دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خطرناک ترین حیوانات جهان: معرفی ۱۵ تا از خطرناک ترین حیوانات دنیا
4
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خطرناک ترین حیوانات جهان احتمالا آن هایی که فکر میکنید نیستند، در ادامه مقاله 15 تا از سمی ترین و کشنده ترین حیوانات زمین را به شما معرفی خواهیم کرد

مجله دلگرم | برای میلیون‌ها سال حیات در زمین در حال رشد و تکامل است و در این کارزار قانونی به نام قانون جنگل حکمفرما بوده و هست. قوی زنده می‌ماند و ضعیف از بین می‌رود؛ اما معیارهای قدرت از نظر طبیعت با آنچه ما تصور می‌کنیم تفاوت دارد. از حیوانات کوچک ولی سمی تا غول‌های شکارچی، مرگبارترین حیوانات بر روی زمین کدام هستند؟

کشنده ترین حیوانات جهان

سمی ترین حیوانات جهان

خطرناک ترین حیوانات دنیا

شب پره پشمالو جنوبی

این حشره ی کرکدار ظاهر بسیار زیبایی دارد. شب پره پشمالو تخم هایی می گذارد که در نهایت به لاروهایی خطرناک با ظاهری پشمالو تبدیل می شوند. این لاروها چنان نیش های قدرتمندی دارند که درد شدیدی را در بدن قربانی ایجاد می کنند. در برخی از موارد افرادی که حساسیت بسیار شدیدی به نیش این حشره داشته اند به شدت بیمار شده اند.

هیولای گیلا

مارمولک موسوم به «گیلا» (Gila Monster) یکی از تنها دو نوع مارمولک سمی در دنیاست که در مناطق جنوب غربی ایالات متحده و مکزیک زندگی می کند. اگر چه این مارمولک گاز بسیار قدرتمندی دارد اما زهر این حیوان نه از طریق تزریق مستقیم بلکه از طریق جویدن پوست قربانی به بدن او تزریق می شود.

خرمگس

خرمگس انسانی (botfly) تنها حشره موذی است که به انسان حمله کرده و لاروهای خود را در داخل بدن انسان به جا می گذارد. این حشره تخم های خود را در داخل پوست انسان قرار داده و لاروهای بدست آمده می توانند تا ماه ها در بدن شما زندگی کرده و از پوست و خون شما استفاده نمایند. در این شرایط ممکن است عفونت های شدیدی رخ دهد که در بسیاری از موارد با مرگ قربانی همراه بوده است.

جگوار

جگوارها هم پستانداری در خطر انقراض و هم شکارچی بسیار خطرناک هست که در جنگل های بارانی آمازون زندگی می کند. آن ها با اختلاف زیادی بزرگ ترین نوع به اصطلاح «گربه ایان» در میان گربه سانان به شمار می آیند. این گربه سان با توجه به الگوهای گل دار بدنش شناخته شده و از پلنگ های هم خانواده خود بسیار بزرگ تر و سنگین تر هستند. جگوارها در مقایسه با پلنگ ها، شیر ها و ببر ها، در میان گربه سانان از قدرت گاز بسیار بیشتری برخوردار هستند.

لانومیا یا هزارپای قاتل

پیدا کردن این موجود کوچک بسیار دشوار است زیرا به خوبی خود را با رنگ و الگوهای محیط اطرافش هماهنگ کرده و استتار می نماید. اما اخیراً به خاطر سم بسیار کشنده ای که دارند مشهور شده اند که در ۲۰ سال اخیر صدها مورد مرگ را در پی داشته است. سم موجود در بدن این حشره از طریق شاخک ها و پرزهای ریز و نوک تیزی که روی بدن آن قرار گرفته به بدن قربانی وارد شده و بیماری شدید منتهی به بستری شدن طولانی مدت و حتی مرگ را در پی خواهد داشت.

زنبور سرخ غول پیکر آسیایی

زنبور سرخ غول پیکر آسیایی یکی از خطرناک ترین انواع زنبورهای سرخ ژاپنی است که به نام «قاتل گاومیش» نیز شناخته می شود. ظاهر ترسناک و نیش کشنده ی این زنبور هر انسانی را دچار وحشت خواهد کرد.

زنبور زرد

زنبورهای زرد نیز مانند دیگر حشرات نیشدار می توانند با زهر قوی خود و در نتیجه ی شوک آنافیلاکتیک باعث مرگ انسان شوند. این زنبورها برای دفاع از لانه و ملکه ی خود به صورت دسته ای حمله می کنند پس در صورت مشاهده ی لانه ی آن ها فرار را بر قرار ترجیح دهید. جالب این که قدرت نیش این زنبور با افزایش سن بیشتر خواهد شد پس مواظب زنبورهای زرد درشت تر باشید.

کرگدن

اگرچه مرگ های بسیار کمی در نتیجه ی حمله ی کرگدن گزارش شده است اما کرگدن ها به دلیل میدان دید و بینایی بسیار قوی خود مشهور هستند و در صورتی که شما را مکان یابی کرده و متوجه شما شوند فرار کردن از حمله ی آن بسیار سخت خواهد بود. سرعت بالغ بر ۶۰ کیلومتر بر ساعت و شاخ نوک تیز وسط صورت این حیوان، آن را به خطری بسیار بزرگ برای انسان تبدیل کرده است.

کفتار

اگر چه این جانور گوشت خوار و شکارچی در هنگام روز در نزدیک شدن به انسان بسیار محتاط است اما بعد از غروب آفتاب الگوهای رفتاری آن به شدت تغییر پیدا می کند. اگر چه در طول تاریخ موارد متعددی از شکار شدن انسان ها توسط کفتارها گزارش شده است اما در زمان بیماری های فراگیر و یا جنگ های با تلفات فراوان، کفتارها به جوامع انسانی بیشتر نزدیک شده و از جنازه های انسان ها تغذیه می کنند.

شیر آسیایی

این گربه سان بزرگ در واقع سلطان جنگل نیست بلکه باید آن را سلطان دشت ها دانست که در واقع حدود یک چهارم از خشکی های زمین را شامل می شود. شیرها که پس از ببرها بزرگ ترین گربه سان شناخته می شوند حیوانات بسیار خطرناک و مرگ آفرینی هستند. این شکارچی معمولاً به صورت دسته ای شکار کرده و طعمه های ضعیف تر را مورد حمله قرار می دهند برای مثال طعمه های جوان تر یا پیرتر. هر ساله در آسیا ۱۰۰ نفر در اثر حمله ی شیرها کشته می شوند.

ماهی سنگی (Stonefish)

ماهی سنگی از جانورانی است که به خوبی استتار می‌کند و همین ویژگی، این ماهی را به یکی از خطرناک‎ترین موجودات استرالیا تبدیل کرده است. شاخک‌های تیز پشت او، دارای سمی با دوز بالا است که در صورت تماس با آن ابتدا باعث دردی شدید در محل تماس، آسیب بافت و سپس اختلال در تنفس می‌شود و اگر رسیدگی پزشکی صورت نگیرد، در نهایت موجب حمله‌ قلبی می‌شود. البته بعد از کشف پادزهر در سال ۱۹۵۹، هیچ انسانی در استرالیا توسط این حیوان جان خود را از دست نداده است.

عقرب دث‌تاکر یا قاتل (Deathstalker Scorpion)

این عقرب آمریکایی، خطرناک‌ترین نوع از گونه‌ی عقرب‌ها است. نیش این عقرب حتی اگر زهر را با دوز پایین انتقال دهد، می‌تواند کشنده باشد. البته از زهر این عقرب برای ساختن داروهایی برای کاهش پیشروی تومورها نیز استفاده می‌شود.

عروس دریایی

عروس دریایی با نیش قدرتمند و دردناک خود هر انسانی را که به سرعت مداوا نشود از پای در می‌آورد.

هشت‌پای حلقه آبی (Blue Ring Octopus)

این گونه از هشت‌پا ها که در استرالیا وجود دارند، زهری به نام سرزهر (Cephalotoxin) تولید می‌کنند که از آنزیم بزاق دهان آن‌ها گرفته شده است. این زهر با جلوگیری از عبور و هدایت رشته‌های عصبی و عضلانی، قربانی را فلج می‌کند. مطمئنا در صورت مداوا نشدن فربانی خواهد مرد. معمولا این نیش بی‌درد خواهد بود و قربانی وقتی متوجه درد خواهد شد که کار از کار گذشته است.

قورباغه نیزه سمی (Poison Dart Frog)

این نوع قورباغه از آشناترین گونه‌های قورباغه است و زهری چربی‌دوست، از گروه آلکالویید زیر پوست آن جریان دارد. این زهر در آمریکای جنوبی برای سمی کردن نوک نیزه‌ها استفاده می‌شد و اسم این نوع قورباغه نیز در پی همین حرکت نام‌گذاری شده است. رنگ روشن پوست این قورباغه زنگ خطری برای بقیه حیوانات است.

موش کور اروپایی (European Moles)

احتمالا فکر می‌کنید که یک موش نمی‌تواند سمی باشد، ولی این حیوان با بزاق سمی خود کرم‌ها را فلج می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین مقالات در مورد حیوانات و پرندگان


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits