دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه دوخت دامن پر چین با آستر پفی
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دوخت لباس کودک _ دامن های پر چین در دهه های 50 و 60 با " ظاهر جدید " Christian Dior معروف شدند . امروزه این دامن های حجیم در حال بازگشت هستند

آموزش دوخت دامن دخترانه

دامن پرچین با آستر پفی ، در اصل ، دو دامن کامل است ، یکی بر روی دیگری ، که در کمر به هم متصل می شوند . لایه آستر پفی شبیه به زیر پیراهنی یا زیر پوش زنانه است که به عنوان نگهدارنده لایه خارجی ، همان دامن اصلی ، در یک حالت باز و گسترده ( پهن شده ) عمل می کند .

بخش 1 : دامن کامل

مرحله 1 : پارچه دامنی را تهیه کنید . از خط کمر ، قد مورد نظر دامن را اندازه بگیرید . برای درز و لبه به این عدد ، 1 اینچ ( هر اینچ2.54 سانتی متر) اضافه کنید . پارچه دامنی را بر اساس اندازه های خودتان برش بزنید .

مرحله 2 :خط برش پایین دامن به اندازه کمتر از یک چهارم اینچ ، تا کرده و با اتو پرس کنید . پارچه را مجددا به زیر برگردانید و خط اتو را سنجاق کنید و کوک بخیه بزنید .

مرحله 3 : نوار کمر را برش بزنید ، دور کفل را در پهن ترین نقطه اندازه بگیرید . این عدد را دو برابر کنید . یک نوار به پهنای 8 اینچ از پارچه دامنی را بر اساس اندازه های خودتان ببرید و آن را کنار بگذارید .

مرحله 4 : برای ایجاد چین دامن ، طول پارچه را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و با سنجاق علامت بگذارید . نزدیک به لبه حاشیه دامن دو ردیف کوک موقتی بزنید به طوریکه این کوک ها در نقاط یک چهارم قطع شوند .

مرحله 5 : نوار کمر و قسمت چین دار دامن را به هم وصل کنید . نقاط یک چهارم را روی نوار کمر علامت زده و آنها را با نقاط یک چهارم دامن هم تراز کنید . از سمت راست هر دو ، نوار کمر را به دامن سنجاق کنید . نخ های انتهایی کوک ها را برای چین دادن به دامن بکشید . چین ها باید در امتداد طول دامن به یک اندازه پراکنده شده باشند . دامن را به نوار کمر سنجاق کنید کوک بخیه بزنید و درز را به سمت نوار کمر اتو بزنید .

مرحله 6 : درزها را روی هم بگذارید . لبه های کناری دامن را کوک بخیه بزنید ، (رو به رو ) به هم دوخته می شوند و در جایی که دامن و نوار کمر به هم می رسد بخیه را متوقف کنید . درزها را به وسیله اتو باز کنید .

بخش 2 : آستری پفی

مرحله 1 : برای تعیین قد دامن ، اندازه از کمر تا قد دامن مورد نظر که برای دامن چین دار استفاده کردید ، را منهای 2 اینچ در نظر بگیرید . این قد آستر پفی شما خواهد بود .

مرحله 2 : پارچه آستری را بر اساس این اندازه ببرید .

مرحله 3 : برای چین دادن قسمت بالای آستری ّبه همان روش دامن چین دار عمل کنید .

مرحله 4 : دامن را چین داده و چین ها را مرتب کرده و یکنواخت کنید و به همین منوال کمر آستری پفی مشابه دامن چین دار است .

مرحله 5 : لبه های کناری آستر پفی را بدوزید .

بخش 3 : وصل کردن دو دامن

مرحله 1 : دامن چین دار را بر روی آستر پفی قرار دهید . آستری را در درز نوار کمر- دامن سنجاق کنید . دوخت بخیه را در بالای درز نوار کمر – دامن انجام دهید .

مرحله 2 : نوار کمر را به طور کامل بدوزید . دامن را از زیر انتهای نوار کمر برگردانید می بینید که آنها با درز کمر هم تراز هستند . نوار کمر را از روی خط وسط تا کنید ( پشت به پشت ) .محل نزدیک درز دامن و نوار کمر را سنجاق کنید . بخیه بالای نزدیک به درز کمر را اتو کنید .

مرحله 3 : کش را تهیه کنید . دور کمر خود را اندازه بگیرید . 1 اینچ به این عدد اضافه کنید و کش را بر اساس اندازه خود ببرید .

مرحله 4 : کش را داخل غلاف نوار کمر قرار دهید . یک سنجاق ضامن را به یک انتهای کش وصل کنید . ابتدا سنجاق ضامن و سپس کش را در درون غلاف کمر قرار دهید . همینطور که کش را از داخل غلاف رد می کنید دقت کنید که چه وقت انتهای کش به لبه غلاف می رسد . وقتی که انتهای کش را دیدید ، آن را با سنجاق به غلاف متصل کنید . سنجاق ضامن را از انتهای دیگر غلاف بیرون بکشید . دو انتهای کش یک دوم اینچ را روی هم قرار دهید و آنها را با بخیه به هم بدوزید . چین های دامن چین دار و آستری را پفی اطراف نوار کمر را مرتب کنید .

مرحله 5 : تمام نخ های اضافی را بچینید .

بیشتر بخوانید :

آموزش بافت یک آویز زیبا با کاموا برای دیزاین دیوار خانه

آموزش بافت عروسک

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits