دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آنتی بیوتیک تاثیری بر درمان کرونا ندارد

آنتی بیوتیک ها و درمان بیماری کرونا!

آنتی بیوتیک تاثیری بر درمان کرونا ندارد
0
سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو از بی تاثیر بودن مصرف آنتی بیوتیک ها بر درمان بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش دلگرم، مصرف بی اندازه آنتی بیوتیک ها سبب شده تا کشور ما به عنوان رکورددار مصرف این داروها در جهان مطرح باشد. امری که نه تنها در سلامتی اقتصاد کشور تاثیر گذار است بلکه نگرانی جامعه پزشکی را در مصرف اینگونه داروها به همراه داشته است.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو در این زمینه گفته ایرانی ها در مصرف آنتی بیوتیک ها رکورددار هستند و این در حالی است که فروش بدون نسخه آنتی بیوتیک در داروخانه‌ها ممنوع است.

آنتی بیوتیک ها و درمان بیماری کرونا!

این توصیه‌های خانگی، کرونا را درمان نمی‌کنند !

محمدحسینی معتقد است مصرف آنتی بیوتیک در بیماری‌های ویروسی کمکی نمی کنند بلکه با از بین بردن میکروب‌های روده که به جذب غذا و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند موجب می شوند ما در برابر میکروب ها بی سلاح شویم و شرایط بدتری داشته باشیم و باید اجازه بدهیم که پزشک درباره نوع آنتی بیوتیک و زمان مصرف نظر بدهد و بعد اقدام به مصرف کنیم.

اما آنچه که این روزها به عنوان دغدغه مردم مطرح است؛ شیوع بیماری کرونا بوده که البته اگرچه تا کنون واکسنی برای این منظور کشف نشده و آنچه که دیگر کشورها به عنوان واکسن کرونا مطرح می کنند تا کنون به بازار عرضه نشده اما بازار شایعات برای درمان این بیماری روز به روز گرم تر می شود.

در این زمینه اما محمدحسینی از بی نتیجه بودن مصرف آنتی بیوتیک ها بر درمان بیماری کرونا تصریح کرده و گفته متاسفانه با شیوع کرونا و شایعاتی که منتشر شد، افراد زیادی به مصرف آنتی بیوتیک‌ها برای پیشگیری، روی آوردند که بسیار خطرناک است زیرا مصرف بی رویه آنتی بیوتیک‌ها سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند.در حالی که تنها سلاح در برابر ویروس سیستم ایمنی است.

وی با تصریح اینکه آنتی بیوتیک‌ها به هیچ عنوان روی ویروس‌ها موثر نیستند و قابلیت شناسایی و پیدا کردن ویروس را ندارند که بتوانند روی آن تاثیرگذار باشند، عنوان کرده باید توجه داشت که کرونا که هنوز داروی اختصاصی ندارد و برای آن از داروهای ضدویروسی که در ویروس‌های قبلی موثر بودند، استفاده می‌کنیم و باید توجه داشته باشیم که استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در کرونا بسیار خطرناک است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits