دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زندگی به سبک نئوکلاسیک را بهتر بشناسید

چگونه از سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

زندگی به سبک نئوکلاسیک را بهتر بشناسید
5
زمان مطالعه: 7 دقیقه
در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک نئوکلاسیک اصول و قوانین خاصی وجود دارد که اگر رعایت کنید دکوراسیونی ترکیبی کلاسیک و مدرن خواهید داشت.

دکوراسیون نئوکلاسیک را کامل و بهتر بشناسید

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک مخصوص کسانی است که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می ‎دهند و علاقه مند به شیک و مدرن به نظر رسیدن آن هستند . این سبک دکوراسیون که در دهه 1750 در انگلیس و فرانسه ظهور کرد ، سبک خاصی بوده و برای افرادی با ظاهر ، سلیقه و وضعیت خاص ایجاد شده است .

برای اینکه بتوانیم خانه ای را در راستای این سبک طراحی کنیم ، نه تنها باید بودجه قابل توجهی را به انجام آن اختصاص دهیم ، بلکه باید سبک خاصی از زندگی را نیز در پیش بگیریم :

داشتن دقت و توجه به نسبت : زیاده روی در استفاده از مبلمان ، گل و وسایل تزئینی ، جایی در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک ندارد .

طراحی در رنگ های محدود و طبیعی : این سبک شامل استفاده از ترکیبات رنگی طبیعی بدون سایه روشن و براق است .

وجود برخی از ویژگی های کاملا کلاسیک در فضای داخلی : قالب های گچبری، آینه ها و الگوهای کلاسیک از ویژگی های ضروری نئوکلاسیسم به حساب می ‎اید.

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

فضای مناسب برای استفاده از سبک نئوکلاسیک

ایجاد سبک دکوراسیون نئوکلاسیک نیازمند فضای وسیع با سقف بلند و پنجره های بزرگ می ‎باشد. با استفاده از این سبک طراحی جلوه این ویژگی ها تقویت خواهد شد.با وجود این که سبک نئوکلاسیک در گروه سبک کلاسیک قرار دارد ، با این وجود تلفیقی از سبک مدرن نیز در آن به چشم می ‎خورد.

برای مثال برای طراحی یک خانه به سبک نئوکلاسیک از قوانین متقارن استفاده می ‎شود؛ به این معنی که در آن از مبلمان کلاسیک اما طراحی های مدرن در دیوار ها استفاده می ‎شود.

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

نکات کاربردی در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

در این سبک دکوراسیون دیوار ها اغلب با تابلو ها و قالب هایی از اشکال هندسی به همراه تزئینات ساده ای از گل آرایی تزئین می ‎شوند.کف اتاق نیز در این سبک خاص باید از جنس پارکت باشد .سقف ها به طور یکدست به رنگ سفید هستند و گچ کاری ساده ای در آن ها به کار خواهد رفت .

در صورت وجود شومینه در فضای اتاق لازم است که طراحی آن مطابق با سبک نئوکلاسیک انجام شود . بالای شومینه را می ‎توان با کمک یک آینه بزرگ در یک قاب چوبی ساده تزئین کرد .پنجره ها و درهای ورودی را نیز می ‎توان با استفاده از عناصر گچبری ساده تزئین کرد .

همانطور که گفته شد ، در سبک دکوراسیون نئو کلاسیک از مبلمانی ساده و دارای چوب های طبیعی ظریف استفاده می‎ شود و استفاده از مبلمان سلطنتی در این سبک طراحی دکوراسیون جایی ندارد .

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

در این سبک ، تنها اثاثیه ضروری در فضای منزل به کار می ‎روند تا جو متعادل و ساده بصری، پا برجا بماند . به عنوان مثال در اتاق نشیمن، می ‎توانید مبل ، چند صندلی و یک قفسه کتاب قرار دهید. در اتاق خواب ؛ تخت خواب ، صندلی، قفسه و کمد جای خواهند گرفت و در صورت تمایل می‎توانید یک میز تحریر نیز در اتاق خواب خود قرار دهید .

در طراحی نئوکلاسیک از پارچه های طبیعی مدرن برای اثاثیه و لوازم داخلی استفاده می ‎شود و بنابراین به جای استفاده از پارچه های ملیله دوزی شده از پارچه های مخملی ، پنبه ای و ابریشمی استفاده کنید و همچنین لازم به ذکر است که استفاده از آینه در این سبک دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به اتاق شکوه و جلوه بیشتری خواهد بخشید .

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

طراحی نئو کلاسیک به دلیل استفاده از رنگ های طبیعی طبیعت مانند خاکستری ، بژ و کرم، سفید ، طلایی ونقره ای ، آبی و شکلاتی ، زرد و سبز بسیار گران قیمت و شیک به نظر می ‎رسد و از آن جایی که این رنگ ها به راحتی قابل تطبیق با یکدیگر هستند ، در انتخاب آن ها اشتباه نخواهید کرد .

همچنین بخوانید:

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

در دکوراسیون نئوکلاسیک عناصر را ساده و امروزی انتخاب می کنند .در این سبک شما می توانید وسایل و اجسام دکوراتیو و المان های مختلف را به زیبایی ست کنیدمی توانید برای زیباتر شدن دیوار ها از پوستر های دیواری دارای طرح های کلاسیک استفاده نمایید .در دکوراسیون نئوکلاسیک از مبلمان هایی که پارچه های ساده و تک رنگ دارند در کنار کوسن های چین دار استفاده نمایید.برای ایجاد فضایی کلاسیک در اتاق نشیمن روی پارکت های چوبی ، قالیچه ی مدرن از پوست گورخر بیاندازید.

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

چیدمان آشپزخانه به سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

در آشپزخانه به سبک دکوراسیون نئو کلاسیک می توانید از وسایل کاملا ساده و متقارن در قالب اشکال هندسی به صورت متوازن و متقارن استفاده کنید .از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید .

برای اینکه بتوانید در خانه نمایی از دکوراسیون نئوکلاسیک داشته باشید می توانید از المان هایی مانند دیوارپوش طرح چوب، کاغذ دیواری سنگ و آجر استفاده کنید.در دکوراسیون نئوکلاسیک آشپزخانه از کابینت های طرح رومی مانند کابینت ممبران و کابینت چوبی ، استفاده نمایید تا نمای اصلی و کلی آشپزخانه ها به صورت کلاسیک در آید.

در آشپزخانه به سبک دکوراسیون نئوکلاسیک از پرده های سفید و توری استفاده کنید.برای اینکه آشپزخانه شما ظاهر نئوکلاسیک داشته باشد از نورهای هالوژن و لوستر های کلاسیک در کنار وسایل مناسب مثل فرش ایرانی استفاده نمایید.برای نشان دادن دکوراسیون نئوکلاسیک بهتر است پارکت لمینت ها و فرش های سنتی و کلاسیک در کنار هم قرار بگیرند .

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

اکسسوری های مدرن در دکوراسیون نئوکلاسیک

در فضای خانه از دکوری ها و اکسسوری های مختلف و کوچک استفاده کنید تا سبک مدرن را وارد سبک کلاسیک کنید.در اطراف مبلمان اتاق پذیرایی خود چند گلدان شیشه ای ساده و آباژور های مدرن به رنگ های روشن قرار دهید.برای ایجاد احساس آرامش و سادگی در اتاق نشیمن از کاغذ دیواری هایی مدرن با طرح های تکرار شونده استفاده نمایید .از آینه های دکوراتیو و مدرن برای دکوری های روی دیوار استفاده نمایید.برای اینکه خانه ای لوکس داشته باشید ، از میز های شیشه ای مدرن با پایه های طلایی ساده استفاده نمایید.

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

چیدمان اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک

برای زیبا شدن اتاق خواب می توانید از پارکت های طلایی در کنار کاغذ دیواری دارای طرح های داماسک و گلدار استفاده کنید تا دو سبک کلاسیک و مدرن در هم ادغام شوند.

برای دیوار های اتاق خواب از تابلو هایی ساده با طرح هایی مانند گیاهان و حیوانات استفاده نمایید.از فرش ها فانتزی با طراحی های خطوط شکسته برای زیر تخت استفاده کنید.برای اینکه بتوانید به اتاق خوابتان جلوه ای ویژه بخشید ، از کفپوش های چوبی با رنگ گرم استفاده کنید .

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

سایر نکات:

فضای داخلی سبک نئوکلاسیک باید روشن و دنج باشد و بنابراین استفاده از منابع مختلف نور مانند استفاده از لوستر ها ، لامپ های کف، لامپ های میز و آباژور ها ضروری است .تابلو ها نباید دیوار را به طور کامل بپوشانند ، بنابراین بهتر است به جای استفاده از تعداد زیادی از تابلو های کوچک از یک تابلو نسبتا بزرگ استفاده کنید .

استفاده از آینه های تزئینی در طراحی دکوراسیون نئوکلاسیک نباید فراموش شود .پرده ها در این سبک طراحی دکوراسیون باید ساده اما شیک و بلند باشند .در صورت تمایل به استفاده از فرش ، از فرشی در ابعاد کوچک استفاده کنید ؛ به این ترتیب اتاقی با ظاهر کاملا مدرن برای شما ایجاد خواهد شد .

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits