سر من نیست بیم رسوایی‌ ست

چه غم که خلق به حسن تو عیب می‌گیرند

همیشه زخم زبان خون‌ بهای زیبایی‌ ست

separator line

3- قبله مایل به تو : سروده سید حمیدرضا برقعی

“قبله مایل به تو” سروده سید حمیدرضا برقعی

این مجموعه شعر که دومین کتاب شعر حمید رضا برقعی (متولد 6 مرداد سال 1362) محسوب می شود سال 1390 توسط نشر فصل پنجم و در 24 قطعه شعر روانه بازار شده است.اشعار با مضمون آیینی و مذهبی سروده شده و موضوعات عاشورا، مهدویت و فاطمی بیشترین محتوای آن را تشکیل داده است.

برشی از شعر

تسبیح دلم پاره شد آن دم که شنیدم

با دست خودش داده اناری به یتیمی

حتی اثر وضعی تسبیح و دعا را

بخشیده به همسایه، چه قران کریمی

separator line

4- فیض بوک : سروده ناصر فیض

4- “فیض بوک” سروده ناصر فیض

ناصر فیض (متولد 2 خرداد سال 1338) از شاعران توانا در زمینه طنز است که در کتاب فیض بوک با زبانی طنزآلود و عامیانه به بیان مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه پرداخته است. کتاب فیض بوک حاوی 70 قطعه طنز می باشد که در قابل کلاسیک سروده و سال 1392 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

برشی از شعر

منم آموزگاری صاف و ساده

خداییش این‌ که من می‌خوام، زیاده؟

فقط لطفی بکن، یا رب! شب و روز

نباشم شرمسار خانواده

separator line

5- آتایا : سروده علیرضا آذر

5- “آتایا” سروده علیرضا آذر

علیرضا آذر در این مجموعه شعر در فضای حماسی، تاریخی و عارفانه سیر می کند و اشعارش با حال و هوای همچون سایر آثارش در قالب غزل و مثنوی به بیان مفاهیم مختلف از جمله مرگ، خداوند، نخل های سر بریده جنوب، مادران فلسطینی، آوارگان جنگ های جهانی، امام زمان (عج) و غیره پرداخته است.این کتاب سال 1392 توسط نشر نیماژ منتشر شده است.

برشی از شعر

من را بگذار عشق زمین‌ گیر کند

این زخم سراسیمه مرا پیر کند

این پچ‌ پچه‌ها چیست رهایم بکنید

مردم خبری نیست رهایم بکنید

معرفی پرفروش ترین کتاب های شعر سال های اخیر

separator line

6- حفره ها : سروده گروس عبدالملکیان

6- “حفره ها” سروده گروس عبدالملکیان

گروس عبدالملکیان (متولد 18 مهر سال 1358) از شاعران صاحب نام معاصر در زمینه شعر نو و فرزند محمدرضا عبدالملکیان (شاعر) می باشد. کتاب حفره های عبدالملکیان سال 1390 توسط نشر چشمه منتشر شده و زاویه دید، شخصیت پردازی و صحنه پردازی خاص شاعر باعث شده اشعار سپید آن شکل و شمایل داستان کوتاه را به خود بگیرند.

برشی از شعر

دراز کشیده ام

زنم شعری از جنگ می خواند

همین مانده بود

تانک ها به تختخوابم بیایند

گلوله ها

خواب هایم را

سوراخ سوراخ

کرده اند

separator line

7- پیشامد : سروده کاظم بهمنی

7- “پیشامد” سروده کاظم بهمنی

این مجموع شعر اولین کتاب منتشر شده از کاظم بهمنی شاعر جوان ایرانی است که سال 1389 توسط نشر نیماژ و در قالب 32 غزل عاشقانه روانه بازار شده است.شاعر در پیشامد ترکیب زیبایی از عاشقانه های سنتی و اشعار رمانتیک امروزی و عامیانه را به تصویر کشیده و محتوای اشعار از معشوقی می سراید که دور است و دست نیافتنی.

برشی از شعر

همچنان که برگ خشکیده نماند بر درخت

مایه رنج تو باشم رفع زحمت می‌کنم

این دهان باز و چشم بی‌ تحرک را ببخش

آنقدر جذابیت داری که حیرت می‌کنم

separator line

8. مجموعه شعر هوای تازه : از احمد شاملو

8. مجموعه شعر هوای تازه از احمد شاملو

این مجموعه شعر ابتدا در سال ۱۳۳۶ منتشر شد. بیشتر اشعار این کتاب بر پایه نیمایی بود و بعد از آن رفته رفته به سپید تبدیل شد. به همین دلیل گاها خواننده به اشتباه می‌افتد، زیرا شعر های این کتاب مانند نثر است و شما فکر می‌کنید، در حال خواندن یک متن ساده ولی زیبا هستید.

اوج اشعار شاملو را در این کتاب می‌شود دید. شعر و نثری گیرا که از عشق می‌گوید و سطر سطر آن تاریخ ایران را در خود آمیخته. هوای تازه علاوه بر آنکه در شکوفایی ادبی شعر معاصر ایران اثری تأثیرگذار است، در کارنامه ادبی شاملو هم عنوان غنی‌ترین اثر شاملو را دارد.
هوای تازه فقط یک جهش فکری در سبک محتوای شعر احمد شاملو نیست، هوای تازه روح فرهنگ و تاریخ ایران زمین است.

سطر سطر آن به گونه‌ای مشخص و شفاف تاریخ سرزمینی را در خود پنهان کرده است، تاریخی با روایت‌هایی چون: سال باد/ سال اشک/ سال درد/ سالی که غرور گدایی کرد، توصیفی است که تاریخ تلخ و شیرین این سرزمین را همچون آینه‌وار روشنگری می‌کند.

separator line

9- فکر کنم دیشب باران مرا شسته امروز «تو» ام : سروده کامران رسول زاده

9- “فکر کنم دیشب باران مرا شسته امروز «تو» ام” سروده کامران رسول زاده

این مجموعه شعر اولین کتاب منتشر شده از کامران رسول زاده خواننده و نویسنده ایرانی (متولد 6 اسفند سال 1356) می باشد که سال 1390 توسط نشر مروارید روانه بازار و اشعار آن در قالب شعر سپید و با مضمون عشق سروده شده است.

برشی از شعر

به تو کاری ندارم که!

دارم به درد خودم می میرم،

تقصیر من نیست

که تو

تنها درد منی …

separator line

10. کتاب هزار سال دوستت دارم : اثر یارتا یاران

کتاب هزار سال دوستت دارم اثر یارتا یاران

اگر به دنبال کتابی هستید، که سرشار از احساسات عاشقانه باشد، و بسیار مشتاق هستید با زیبایی‌های عشق و احساسات روح فرهنگ ایرانی آشنا شوید، کتاب هزار سال دوستت دارم در شعر ایران، اثر یارتا یاران که توسط نشر دوران منتشر شده است، را به شما پیشنهاد می‌دهم.

این کتاب در ۳۳۰ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه در قطع جیبی، و ۱۳۱ شعر عاشقانه از ۵۳ شاعر ایرانی، از قرن سوم هجری تا به امروز، با طراحی شکیل و جذاب که به گفته ناشر بهترین کتاب برای هدیه به کسی است که دوستش دارید، داشته‌اید و خواهید داشت.

نویسنده کتاب « یارتا یاران» اشعاری از شاعرانی چون «رودکی، فردوسی، عنصری، منوچهری، فرخی، ناصرخسرو، خیام، اسدی طوسی، باباطاهر، مسعود سعدسلمان، ثنایی، انوری، نظامی، عطار، مولوی، حافظ و شاعران معاصری چون رهی معیری، احمد شاملو، نصرت رحمانی و فروغ فرخزاد و…» در گونه های «غزل، قصیده، دوبیتی، رباعی، مسمط و…» آورده است.

در بخشی از مقدمه‌ی کتاب به قلم یارتا یاران این‌گونه می‌خوانیم: ««دوستت دارم» تقدیم به آن و از آن کسی که «دوستت دارم»‌اش همیشگی است و خود می‌داند که کیست.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits