دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
ضرورت حمایت ویژه از مراکز درمان ناباروری در راستای رویکرد افزایش زاد و ولد - رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی بر لزوم حمایت و-ضرورت-حمایت-ویژه-مراکز-درمان-ناباروری

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی بر لزوم حمایت ویژه مسؤولان از مراکز درمان ناباروری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاستهای دولت در خصوص افزایش زاد و ولد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، دکتر نجف قراچورلو در نشست بررسی چالش‌های درمان ناباروری در استان با محوریت مرکز درمان ناباروری آذربایجان وابسته به جهاد دانشگاهی اظهار کرد: نرخ ناباروری در آذربایجان شرقی بین 10 تا 15 درصد بوده و این امر نشان می‌دهد که قشر قابل توجهی از جامعه با این موضوع درگیر هستند.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد افزایش زاد و ولد و جمعیت، مراکز درمان ناباروری اهمیت بیشتری می‌یابند و ضروری است مسؤولان توجه وِیژه‌ای در راستای توسعه و بهبود عملکرد این مراکز داشته باشند.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی با نگاهی جهادی و با رویکرد تحقیقاتی وارد حوزه درمان ناباروری شده است، گفت: یکی از مزیتهای مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان رعایت کامل موازین اخلاقی و فقهی در بحث استفاده از روش‌های متعدد درمان ناباروری است.

قراچورلو اظهار کرد: مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی استان در کنار مرکز درمان ناباروری در تلاش است با استفاده از سلوهای بنیادی و روش‌های نوین، راهکارهای بهتری را برای درمان ناباروری ارائه دهد.

وی با بیان اینکه محققان جهاد دانشگاهی استان در این مرکز در تلاشند با استفاده از سلول‌های بنیادی خود فرد، نیاز وی به دریافت جنین را رفع کنند، گفت: برنامه ما تقویت بیش از پیش مرکز درمان ناباروری آذربایجان است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits