دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل و نحوه استفاده از آن‌ها

چه رنگی برای دکوراسیون داخلی منزل شیک تر است؟

زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل و نحوه استفاده از آن‌ها
2
زمان مطالعه: 8 دقیقه
از رنگ قرمز برای خلق احساس شادی و نشاط و انرژی در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. اثرات روانی رنگ قرمز به راحتی قابل درک است. رنگ قرمز به شدت، رنگ قدرتمندی است.

کدام رنگ‌ها باعث زیباتر شدن فضای منزل شما می‌شوند؟

رنگ‌ها به عنوان مهم‌ترین عناصر بصری تاثیر فوق العاده‌ای در شکل گیری فضا دارند و همیشه جزو اولین انتخاب‌ها در طراحی دکوراسیون هستند. انتخاب یک پالت رنگ مناسب، اتمسفر خانه شما را شکل خواهد داد و اگر این پالت درست و اصولی انتخاب شود زیبایی فضای خانه شما تضمین خواهد شد.

اما زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل کدام رنگ‌ها هستند و چطور می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؟ در این مقاله اختصاصی از مجله دلگرم زیباترین رنگ‌ها را برای دکوراسیون منزل معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که از این رنگ‌ها به چه شکل در محیط استفاده کنید.

قدرت رنگ صورتی

رنگ صورتی شاد که رنگ هزاره نیز نام گرفته است در حال حاضر جزو مهم‌ترین و پرکاربردترین رنگ‌ها در دنیای طرحی به شمار می‌رود. رنگ صورتی رنگی دوگانه است که هم می‌تواند در پس زمینه و هم در مرکز توجه شما باشد. این رنگ انرژی بخش است و در عین حال به فضا لطافت و زیبایی می‌دهد.

صورتی رنگ محبوب بسیاری از افراد است و همین کاربرد آن را در دکوراسیون منزل، ساده‌تر کرده است. طیف‌های ملایم‌تر صورتی مثل گلی، صورتی چرک و صورتی یاسی تطبیق پذیری بیشتری نسبت به طیف‌های روشن و تند صورتی دارند اما در عوض صورتی روشن، قدرت و جذابیت بیشتری به وجود می‌آورد.

زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل

تابش رنگ زرد

اگر به دنبال ایجاد درخشش یک روز آفتابی در منزل خود هستید از رنگ زرد استفاده کنید. رنگ زرد یک رنگ پرانرژی و جزو درخشان‌ترین و زیباترین رنگ‌ها است.

این رنگ چشم ها را کاملا به خود خیره می‌کند بنابراین نمی‌توان در سطوح بزرگ و به مقدار زیاد از آن استفاده کنید مگر این که سراغ طیف‌های ملایم و خنثی در خانواده زرد بروید که برای چشم‌ها ایجاد خستگی نکند. اکسسوری‌های زرد روی زمینه‌های خنثی و سرد زیبایی چشمگیری به وجود می‌آورند و انرژی بیشتری در فضای منزل تولید می‌کنند.

زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل

جذابیت رنگ سبز

این روزها طبیعت و الهام گرفتن از آن در دنیای طراحی حرف اول را می‌زند و رنگ سبز به عنوان رنگی که نماد طبیعت و سرسبزی است در این میان بیشترین نقش را بر عهده گرفته است. برای استفاده بیشتر از سبز در دکوراسیون راه‌های مختلفی وجود دارد که ساده‌ترین آن اضافه کردن گیاهان سبز به فضای منزل است اما اگر مهارت زیادی در پرورش گیاه ندارید

می‌توانید اشیای مختلفی را در طیف‌های رنگ سبز تهیه کنید و از اثر آرامش بخش و دلگرم کننده این رنگ در فضای اتاق‌های خود بهره مند شوید. چشم انسانی به دیدن رنگ سبز عادت دارد بنابراین این رنگ می‌تواند زمینه مناسبی برای رنگبندی اتاق‌ها فراهم کند و جلوه بهتری به دیگر رنگ‌ها ببخشد.

زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل

آرامش رنگ آبی

رنگ آبی بیشترین محبوبیت را در میان مردم دارد و رنگی است که به خاطر آرامش بخش بودن آن شناخته می‌شود و جزو زیباترین رنگ‌ها به شمار می‌رود. رنگ آبی اگرچه یک رنگ خنثی نیست اما می‌تواند رنگ زمینه دکوراسیون شما باشد چون با بسیاری از رنگ‌های گرم و سرد بهترین هماهنگی را دارد.

رنگ آبی یک طیف خاص نیست و طیف‌های متنوعی را شامل می‌شود از سرمه‌ای و نفتی گرفته تا فیروزه‌ای و لاجوردی و آبی آسمانی که هر کدام جلوه و اثر خاصی بر فضای منزل خواهند داشت. از رنگ‌های شاد و روشن طیف آبی برای اکسسوری‌ها و تزئینات استفاده کنید اما طیف‌های تیره‌تر و خنثی می‌توانند برای بخش‌های بزرگ مثل مبلمان و پرده و موکت مورد استفاده قرار گیرند.

زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل

زیبایی رنگ طلایی

رنگ طلایی رنگ شکوه است و هر چیزی که طلایی باشد باارزش و لوکس و دور از دسترس به نظر خواهد رسید، رنگ طلایی درخشان کننده فضا است و همه چیز را گرم و گران قیمت نشان خواهد داد.

شما می‌توانید از رنگ طلایی به روش‌های مختلف در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که این رنگ در عین زیبایی یک رنگ افراطی است و استفاده از آن نباید از محدوده اکسسوری‌ها و تزئینات، فراتر رود. مبلمان‌ها، پایه میزها و چوب پرده و ... را می‌توانید در رنگ طلایی انتخاب کنید تا بر جلوه و زیبایی فضایی منزل خود بیفزایید.

زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل

پاکی رنگ سفید، یکی از زیباترین رنگ‌ها

رنگ سفید به طور ذاتی و طبیعی زیبا و باشکوه است بدون آن که رنگی داشته باشد. در حال حاضر رنگ سفید به یکی از رنگ‌های محبوب در دنیای طراحی تبدیل شده است و هیچ خانه‌ای بدون وجود این رنگ در فضای آن کامل نخواهد بود. رنگ سفید یک زمینه خالی و عالی فراهم می‌کند که شما می‌توانید در این زمینه از هر رنگ و شی‌ای استفاده کنید.

برای این که سفید در منزل شما به رنگی تکراری و بی‌روح تبدیل نشود آن را در بافت‌های مختلف به کار ببرید از بافت‌های سنگی مثل مرمر گرفته تا پارچه‌های حجمی مثل خز و ... که از یکنواخت شدن و تک بعدی شدن فضا جلوگیری می‌کنند.

زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل

درخشش رنگین کمانی

چرا باید انتخاب رنگ برای شما محدود باشد؟ چرا همه رنگ‌ها را یکجا انتخاب نکنید؟ شاید پاسخ شما این باشد که چندین رنگ روشن در کنار هم باعث شلوغ شدن و زننده شدن فضا خواهد شد اما این کار هم ترفند خاص خود را دارد و شما می‌توانید بدن شلوغ کردن فضا، رنگین کمان را به خانه خود بیاورید.

یک راه ساده برای این کار استفاده از اکسسوری‌ها است مثلا می‌توانید شش لیوان را در رنگ‌های متنوع در کنار هم در بوفه بچینید و یا سراغ لوازم تزئینی رنگارنگ مثل سفال و مینای هفت رنگ بروید. اما اگر به لوازم مدرن‌تر علاقه دارید توصیه ما لوازم فلزی هفت رنگ است.

این لوازم روی سطوح فلزی خود درخششی هفت رنگ ایجاد می‌کنند و این درخشش، زیباترین رنگ‌ها را به فضای منزل شما وارد می‌کند بدون آن که باعث شلوغ شدن آن شود.

زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل

کاربرد رنگ‌های پاستل در دکوراسیون

فصل بهار پیش از هر چیزی ما را به یاد رنگ‌های پاستل می‌اندازد، رنگ‌هایی مثل صورتی، لیمویی، نعنایی، یاسی، آبی آسمانی و ... که علاوه بر زیبایی چشمگیر و آرامشی که در فضا به وجود می‌آورند بسیار تطبیق پذیر هم هستند و می‌توان از آن‌ها برای تزئین و طراحی فضاها استفاده کرد.

رنگ‌های پاستل از رنگ‌های مجاز در سبک مینیمالیسم هم هستند و اگر به سادگی علاقه دارید می‌توانید با این رنگ‌ها و بدون شکستن قواعد مینیمالیسم، شادی را به منزل خود بیاورید. اما چطور می‌توان این رنگ‌ها را در فضاهای معماری به کار برد؟

رنگ صورتی در کنار رنگ خاکستری جلوه ای زیبا و مدرن دارد اما از رنگ‌های لیمویی و نعنایی می‌توان در زمینه‌های تکرنگ استفاده کرد.

اگر از رنگ‌های پاستل در پالت طراحی خود استفاده می‌کنید سعی ک نید بقیه عناصر را سطح بالا و مدرن انتخاب کنید تا از ایجاد فضای کودکانه جلوگیری شود به طور مثال از رومیزی‌های توری و پارچه‌های بافت‌دار در چنین محیطی استفاده نکنید و سطوح را یکدست و محکم در نظر بگیرید مثل مرمر و فلز و حتی سطوح چوبی و الواری.

زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل

استفاده از رنگ‌های پاستل در دکوراسیون منزل حرکتی جسورانه است اما اگر درست انجام شود نتیجه‌ای عالی خواهد داشت. پس اگر این رنگ‌ها، رنگ‌های محبوب شما هستند هیچ چیزی نمی‌تواند مانع شما شود.

اما توصیه می‌کنیم رنگ‌های پاستل را در تعداد محدود به کار ببرید و از قرار دادن چندین رنگ روشن در کنار هم اجتناب کنید، با این کار رنگ محبوب شما جلوه بیشتری خواهد داشت. اما اگر هنوز جسارت کافی برای به کاربردن این رنگ‌ها را ندارید می‌توانید در اکسسوری‌های منزل و لوازم تزئینی سراغ رنگ‌های پاستل بروید.

همچنین بخوانید:

جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۱۸

دکوراسیون داخلی منزل لوکس

چیدمان منزل عروس

۱۵ ایده در استفاده از چوب درختان در دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون و سیسمونی اتاق نوزاد با مدلهای دخترانه و پسرانه مدل ۲۰۱۷

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مدل ۲۰۱۷



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits