دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آمار ایران در بازی‌های اول جام جهانی / پیش بینی بازی ایران انگلیس !!
0
بر اساس آمار و اطلاعات ، تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدارهایش در جام جهانی سه شکست و یک تساوری در کارنامه خود داشته است.

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در بازی اول خود، ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه به وقت تهران به مصاف انگلیس می‌رود. ملی‌پوشان در این گروه از جام جهانی با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه هستند و در اولین تقابل خود باید به مصاف شاگردان ساوت‌گیت بروند.

همیشه تقابل ملی‌پوشان در بازی‌های اول جام جهانی از حساسیت‌های خاصی برخوردار بوده است و در ۵ دوره قبلی جام جهانی، تیم ملی آمار و نتایج مختلفی بر جای گذاشته است.

تیم ملی در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در رقابت‌های جام جهانی حضور داشته است و در بازی‌های اول خود با تیم‌های هلند، یوگسلاوی، مکزیک، نیجریه و مراکش بازی کرده است.

تیم ملی در نیمه اول بازی‌ها؛ یک باخت و ۴ تساوی

ملی‌پوشان در سال ۱۹۷۸، به مصاف تیم ملی فوتبال هلند رفتند و این بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود نارنجی‌پوشان به پایان رسید. تیم ملی غیر از اولین حضور خود در جام جهانی، در بقیه ادوار و در نیمه اول بازی ابتدایی دوره‌هایی که در جام جهانی حضور داشته است، با نتیجه تساوی زمین مسابقه را ترک کرده است.

نتایج تیم ملی در نیمه‌ اول دیدارهای اول جام جهانی به شرح زیر است:

جام جهانی ۱۹۷۸

هلند یک - ایران صفر

گل: راب رنسنبرینک در دقیقه ۴۰

نتیجه نهایی بازی: هلند ۳ - ایران صفر

جام جهانی ۱۹۹۸

یوگسلاوی صفر - ایران صفر

نتیجه نهایی: یوگسلاوی یک - ایران صفر

جام جهانی ۲۰۰۶

مکزیک یک - ایران یک

گل‌ها: عمر براوو در دقیقه ۲۸ برای مکزیک و یحیی گل‌محمدی در دقیقه ۳۶ برای ایران

نتیجه نهایی: مکزیک ۳ - ایران یک

جام جهانی ۲۰۱۴

نیجریه صفر - ایران صفر

نتیجه نهایی:‌ نیجریه صفر - ایران صفر

جام جهانی ۲۰۱۸

مراکش صفر - ایران صفر

نتیجه نهایی: مراکش صفر - ایران یک

آمار کلی؛ ۲ گل زده و ۷ گل خورده

تیم ملی در بازی‌های اول خود در ۵ دوره حضور در رقابت‌های جام جهانی، ۷ گل دریافت کرده است که سهم مکزیک و هلند هر کدام ۳ گل است و یوگسلاوی نیز یک گل به ثبت رسانده است و تیم ملی در بازی‌های اول خود در جام جهانی تنها موفق شده است ۲ گل به ثبت برساند.

پیروزی ایران در گام اول با گل به خودی!

ایران تا دوره گذشته، عملکرد مطلوبی در بازی‌های اول خود در جام جهانی نداشت و مقابل تیم‌های هلند، یوگسلاوی و مکزیک شکست خورد و برابر نیجریه به نتیجه تساوی دست یافت. در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ملی موفق شد اولین پیروزی خود را در بازی‌ اول جام جهانی به دست بیارود و در تقابل با مراکش با گل به خودی حریف در دقایق پایانی، دومین پیروزی خود را تاریخ جام جهانی و اولین برد خود را در بازی‌های اول جام جهانی به دست بیاورد.

تیم ملی به طور کلی، یک پیروزی، یک تساوی و ۳ شکست را در بازی‌های اول جام جهانی به ثبت رسانده است.

تقابل با انگلیس چه می‌شود؟

مصاف تیم ملی ایران با انگلیس، سومین تقابل ملی‌پوشان با تیم‌های اروپایی در گام اول جام جهانی محسوب می‌شود. تیم ملی پیش از این، ۲ بار با تیم‌های آفریقایی و یک بار با تیم آمریکای لاتین بازی داشته است و شاگردان کارلوس کی‌روش کار سختی مقابل شاگردان ساوت‌گیت خواهند داشت و باید دید ملی‌پوشان در ششمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی و در گام اول خود چه نتیجه‌ای از خود برجای خواهند گذاشت.

منبع: فرتاک نیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits