دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زمان ثبت نام و انتخاب رشته در کاردانی نظام جدید سال ۹۸
0
زمان و مهلت ثبت نام در کنکور کاردانی نظام جدید در سال 98 و جزئیات دقیق نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون های مربوطه را در این خبر مشاهده میکنید...

مهلت و زمان ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی نظام جدید 98

دلگرم: ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ از فردا ۱۹ خرداد آغاز می شود و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد.

با توجه به مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، کلیه متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ می‌توانند در روزهای ۱۹ تا ۲۶ خرداد در این آزمون ثبت نام کنند.

دفترچه انتخاب رشته کاردانی نظام جدید

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز یکشنبه ۱۹ خرداد منتشر می‌شود. ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون، در یک مرحله انجام می‌شود.

پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مبلغ ۲۷۵ هزار ریال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام پرداخت کنند.

داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۶۹ هزار ریال (۶ هزار و ۹۰۰ تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه مندی به شرکت در گزینش رشته‌های مؤسسات مذکور اقدام کنند.

پذیرش در رشته‌های امتحانی دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ به ۲ روش صورت خواهد پذیرفت:

  1. پذیرش در ۹ رشته امتحانی از طریق آزمون خواهد بود که مشخصات این رشته‌های امتحانی به همراه اطلاعات مربوط به منابع و ضرایب دروس آزمون هر یک از رشته‌ها و عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنین دیپلم‌های مورد پذیرش (شاخه‌های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری) متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی در قالب جداول شماره ۱ و ۲ در سایت سازمان سنجش درج شده است.
  2. ۲- پذیرش در ۳۰ رشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است. مشخصات این رشته‌های امتحانی به همراه اطلاعات مربوط به عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنین دیپلم‌های مورد پذیرش (شاخه‌های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری) متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی در قالب جدول شماره ۳ در سایت سازمان سنجش درج شده است.

متقاضیان این رشته‌های امتحانی در این مرحله، فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند و آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود.

دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند. این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد.

آزمون رشته‌های الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی که پذیرش در آنها «با آزمون» صورت می‌گیرد در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد.

نحوه تراز معدل و عنوان رشته‌های کاردانی ناپیوسته در جداول مربوط به کدرشته‌محلهای دفترچه راهنما مشخص خواهند شد.

جداول شماره (۱) منابع و ضرایب دروس آزمون دوره کاردانی فنی و حرفه‌ای برای ۹ رشته پذیرش از طریق آزمون، شماره (۲) عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنین دیپلم‌های مورد پذیرش شاخه نظری متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی- رشته‌های با آزمون و شماره (۳) عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنین دیپلم‌های مورد پذیرش شاخه نظری متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی - رشته‌های بدون آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits