دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ليست جديد ميلياردرهاي جهان منتشر شد
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ليست جديد ميلياردرهاي جهان منتشر شد-ثروتمندترین افراد جهان-پولدارترین افراد جهان-بیل گیتس

ليست جديد ميلياردرهاي جهان منتشر شد : بیل گیتس دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد

بیل گیتس دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد

برای اولین بار طی چهار سال گذشته، بیل گیتس رئیس مایکروسافت موفق شد تا با جاگذاشتن کارلوس اسلیم غول مخابراتی، عنوان ثروتمندترین شخص دنیا را بدست آورد. از دیگر افراد مطرح در دنیای تکنولوژی که جز ثروتمندترین انسان های دنیا به حساب می آیند، می توان به Ellison, Page, Bezos, Zuckerberg و بعضی افراد تازه وارد دیگر اشاره نمود.

شرکت مایکروسافت در طی ماههای اخیر یک مدیرعامل جدید داشته، بخش موبایل نوکیا را خریده و در کسب درآمد موفق بوده است، حتی بیشتر از آن چیزی که انتظار می رفت و حال خبر می رسد که بیل گیتس رئیس مایکروسافت عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را بدست آورده است.

ليست جديد ميلياردرهاي جهان منتشر شد

براساس گزارشی که فوربز از ثروتمندترین افراد دنیا منتشر کرده (روز دوشنبه)، گیتس با کنار زدن Carlos Slim معروف و داشتن ثروتی در حدود ۷۶ میلیارد دلار و افزایش ثروت خود نسبت به سال گذشته که این مبلغ ۶۷ میلیارد دلار بود، توانست این عنوان را بدست آورد. ثروت Slim نیز از ۷۲ میلیارد دلار در سال گذشته به ۷۳ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است. در طی ۲۰ سال گذشته، ۱۵ بار بیل گیتس بعنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته شده است.

درحال حاضر در دنیا، ۱۶۴۵ میلیاردر وجود دارد که تنها ۱۷۲ نفر از آنها زن می باشند. ۴۹۲ نفر از آنها امریکایی هستند و ۶۶ درصد از آنها شخصا با کار و کسب خود به این ثروت دست یافته اند. ۱۳ درصد آنها ثروت خود را از ارث بدست آورده اند و ۲۱ درصد هم با افزودن ثروت خود به دارایی های قبلی به ثروت فعلی خود دست یافته اند.

بیل گیتس دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد

افراد مطرح در دنیای تکنولوژی جایگاه ویژه ای در بین میلیاردرها دارند. جدا از گیتس، لری الیسون از Oracle، لری پیج و سرجی برین از گوگل، جف بزوس بنیانگذار آمازون، جان کوم و برایان اکتون بنیانگذاران WhatsApp و درو هوستون از Dropbox در لیست سال جاری قرار دارند.

بزرگترین رشد ثروت در بین میلیاردرها را مارک زاکربرگ می باشد که ثروتش از ۱۵.۲ میلیارد دلار در سال گذشته به ۲۸.۵ میلیارد دلار رسیده است. Sheryl Sandberg و Jeff Rothschild از فیسبوک نیز امسال برای اولین بار در این لیست قرار گرفتند.

درحالیکه بیل گیتس ثروتی در حدود ۷۶ میلیارد دلار دارد، وی مبلغی در حدود ۲۸ میلیارد دلار از آن را به بنیاد Bill & Melinda Gates Foundation که بنیادی برای ریشه کنی فلج اطفال، مالاریا، و سایر بیماری های خطرناک می باشد، اهدا نموده است.

منبع : گجت نیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (7 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امیر 09377878989 | ۹ سال پیش
ای خدا چی میشد یذره هم به ما میدادی لاقل... !!!!!!!!
0
0

hits