دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
پایگاه موضوعی زلزله کتابخانه حسینیه ارشاد راه اندازی شد - کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد مقارن با بیست و چهارم-پایگاه-موضوعی-زلزله-کتابخانه-حسینیه-ارشاد

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد مقارن با بیست و چهارمین سالروز زلزله مرگبار منجیل - رودبار از پایگاه موضوعی زلزله رونمایی کرد.

مهرناز خراسانچی، مدیر کتابخانه حسینیه ارشاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا اظهار داشت: مراسم رونمایی از این پایگاه با سخنرانی دکتر عکاشه، استاد پیشکسوت زلزله شناسی ایران و با حضور جمعی از متخصصان و محققان این حوزه در تالار دکتر علی شریعتی کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این پایگاه الکترونیکی که نخستین پایگاه تخصصی کتابخانه دیجیتال حسینیه ارشاد است در راستای برگزاری سلسله نشست های «نقش سازمان های مردم نهاد در زلزله بم» در زمستان سال گذشته با هدف فراهم کردن امکان دسترسی محققان به اسناد و مقالات مرتبط با زلزله که در نشریات عمومی مختلف درج شده اند، راه اندازی شده است.

مدیر کتابخانه حسینیه ارشاد با اشاره به اهمیت مستندسازی در حوزه زلزله و خلاء های موجود در این بخش اظهار داشت: در پایگاه موضوعی زلزله کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به نشانی http://eq.hepl.ir/Index.aspx منابع مرتبط با زلزله از جمله کتب، مقالات، اسناد و ... قرار داده شده است. در مرحله اول، تمامی منابع موجود در کتابخانه مربوط به سه ماهه پایان سال 1382 بررسی شدند که بالغ بر هفت هزار مدرک مرتبط با زلزله بازیابی شد که از بین آنها چهار هزار سند واجد ارزش مستندسازی شناخته شدند که هزار و 500 سند در پایگاه تخصصی زلزله بارگذاری شده و بقیه تا پایان تیرماه در پایگاه ثبت خواهند شد.

خراسانچی خاطرنشان کرد: هدف کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد از راه اندازی پایگاه های تخصصی فراهم کردن زمینه ارتباط نزدیک تر بین محققان و عموم مردم است که در این راستا به زودی دومین پایگاه تخصصی کتابخانه با موضوع کودکان کار و خیابانی راه اندازی می شود.

وی در پایان از پژوهشگران و عموم علاقمندان دعوت کرد با ارائه مستندات موضوعی خود به کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد این مجموعه را در راه اندازی پایگاه های موضوعی یاری کنند.

36 دقیقه بامداد 31 خرداد ماه 69 درست در هنگام پخش بازی برزیل - اسکاتلند در جام جهانی ایتالیا که میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا پای تلویزیون‌ها نشانده بود، قهر زمین و غفلت آدمیان، بیش از 15 هزار نفر را در شمال ایران به کام مرگ کشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits