دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زندگی در قاره جنوبگان

ماجراجویی و زندگی در قطب جنوب!

زندگی در قاره جنوبگان
1
قاره‌ی جنوبگان همواره از جذابیت‌های بکر و جذابی برخوردار بوده که اغلب ناشناخته باقی مانده‌اند.

ظاهراً نام بردن از جنوبگان شور و علاقه‌ی چندانی در بیشتر مردم ایجاد نمی‌کند. چرا که باور عمومی مبنی بر این است که زندگی در این قاره وجود ندارد و متاسفانه بیشتر مردم حقیقت زندگی در جنوب کره‌ی زمین را نادیده می‌گیرند.

قطب جنوب

قطب جنوب

شاید قاره‌ی جنوبگان متفاوت از دیگر قاره‌های عادی در زمین باشد اما با این حال ماجراجویی بزرگی در دل قطب جنوب نهفته است.

قطب جنوب

این قاره با میانگین دمای منفی 56 درجه فارنهایت سرد‌ترین قاره‌ی کره‌ی زمین به شمار می‌رود. این دما دو برابر سرمایی است که فریزر خانگی شما می‌تواند ایجاد کند. با این حال این موضوع دلیلی بر عادی نبودن این قاره محسوب نمی‌شود.

قطب جنوب

قاره‌ی جنوبگان بین ماه‌های نوامبر و فوریه برای زندگی به اندازه‌ی کافی گرم و ایمن خواهد بود. در واقع، هر ساله در حدود چهل هزار بازدید کننده از یخچال‌های طبیعی این قاره بازدید می‌کنند.

قطب جنوب

اگر چه بومیان این قاره در تمامی روز‌های سال ساکن این قاره نیستند اما فرزندان بسیاری در این قاره متولد شده‌اند.

قطب جنوب

حیات وحش در جنوبگان بسیار بکر و جذاب است. پنگوئن‌ها،‌ روباه‌ها، نهنگ‌ها، فوک‌ها، و گونه‌های پرندگان از جمله نعمت‌های طبیعی هستند که می‌توان در این قاره دید.

قطب جنوب

به علاوه، این قاره آب فراوانی را نیز در بر می‌گیرد. چرا که فراتر از کوه‌های یخ شاهد یخ لایه‌ها، یخچال‌های طبیعی، و دریاچه‌های نمک هستیم. درست در زیر آب‌های یخ زده‌ی این قاره وجود یک دریاچه آب شیرین مرموز به چشم می‌خورد.

قطب جنوب

قاره‌ی جنوبگان در زیر توده‌ی یخ خود خانه‌ی کوه زیر یخچالی Gamburtsev به طور 1200 کیلومتر نیز می‌باشد. با این حال، این قاره در کمال تعجب بین یک بیابان قطبی بودن و داشتن یک آتشفشان فعال توازن ایجاد کرده است.

قطب جنوب

با توجه به تمامی این جذابیت‌ها، جای تعجب نیست که قاره‌ی جنوبگان منزلگاه محققین بیش از هشتاد کشور در سراسر جهان باشد. بدون شک می‌توان گفت که زندگی و ماجراجویی بزرگی را می‌توان در قاره‌ی جنوبگان شاهد بود.

قطب جنوب

بیشتر بخوانید:

تولد روالْدْ آمونْدْسِن اولین فاتح قطب جنوب (1872م

درگذشت روآلْدْ آمونْدسِن دریانورد نروژی و کاشف قطب جنوب (1928م) (ر.ک: 9 ...



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits