دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش اولیه رانندگی(گواهی نامه پایه سوم)
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آموزش نکته به نکته رانندگی:برای گرفتن گواهی نامه پایه سوم باید شجاعت و اراده بسیار زیادی داشته باشید که آموختن نکات اولیه بسیار لازم است با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با مراحل آموزش نکته به نکته رانندگی آشنا شوید

آموزش نکته به نکته رانندگی

برای گرفتن گواهی نامه پایه سوم باید شجاعت و اراده بسیار زیادی داشته باشید که آموختن نکات اولیه بسیار لازم است با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با مراحل آموزش نکته به نکته رانندگی آشنا شوید.

 آموزش نکته به نکته رانندگی

مراحل گرفتن گواهينامه ی پایه سوم:

1- مرحله ثبت نام متقاضی در آموزشگاه

2- برگزاری کلاسهای تئوری آیین نامه و فنی در آموزشگاه

3- برگزاری کلاسهای عملی رانندگی

4- صدور کاردکس

5- شرکت در امتحان آیین نامه و توشهری

الف- مرحله ثبت نام متقاضی در آموزشگاه:

در این مرحله خود متقاضی باید با مدارک مورد نیاز ثبت نام که در قسمت ذیل آمده به آموزشگاه مراجعه و ثبت نام کند.

الف- مدارک لازم جهت ثبت نام گواهینامه ی رانندگی پایه 3(ب1 قدیم):

1- واریز مبلغ 310000 تومان به حساب آموزشگاه بوسیله ی کارتخوان یا فیش نقدی (که مبلغ 10000 تومان قیمت کتاب آیین نامه میباشد)البته این قیمت شهرستان گناباد میباشد و در هر شهری فرق میکند.

2- اصل و کپی شناسنامه از صفحه ی اول و توضیحات شناسنامه اگه داشت.

3- اصل وکپی کارت ملی.

4- شش قطعه عکس رنگی زمینه روشن تمام رخ 3*4 بدون عینک،کلاه و کربات و برای خانمهای محترم با حجاب اسلامی.

5- اعلام گروه خوني: ارائه هر گونه مدرک اعم از کارت پایان خدمت،برگه ی آزمایشگاه و ... که گروه خونی در آن درج شده و یا حتی خوداظهاری (با ثبت اثر انگشت و امضا) در خصوص تعیین و ثبت گروه خونی متقاضی کافی می‌باشد.

6- اصل وکپی کارت پایان خدمت،معافیت یا گواهی اشتغال به تحصیل به تایید راهنمایی رانندگی محل تحصیل و محل ثبت نام(برای متقاضیان مرد)

7- انجام معاینات پزشکی بعد از گرفتن فرم آن از آموزشگاه و تحویل مجدد آن به آموزشگاه.

ب- برگزاری کلاسهای تئوری آیین نامه و فنی در آموزشگاه:

در این مرحله کار ثبت نام که در آموزشگاه تمام شد از سوی مسئول ثبت نام روز و ساعت شروع کلاسهای تئوری به شما اعلام خواهد شد که این کلاسها هشت جلسه ی دو ساعتی میباشد و در خود آموزشگاه برگزار میگردد که دو جلسه ی آن قسمتهای فنی توضیح داده میشود و شش جلسه ی آن در مورد علائم و قوانین راهنمایی رانندگی مدرس صحبت میکند و در پایان کلاسها یه امتحان آیین نامه مقدماتی از شما گرفته خواهد شد که باید قبول شوید.

پ- برگزاری کلاسهای عملی رانندگی:

با پایان یافتن کلاسهای تئوری نوبت کلاسهای عملی میباشد که اگر عزیزان مربی خاصی مورد نظرشون باشه به آموزشگاه اعلام میکنند من با فلانی مخوام و در صورت موافقت آموزشگاه میتوانند با مربی مورد نظر هماهنگ کنند در غیر اینصورت خود آموزشگاه مربی هماهنگ خواهد کرد و تعداد ساعت کلاسهای عملی 24 ساعت میباشد و ساعت آن توافقی میباشد و روزانه هر کارآموز مجاز به دو ساعت آموزش میباشد و در پایان کلاسهای عملی خود مربی نیز تست عملی از کارآموز میگیرد که اگر ضعیف بود جلسه ی اضافه در نظر گرفته میشود و باید قبولی این مرحله رو نیز کسب کند ضمنا هزینه ی هر دو ساعت عملی شهر اضافه 22500 تومان میباشد.

ج- صدور کاردکس:

بعد از کسب قبولی آیین نامه مقدماتی و تو شهری مقدماتی پرونده به امضاء مربی رسیده و تحویل آموزشگاه میگردد و کارآموز باید مدارک ذیل را تحویل نماید تا کاردکس صادر گردد.

1- واریز مبلغ 20000 تومان به حساب صدور گواهینامه

2- واریز مبلغ 8000 تومان به حساب شرکت پژوهش و توسعه ی ناجا

3- واریز مبلغ 1000 تومان به حساب تمبر گواهینامه

5- واریز مبلغ 750 تومان به حساب شهرداری

شماره حساب این 4 تا فیش رو از آموزشگاه بپرسید و حتما فیشها به نام خود متقاضی باشد.

د- شرکت در امتحان آیین نامه و توشهری:

بعد از تحویل مدارک بند ج روزهای برگزاری آزمون در آموزشگاه مشخصه که ساعت و روز آزمون را از آموزشگاه یا مربی سوال کنید و روز آزمون با در دست داشتن شناسنامه یا کارت ملی و خودکار به آموزشگاه مراجعه نموده و پرونده رو تحویل بگیرید و برای تایید پیش افسر کارشناس شماره یک رفته تا مدارک شما رو تایید کند و بعد از تایید مجدد پرونده رو تحویل آموزشگاه دهید تا به نوبت برای آزمون آیین نامه قرار دهد بعد از کسب قبولی مجاز به شرکت در آزمون عملی شهر خواهید بود و اگر خدای نکرده از آزمون آیین نامه مردود شدید یک هفته بعد مجاز به شرکت در آیین نامه خواهید بود البته فیشهای واریزی از آموزشگاه سوال شود تا روز امتحان به مشکل بر نخورید عزیزان دقت کنید برای امتحان آیین نامه هر سری که شرکت میکنید در دست داشتن شناسنامه یا کارت ملی الزامیست و فیشهای مربوطه هم باید واریز گردد.

تذکر:

بردن کتاب و موبایل سر جلسه ی آزمون ممنوع میباشد و چنانچه موردی مشاهده شود افسر میتواند صورتجلسه و شش ماه شما رو از آزمون منع کند و عزیزان هوس رونویسی از بقل دستی نکنند چون تستها با هم فرق دارند.

وقت آزمون بیست و پنج دقیقه میباشد و تعداد سوالات سی تست میباشد که شما باید به بیست و شش سوال پاسخ صحیح دهید و خط خوردگی و ضزبدر زدن و نقطه گذاشتن صخیخ نمیباشد بلکه شما باید مستطیل رو کاملا پر کنید.

آزمون عملی شهر به این ترتیب است که شما روزی که قبول شدید از امتحان آیین نامه میتونید پرونده رو به نوبت بزارید برای امتحان عملی شهر البته به شرطی که دفاتر بسته نشده باشد و در غیر این صورت میتونید از آموزشگاه سوال کنید چه روز دیگری امتحان هست و اونروز مراجعه و در آزمون شرکت کنید اگر قبول شدید پرونده رو تحویل آموزشگاه دهید و هزینه پستی آنرا پرداخت و با آموزشگاه خداحافظی کنید و گواهینامه به آدرس شما ارسال خواهد شد و اگر قبول نشدید افسر دو ساعت آموزش عملی برای شما مینویسد که باید بعد از یک هفته در آزمون شرکت کنید و زودتر از یک هفته نمیتوانید شرکت کنید ضمنا اون دو ساعت آموزش عملی رو با مربی خودتون یا مربی دیگری هماهنگ میکنید و بعد از واریز فیشهای مربوطه میتونید در امتحان شرکت کنید و با هر بار رد شدن باز دو ساعت آموزش عملی دارید و اگر از 5 دفعه مردودی شما تجاوز کرد آموزش عملی اختیاری میشود.

عزیزان توجه کنید که بعد از قبولی پرونده رو باید تحویل آموزشگاه دهید ضمنا گواهینامه ی شما تا یک سال محدودیت در رانندگی دارد.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب آموزش نکته به نکته رانندگی

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد

منبع:راهنماییی رانندگی

----------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (8 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سجاد | ۲ سال پیش
سلام
من اتباع افغانی هستم ۱۸ سال تمام دارم می خوام گواهینامه بگیرم
پاسپورت معتبر دارم .
یه راهنمایی بکنید که چگونه با پاسپورت ودرکجا گواهینامه ثبت نام کنم.
کاشان هستم.
1
0

hits