دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا تاریخ کنکور ۹۹ تغییر میکند ؟
0
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برخی از آزمون ها در کشور ما کلیدی هستند و آزمون دستیاری پزشکی و کنکور سراسری سر موعد مقرر برگزار می شود.

سخنگوی سازمان سنجش در مورد این که آیا تاریخ کنکور 99 تعییر خواهد کرد توضیحاتی داد

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برخی از آزمون ها در کشور ما کلیدی هستند و آزمون دستیاری پزشکی و کنکور سراسری سر موعد مقرر برگزار می شود.

علی اکبر حقدوست در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که به صورت مجازی در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: هدف اصلی این است که ما فشار را بر روی مردم به حداقل برسانیم و داوطلبان استرس نداشته باشند. در این بین سلامت دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و خانواده‌های آنها در اولویت اول قرار دارد.

وی افزود: ضمن رعایت این اصول علاقه مند هستیم آموزش با کیفیت ارائه شود. برخی از امتحانات، امتحانات کلیدی هستند و قابل تغییر نیستند. نمونه‌های آن کنکور در ایران و برخی آزمون‌های علوم پزشکی هستند. این امتحانات بسیار حساس بوده و به صورت ملی است و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق زمان بندی انجام شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آزمون دستیاری پزشکی و کنکور سراسری سر موعد مقرر برگزار می‌شود.

حقدوست افزود: این موضوع مختص ایران نیست می‌بینید در هفته‌های گذشته در کشورهایی مانند چین، ترکیه و افغانستان امتحانات اصلی و از جمله کنکورهای سراسری برگزار شدند.

وی گفت: در مورد سایر امتحانات باید وضعیت آینده را رصد کنیم و بر اساس آن تصمیم بگیریم و از آنجایی که تغییرات بیماری به سرعت انجام می‌شود تصمیم گیری از اکنون برای آزمون‌های دو ماه آینده درست نیست و عجولانه است.

حقدوست ادامه داد: ما به دانشجویان و داوطلبان قول می‌دهیم سلامت آنها را به عنوان یک اولویت جدی مد نظر داشته باشیم در عین حال وزارت بهداشت برای آموزش پزشکی حساسیت‌های خاص خود را دارد.

وی گفت: توقف آزمون‌ها و آموزش‌ها به معنی تامین نشدن نیروی انسانی درمان و بهداشت است که در شرایط فعلی خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، در نتیجه با تعامل نزدیک با معاونت‌های درمان و بهداشت سعی می‌کنیم کمک کنیم تا نیازهای نیروی انسانی شان را تامین کنیم.

وی از تعویق آزمون دانشنامه پزشکی (بورد) خبر داد و گفت: در این زمینه بحث‌های متعددی صورت گرفت و به دنبال این هستیم که با توجه به چارچوب‌های قانونی و در عین حال حفظ کیفیت آموزش که برای دستیاران نکته بسیار کلیدی است شرایط جدیدی ایجاد کنیم چراکه این افراد بعد از این آزمون‌ها به عنوان متخصص وارد جامعه می‌شوند بنابراین با لحاظ کردن این موارد احتمالاً امتحان بورد که فوریت کمتری نسبت به سایر آزمون‌ها دارد به عقب بیندازیم تا دستیاران استرس نداشته باشند و زوتر وارد حوزه درمان شوند و به محل خدمت خود مراجعت کنند.

وی درباره آغاز سال تحصیلی و تشکیل کلاس‌ها گفت: قضاوت کردن در این زمینه برای بازگشایی دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصیلی بسیار زود است، ترم آینده تصمیم کلی ما همانند وزارت علوم این است که آموزش تلفیقی شامل مجازی و آموزش حضوری داشته باشیم تا حتی الامکان دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را شلوغ نکنیم. شاید با جذب بیشتر دانشجویان در بهمن ماه بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم تا دانشجویان کمتری در ابتدای سال تحصیلی وارد دانشگاه‌ها شوند.

حقدوست گفت: همچنین شرایطی ایجاد کردیم دانشجویان ترم‌های آخر زودتر فارغ التحصیل شوند. خروجی افزایش و ورودی کاهش پیدا می‌کند تا دانشکده‌ها و کلاس‌های درس و خوابگاه‌ها خلوت باشد.

وی افزود: احتمالاً بنا به شرایط استان‌ها سیاست‌های تلفیقی متفاوتی از یکدیگر اخذ می‌کنند تا در جاهایی که آرامش بیشتری برقرار می‌شود آموزش حضوری پررنگ‌تر خواهد بود.

وی افزود: همه دانشجویان جدید الورود از بهمن ماه پذیرش نخواهند شد بلکه اگر در دوره‌های گذشته سهم پذیرش بهمن ماه یک سوم بود اما الان با هماهنگی با سازمان سنجش درصد بیشتری از دانشجویان جدید الورود ورودی بهمن خواهند بود.

حقدوست درباره بازگشایی مدارس همراه دانشگاه‌ها گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ۱۵ شهریور آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس خواهد بود اما این بسته به شرایط ممکن است تصمیم گیری تغییر کند حتی ممکن است جلوتر بیفتد، اگر برای زمستان نگرانی بیشتری داشته باشیم و طبیعتاً باید از فرصت بیشتر آرامش تابستان استفاده کنیم و اگر تابستان شرایط نامساعد داشته باشد باید از فرصت پاییز و زمستان استفاده کرد.

وی درباره وضعیت اپیدمیولوژی کرونا در سطح کشور گفت: روند بیماری در سه هفته گذشته فزاینده بوده و تقریباً در اکثر استان‌ها حداقل یک شهرستان حالت قرمز داشته است و به لطف خدا در یک هفته گذشته تقریباً به یک ثبات رسیده‌ایم و اگر تمهیداتی از جمله رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک به جد ادامه پیدا کند شاید کاهش بیماری را شاهد باشیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits