دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رمزگذاری فایل‌های نسخه پشتیبان در واتساپ
0
واتس‌اپ قابلیت جدیدی را برای افزایش امنیت کاربرانش ارائه کرده است؛ امکان رمزگذاری فایل‌های نسخه پشتیبان در گوگل‌درایو.

کاربران واتس‌اپ تا کنون می‌توانستند به‌راحتی از گفت‌وگوهایشان نسخه پشتیبان تهیه و آن را در گوگل‌درایو ذخیره کنند. حالا واتس‌اپ قابلیت جدیدی را برای افزایش امنیت کاربرانش ارائه کرده است؛ امکان رمزگذاری فایل‌های نسخه پشتیبان در گوگل‌درایو. در ادامه به بررسی این قابلیت می‌پردازیم.

همان‌طور که می‌دانید گوگل همه فایل‌هایی که در گوگل‌درایو ذخیره می‌شود را رمزگذاری نمی‌کند. در حقیقت شما اگر بخواهید فایلی را به صورت امن در گوگل‌درایو ذخیره کنید، باید ابتدا آن را رمزگذاری و سپس در درایو ذخیره کنید. فایل‌های نسخه پشتیبان واتس‌اپ نیز به همین شکل و بدون رمزگذاری در گوگل‌درایو ذخیره می‌شدند.

اکنون واتس‌اپ قابلیت رمزگذاری فایل‌های نسخه پشتیبان را ارائه کرده است که در صورت فعال‌کردن آن، هنگام تهیه نسخه پشتیبان از شما می‌خواهد که رمز عبوری را برای فایل خود تعریف کنید. دقت داشته باشید که اگر این رمز عبور را فراموش کنید، به‌ هیچ‌ عنوان بازیابی آن و در نتیجه دسترسی به نسخه پشتیبان ممکن نخواهد بود. پس آن را با دقت برای خود ثبت کنید.

برای فعال‌سازی این قابلیت، در بخش تنظیمات واتس‌اپ به قسمت Chats و Chat backup بروید، روی گزینه Encrypt your Backups و سپس Continue بزنید. در پایان با انتخاب گزینه Create Password، یک رمز‌ عبور تعریف کنید. همچنین شما می‌توانید یک رمز عبور ۶۴ رقمی را تعریف کنید. برای این کار گزینه «Use 64-digit Encryption key instead» در اختیار شما قرار داده شده است که با انتخاب آن یک کلید ۶۴‌رقمی به صورت امن برایتان تولید می‌شود. فراموش نکنید اگر خواستید از این مورد استفاده کنید، حتما نسخه پشتیبان از کلید تهیه کنید.

این قابلیت در حال حاضر در نسخه اندروید ارائه شده و زمانی برای انتشار آن در آی‌او‌اس اعلام نشده است. اگر هنوز این قابلیت برای شما فعال نشده نیز نگران نباشید؛ واتس‌اپ خود را به‌روز کنید تا به‌زودی این قابلیت در دسترس‌تان قرار بگیرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits