دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آینه کاری دیوار چه تاثیری در زیبایی منزل دارد؟
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نحوه آینه کاری دیوار پشت تلویزیون و مزایای آن : این روزها آینه کاری و استفاده از آینه های دکوراتیو از عناصر پر مصرف در دکوراسیون داخلی بسیاری از منازل قرار گرفته است و تنوع و زیبایی آنها موجب شده تا طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

دیوارها که در آشپزخانه و همینطور در هال یا پذیرایی وجود دارند، دیوار پشت تلویزیون از قسمت هایی بوده که می توانید با استفاده از آینه دکوراتیو در طرح های متنوع تزئین کرده و به دکوراسیون داخلی منزل خود زیبایی ببخشید.
در واقع دکوراتیو به این معنی است که نه تنها به عنوان زیبایی از آن استفاده می شودف بلکه در موارد مختلف کاربردی هم می باشد. آینه های دکوراتیو با آینه های معمولی متفاوت بوده و هدف از تولید و خرید آینه دکوراتیو، زیبایی بخشیدن به فضا می باشد.

آینه کاری چیست؟

یکی از بهترین و زیباترین ایده ها برای دکوراسیون داخلی منازل، اجرای آینه کاری می باشد. آینه کاری در واقع یکی از هنرهای هنرمندان ایرانی در دوره ساسانیان می باشد که با چسباندن تکه های بزرگ و کوچک آینه به شکل های هندسی و گل و بته های اجرا میشده است.
برای اجرای آینه کاری در قسمت های مختلف، آینه کار با استفاده از شیشه و برش آن به اشکال مختلف فضایی درخشان و زیبا را با ایجاد بازتاب نور در قطعات بی شمار آینه ایجاد خواهد کرد.

آینه کاری دیوار

قبل از اینکه به معرفی اجرای آینه کاری دیوار منزل بپردازیم باید بگوییم در هنر فنگشویی آینه بسیار پر کاربرد می باشد. در واقع فنگشویی یک هنر چینی است که به افراد کمک می کند تا با استفاده از آینه و سایر طراحی های داخلی انرژی مثبت به خانه آورده شود.
یکی از عناصر پرکاربرد که در هنر فنگ‌شویی کاربرد دارد، آینه است. آینه به هر شکلی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. فقط کافی است بدانیم آن را چگونه به کار ببریم.
همانطور که در بالاتر به این مورد اشاره کردیم، اجرای آینه کاری در قسمت های مختلف زیر قابل انجام می باشد:

  • آینه کاری دیوار پذیرایی
  • آینه کاری دیوار راهرو
  • آینه کاری دیوار پشت تلویزیون
  • آینه کاری ستون
  • آینه کاری سقف
  • آینه کاری آشپرخانه
  • محل آینه کاری پشت تلویزیون

کاربردهای آینه کاری دیوار

مکان مورد نظر برای نصب آینه پشت تلویزیون برای مهم است. اینکه قرار است دیوار پشت تلویزیون پذیرایی منزل را آینه کاری کنید و یا محل کار، تفاوت های زیادی وجود دارد. برای مثال آینه کاری در محل کار ممکن است کمی رسمی تر باشد اما در منزل خود می توانید از انواع روش ها و مدل های آینه کاری استفاده کنید. در مورد این موضوع حتی محل آینه کاری نیز اهمیت دارد. مثلا نزدیکی به پنجره و یا منابع نوری داخلی در انتخاب رنگ و طرح آینه کاری پشت تلویزیون مهم است.

اندازه مکان مورد نظر برای آینه کاری

علاوه بر ویژگی های محل نصب آینه باید به میزان بزرگی و کوچکی محیط آن نیز توجه داشته باشید. این موضوع نیز در نتیجه نهایی بسیار تاثیرگذار است. طرح های پازلی و جورچینی برای محیط کوچک در اطراف تلویزیون مناسب تر است. همچنین رنگ های تیره آینه برای محیط های بزرگ در اطراف تلویزیون و رنگ های روشن برای محیط های کوچک انتخاب می شود.

طرح خاص آینه کاری دیوار

نحوه آینه کاری در دیوار پشت تلویزیون

اگر تصمیم به اجرای آینه کاری در دیوار پشت تلویزیون دارید باید در ابتدا طرح و رنگ آینه ها را انتخاب کنید. این کار باید با توجه به دکوراسیون محیط اطراف، نورپردازی، مکان قرار گیری تلویزیون و... انجام شود. سپس باید تلویزیون را جدا کرده و محل را برای نصب آینه ها آماده کنید.
آینه ها را تهیه کنید و با استفاده از چسب مخصوص و گچ با دقت بر اساس طرح مشخص شده تکه های آینه را نصب کنید. حتما قبل از نصب آینه ها از خشک بودن دیوار اطمینان حاصل کنید. اگر انتخاب طرح مناسب و یا نصب آینه های تی وی وال سخت است، حتما از متخصص و نصاب آن استفاده نمایید.

فواید آینه کاری دیوار

مزایای آینه کاری دیوار پشت تلویزیون

برای سنجش هر کاری باید مزایا و معایب آن را در کنار هم ببینید. نصب آینه در دیوار پشت تلویزیون مزایایی دارد که هر کس را ممکن است ترغیب به انجام آن کند از جمله:
آینه های می توانند اطراف تلویزیون را تبدیل به نقطه مهم و کانونی در پذیرایی منزل شما کنند.
آینه ها می توانند با نور پردازی های متفاوت دیوار پشت تلویزیون را تبدیل به یک طراحی منعطف کنند.
آینه ها در زمان خاموش بودن تلویزیون با انعکاس نور باعث روشن تر دیده شدن محیط اطراف می شوند.
استفاده از آینه برای هر نوع دکوراسیونی از سنتی تا مدرن قابل استفاده است.
استفاده از آینه در هر جایی از منز یکی از راه های بزرگتر نشان دادن مساحت خانه است.

مزایای آینه کاری

طرح آینه پشت تلویزیون می تواند بسیار متنوع باشد. این موضوع دست شما را برای همخوانی طرح با دکوراسیون و علایق تان تا حد زیادی باز می کند.
پس از نصب آینه ها حتما آن را به طور منظم تمیز کنید. همانقدر که آینه ها به جذابیت تی وی وال آینه کاری شده شما می افزاید، کثیفی انها ظاهری زشت را ایجاد می کند.

انواع طرح آینه کاری دیوار پشت تلویزیون

برای انتخاب طرح و رنگ آینه، کار نسبتا سختی پیش رو خواهید داشت. دلیل این موضوع نیز به طیف متنوع رنگ ها و طرح های موجود برای آینه کاری بر می گردد. از طرح های شلوغ استفاده نکنید و تا می توانید از طرح های ساده تر استفاده کنید. رنگ آینه ها باید با توجه به محیط انتخاب شود. اما طرح ها شامل نمونه های زیر است.

عکس از دیوار آینه کاری شده

آینه کاری نامنظم دیوار پشت تلویزیون

این مدل آینه کاری بسیار پر طرفدار است و جزو طرح های مدرن شناخته می شود. طبیعتا در اجرای طرح آینه ها الگویی وجود دارد اما چیدمان نامتقارن و در هم است. این نوع آینه کاری جذابیت های خاص خود را دارد اما بهتر است برای دکوراسیون های کلاسیک مورد استفاده قرار نگیرد.

آینه کاری مدرن تی وی وال

طرح های مدرن بسیار متنوع می باشند. یک نمونه از این طرح ها را با هم مرور کردیم اما واقعیت این است که نمونه های مختلفی در دسته آینه کاری مدرن پشت تلویزیون قرار می گیرند. انواع طرح های هندسی، جورچینی، گرد، حجمی و... از این دسته اند. آینه های دکوراتیو مدرن نقش و نگارهای متنوع و رنگ های مختلفی دارند. برخی مواقع مشتری نیز می تواند ایده خود را برای برش آینه ها ارایه دهد.

آینه کاری لوزی تی وی وال

تی وی وال آینه کاری شده با طرح های لوزی یکی از شناخته شده ترین و پر طرفدار ترین طرح ها در این زمینه می باشد.. این طرح شاید بسیار ساده به نظر برسد اما باز هم زیبا و جذاب دیده می شود. بهتر است بدانید عاوه بر جذابیت، همه پسندی و سادگی، این طرح نسبتا هزینه اجرای پایین تری نیز دارد.

با توجه به توضیحات ارائه شده در این گزارش متوجه کاربردها و مزایای آینه دکوراتیو شدید و می دانید در تنوع طرح و رنگ بسیاری نیز آینه دکوراتیو وجود دارند که می توانید متناسب با سلیقه خود و همینطور دکوراسیون منزل، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits