دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پیت بول خواننده هیپ هاپ آمریکایی
22
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیت بول خواننده هیپ هاپ آمریکایی-پیت بول خواننده رپ-پیت بول آمریکایی-بیوگرافی پیت بول

آرماندو کریستین پرز (به انگلیسی: Armondo Chiristian Perez)‏ (متولد ۱۵ ژانویه ۱۹۸۱ میامی فلوریدای آمریکا) که بیشتر با نام هنری پیت‌بول (به انگلیسی: Pitbull)‏ شناخته می‌شود، از خوانندگان هیپ هاپ آمریکایی است.

پیت بول

وی کار خوانندگی خود را از سال ۲۰۰۴ به طور رسمی و با بیرون دادن آلبوم میامی آغاز کرد. بیشترین معروفیت وی در سال ۲۰۰۸ و با انتشار آهنگ من میدونم تو منو میخوای (به انگلیسی: I Know You Want Me)‏ برخوردار شد و از آنجایی که یکی از آهنگ سازان هست برای خوانندگان مختلفی از جمله کوین رادولف, تی-پین, آشر بیت ساخته‌است.

پیت بول خواننده هیپ هاپ آمریکایی

زندگی و کارهای انجام شده

پیت بول در خانواده ی مهاجر کوبایی به دنیا آمد که محیط خانواده او را وادار کرد که اشعار "خوزه ماریت" را فرا بگیرد. اصلیت پیت بول کوبایی است و از طرفی نیز در میامی در کشور آمریکا متولد شده‌است.

پیت بول

در دوران جوانی، پدر و و مادر او از هم جدا شدند و وی بیشتر زندگی خود را با مادرش گذراند. در ۱۶ سالگی به قاچاق مواد مخدر روی آورد که موجب شد مادرش او را از خانه بیرون بیندازد و در کانون اصلاح بزرگ شود. پس از آن بر روی حرفه‌اش که خوانندگی بود تمرکز کرد. در ۲۰۰۴، آلبوم "میامی" را منتشر کرد که آهنگ اول آن «کولو Culo» بود.


پیت بول

این آهنگ توسط لیل جان و برادران دیاز تهیه شده بود که رتبه ی ۳۲ را در آهنگ‌های خوب ورتبه ۱۱ در آهنگ‌های خوب رپ به خودش اختصاص داد.

از معروف ترین آهنگ‌های وی می‌توان به «من میدونم تو منو میخوای I Know You Want Me» , «اونو تعطیل کن Shut It Down» , «دختر برو Go Girl», «سرویس اتاق هتل Hotel Room Service» ,«دیوانه Crazy» و «هی عزیزم Hey Baby» نام برد.

پیت بول

پیتبول معمولاً با بسیاری از خوانندگان معروف آهنگ خوانده و حتی ریمیکس‌هایی را درست کرده‌است که می‌توان به «دی جی ما را عاشق کن DJ Got Us Fallin' in Love» به همراه آشر , «من اونو دوست دارم I Like It» به همراه انریکه ایگلسیاس و «روی صحنه‌ی رقص» به همراه جنیفر لوپز نام برد.

پیت بول

پیت بول در سال ۲۰۱۰ آلبومی تمام اسپانیولی با نام «آرماندو Armando» منتشر کرد که به خاطر این آلبوم به عنوان نامزد بهترین آلبوم لاتین قرار گرفت.

منبع : ویکی پدیا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (22 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits