دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سوابق مربیگری جیانی دی بیاسی

آیا دی بیاسی سرمربی تیم ملی ایران می شود ؟

سوابق مربیگری جیانی دی بیاسی
0
در حالی که ذهن همه هواداران فوتبال به سمت سرمربیگری علی دایی و یا قلعه نویی است یک خبرنگار از حضور یک سرمربی ایتالیایی در تیم ملی ایران خبر داد...

جیانی دی بیاسی سرمربی ایران می شود ؟

خبرنگار شناخته شده ایتالیایی مدعی شد که دی‌بیاسی در آستانه سرمربی گری تیم ملی ایران قرار دارد.

درحالیکه مسئولان فدراسیون فوتبال ایران همچنان بین علی دایی و امیر قلعه نویی برای هدایت تیم ملی فوتبال تردید دارند و البته هر ۲ مربی هم با موانعی برای سرمربیگری این تیم مواجه هستند جان لوکا دی مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی از جیانی دی بیاسی هم به عنوان گزینه‌ای نزدیک به نیمکت تیم ملی کشورمان یاد کرده است.

جانلوکا دی مارتزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی در تازه‌ترین خبر اعلام کرده که جیووانی دی بیازی در آستانه قبول هدایت تیم ملی ایران قرار دارد.

دی مارتزیو نوشت: بعد از استراماچونی یک ایتالیایی دیگر در ایران. فدراسیون فوتبال ایران برای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان روی این سرمربی نظر دارد. سرمربی سابق مودنا، اودینزه، تورینو، تیم ملی آلبانی یک پروپوزال توافقی ۳۰ ماهه را دریافت کرده است که در آن باید تیم ملی را به جام جهانی قطر برساند. مذاکرات نهایی طی ۴۸ ساعت آتی بین طرفین برگزار خواهد شد.

حال باید دید واکنش فدراسیون فوتبال ایران به این ادعا چه خواهد بود. پیش از این گفته شده بود که گزینه خارجی فدراسیون فوتبال این سرمربی ایتالیایی است.

سرمربی ۶۳ ساله اهل ایتالیا ۱۶ ژوئن ۱۹۵۶ در سامده متولد شد و در زمان بازیگری اش هم پیراهن تیم‌های ترویسو، اینترمیلان، رجینا، پسکارا، برشیا، پالرمو، ویچنزا را پوشید و البته در نهایت سال ۱۹۹۰ پس از حضور در باسانا ویتروس از فوتبال خداحافظی کرد.

آیا دی بیاسی سرمربی تیم ملی ایران می شود ؟

سوابق جیانی دی بیاسی

در مورد سوابق کاری جیانی دی بیاسی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • او دوران مربیگری اش را هم از تیم جوانان همین باشگاه آغاز کرد و تا سال ۱۹۹۶ هدایت تیم‌های زیر ۱۷ سال ویچنزا، ویتسه و کارپی را عهده گرفت.
  • این مربی فصل ۹۷-۱۹۹۶ را با تیم کوچنزا در سری B آغاز کرد، اما پس از کسب ۱۸ امتیاز در ۱۷ بازی از این تیم کنار گذاشته شد. البته دی بیاسی یک بار دیگر در همان فصل روی نیمکت کوچنزا نشست و این بار از ۱۱ دیدار ۱۵ امتیاز گرفت که البته مانع قرار گرفتن این تیم در رتبه هفدهم جدول و سقوط به سری C نشد.
  • او در ۲۹ بازی دور اول فصل ۹۹-۱۹۹۸ سری C هدایت اسپال را عهده دار بود، اما در آن تیم هم توفیق نداشت.
  • یکی از مهم‌ترین دوران کاری دی بیاسی به زمان حضورش در مودنا باز می‌گردد. او هدایت این تیم را از سری C و هفته دوازدهم فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ در دست گرفت و در سال اول با این تیم رتبه دوازدهم را به دست آورد. در فصل بعدی او با غلبه بر پالرمو در فینال این مسابقات توانست مودنا را راهی سری B کند و در نهایت با کسب جایگاه دوم فصل ۰۲-۲۰۰۱با تیمش به سری A و بالاترین سطح فوتبال سرزمین چکمه‌ای رسید.
  • قرار گرفتن در رتبه دوازدهم جدول کالچو در فصل ۰۳-۲۰۰۲ سبب شد دی بیاسی پس از دورانی موفق مودنا را ترک کرده و برای ۲ سال سرمربی برشیا شود. در سال اول تیم این مربی در رده یازدهم ایستاد، اما دی بیاسی در سال دوم تنها تا هفته بیست و سوم رقابت‌ها روی نیمکت برشیا دوام آورد و پس از کسب پنج برد، پنج مساوی و ۱۳ باخت در فصل ۰۵-۲۰۰۴ و حذف در جام حذفی از این تیم هم برکنار شد.
  • به دنبال جدایی از برشیا دی بیاسی از هفته چهارم فصل ۰۶-۲۰۰۵ سرمربی تورینو در سری B شد و با وجود قهرمانی در این رقابت‌ها و صعود به دسته اول فوتبال ایتالیا فصل جدید را روی نیمکت تیم دوم تورین شروع نکرد و با باخت به کوروتونه در دور دوم جام حذفی لز این تیم هم جدا شد. البته مسئولان باشگاه تورینو برای جلوگیری از سقوط گاو‌ها (لقب تورینو) در آن فصل، ۲۶ فوریه ۲۰۰۷ بار دیگر با دی بیاسی قرارداد بستند که حاصل آن کسب ۵ برد، ۳ مساوی، ۶ باخت، ایستادن روی پله شانزدهم جدول و فرار از سقوط تیم شان بود.
  • این مربی باتجربه ۱۰ اکتبر ۲۰۰۷ برای اولین بار در طول دوران بازی و سرمربیگری اش از ایتالیا خارج شد و به تیم لالیگایی لوانته پیوست. با وجود برتری یک بر صفر مقابل بارسلونای فرانک رایکارد، دی بیاسی از هفته هشتم تا سی و دوم با ثبت آمار ۷ برد، ۳ مساوی، ۱۶ باخت از این تیم هم اخراج شد. جالب این جا است لوانته در نهایت با قعرنشینی این رقابت‌ها به دسته دوم فوتبال اسپانیا در فصل ۰۸-۲۰۰۷ سقوط کرد.
  • بلافاصله پس از بازگشت به فوتبال ایتالیا او بار دیگر سرمربی تورینو شد و در پنج هفته پایانی سری A با ۲ برد و ۳ باخت این تیم را به رتبه پانزدهم رساند تا برای دومین بار مانع سقوط تورینی‌ها شود.
  • البته نتایج ضعیف تورینو در ۱۵ هفته ابتدایی فصل ۰۹-۲۰۰۸ شامل ثبت ۳ برد، ۳ مساوی و ۹ باخت بار دیگر به دلیلی برای برکناری دی بیاسی از این تیم تبدیل شد.
  • او ۲۲ دسامبر ۲۰۰۹ سرمربیگری اودینزه را عهده گرفت، اما به دلیل رقم زدن یک برد، ۳ مساوی و ۴ باخت در سری A و حذف در نیمه نهایی کوپا ایتالیا مقابل رم ۲۰ فوریه ۲۰۱۰ از این تیم هم اخراج شد.
  • آلبانی، اولین و آخرین تیم ملی است که دی بیاسی روی نیمکت آن نشسته است و البته روز‌های خوبی را هم روی نیمکت این تیم نه چندان قدرتمند قاره سبز پشت سر گذاشت.
    او ۱۴ دسامبر ۲۰۱۱ سرمربی این تیم شد و پس از ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در تقابل با تیم‌های هم گروهش یعنی سوئیس، ایلسند، اسلوونی، نروژ و قبرس توانست با برتری برابری صربستان، پرتغال و قرار گرفتن در رده دوم گروه I رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ برای نخستین بار این تیم شبه جزیره بالکان را به معتبرترین رقابت اروپا برساند.
    البته در این مسابقات توفیقی به دست نیاورد و با وجود برتری مقابل رومانی به دلیل باخت به فرانسه و سوئیس در رتبه سوم گروه A قرار گرفت و از صعود به یک هشتم نهایی بازماند.
    پس از کسب نتایج ضعیف در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ او از جمع عقاب‌ها هم کنار گذاشته شد. از پیروزی مقابل ایران و فرانسه در بازی‌های تدارکاتی می‌توان به پیروزی‌های مهم ده بیاسی در دیدار‌های دوستانه با آلبانی اشاره کرد.
    ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ روزی بود که جیووانی بار دیگر برای هدایت تیم دپورتیوو آلاوس اسپانیا انتخاب شد، اما کسب سه برد و ۶ باخت و تغییر نکردن جایگاه این تیم از رتبه بیستم سبب شد او در هفته سیزدهم لالیگا برکنار شود.
  • هرچند این مربی ایتالیایی قیمت ارزانی دارد، اما نگاهی به جز بقای برخی تیم‌ها در لیگ سری A ایتالیا، صعود ۲ تیم به سری B صعود آلبانی به یورو ۲۰۱۶ هیچ نکته روشنی در کارنامه اش دیده نمی‌شود.
  • دی بیاسی پیش از انتخاب گابریل کالدرون به عنوان سرمربی پرسپولیس و پس از جدایی آندره آ استراماچونی از استقلال گزینه هدایت سرخابی‌ها بود، اما با آن‌ها به توافق نرسید و البته حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال هم مدتی قبل اعلام کرد برای هدایت تیم ملی گزینه ایتالیایی مدنظر نیست.
  • با این تفاسیر به نظر می‌رسد حضور دی بیاسی در تیم ملی ایران هم چندان جدی نیست، مربی‌ای که ۲ سال و ۲ ماه است تیم ندارد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits