دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حسن یزدانی در صدر برترین آزادکاران جهان است
1
با پایان رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام متئو پلیکونه در ایتالیا، رنکینگ جدید برترین‌های جهان اعلام شد.

حسن یزدانی همچنان در صدر برترین آزادکاران جهان

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام متئو پلیکونه به عنوان یکی از رقابت‌های موثر در رنکینگ کشتی‌گیران در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند.

با وجود اهمیت رتبه کشتی‌گیران در رنکینگ به جهت داشتن مسیر هموارتر در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰، تیم ملی کشتی آزاد ایران تنها با ۴ نماینده راهی این رقابت‌ها شد و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نیز مانند گذشته علاقه‌ای برای حضور در چنین رقابت‌هایی نداشت.

بهنام احسان‌پور در ۶۵، یونس امامی در ۷۴، محمدحسین محمدیان در ۹۷ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم ۴ آزادکار ایران در این رقابت‌ها بودند که در پایان محمدیان و زارع با نمایشی درخشان و شکست عنوان‌داران جهان و المپیک موفق به کسب مدال طلا شدند اما احسان‌پور و امامی از رسیدن از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

بر اساس قانون اتحادیه جهانی کشتی کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز تورنمنت‌های رنکینگ به ترتیب ۸، ۶ و ۴ امتیاز نصیب نفرات برتر می‌کند، در صورتی که در هر وزن تعداد کشتی‌گیران کمتر از ۱۰ نفر باشد ۶ امتیاز، بین ۱۱ تا ۲۰ نفر ۸ امتیاز و بیشتر از ۲۰ نفر نیز ۱۰ امتیاز به این تعداد امتیاز افزود می‌شود.

بر اساس طرح سید بندی اتحادیه جهانی برای رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰، کشتی گیرانی که در رقابت‌های جهانی، قاره‌ای و رقابت‌های بین المللی دارای طرح سیستم رنکینگ شرکت کنند با توجه به مقام بدست آورده امتیازاتی را بدست خواهند آورد که ۴ نفر برتر هر وزن (از لحاظ کسب امتیاز) در رقابت‌های المپیک به ترتیب در بالا و پایین جدول (نفرات اول و چهارم در بالا و نفرات دوم و سوم در پایین) قرار می‌گیرند.

کشتی‌گیرانی که در رویدادهای قاره‌ای به مدال‌های طلا، نقره و برنز برسند نیز به ترتیب صاحب ۱۲، ۱۰ و ۸ امتیاز می‌شوند.

تا آغاز رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تنها تورنمنت باقیمانده موثر در رنکینگ، جام زیلکوفسکی و پیت لاسینسکی لهستان است که از ۳۱ خرداد تا ۴ تیر ماه سال آینده به میزبانی ورشو پایتخت لهستان برگزار می‌شود، همچنین رقابت‌های قاره‌ای دیگر رویداد موثر در رنکینگ کشتی‌گیران برای حضور در المپیک است.

صعود محمدیان به رده هشتم رنکینگ

محمدحسین محمدیان که پس از ۴ سال محرومیت به میادین بازگشته است، با کسب مدال طلا در تورنمنت متئو پلیکونه ایتالیا ۸ امتیاز گرفت و با توجه به حضور ۲۱ کشتی گیر در رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم این مسابقات، ۱۰ امتیاز دیگر به وی تعلق گرفت تا در مجموع صاحب ۱۸ امتیاز شود و با مجموع ۱۸ امتیاز رده هشتم رنکینگ برترین‌های جهان را از آن خود کند.

زارع به رده نهم صعود کرد

امیرحسین زارع نماینده جوان و شایسته وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران نیز در این رقابت‌ها با شکست عنوان‌دارانی همچون بلال ماخوف روس موفق به کسب مدال طلا شد تا با توجه به حضور ۱۱ کشتی‌گیر در این وزن در مجموع صاحب ۱۶ امتیاز شود و با همین تعداد امتیاز در رده نهم رنکینگ برترین سنگین وزن‌های جهان قرار گیرد.

در میان دیگر اوزان المپیکی، حسن یزدانی با تکیه بر رده نخست رنکینگ در وزن ۸۶ کیلوگرم بهترین جایگاه را در میان کشتی‌گیران ایران دارد، رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم در رده ششم حضور دارد و یدالله محبی نیز در سنگین وزن هشتم است.

رده‌بندی جدید برترین آزادکاران جهان در اوزان المپیکی به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: ۱-زائور اوگویف از روسیه ۲- سلیمان آتلی از ترکیه ۳- آندریا میسیچ از صربستان ۴- کومار راوی از هند...۶- رضا اطری از ایران.

وزن ۶۵ کیلوگرم: ۱-گاژی مراد رشید اف از روسیه ۲- باجرانگ از هند ۳- دولت نیازبکوف از قزاقستان ۴- ازمایل موزکایف از مجارستان.

وزن۷۴ کیلوگرم: ۱-زائوربک سیداکوف از روسیه ۲- فرانک چامیزو از ایتالیا ۳- دانیار کایسانوف از قزاقستان ۴- زلیمخان خاجیف از فرانسه.

وزن ۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی از ایران ۲- دیپاک پونیا از هند ۳- پاتریک دونی از آمریکا ۴- آرتور نافونوف از روسیه.

وزن ۹۷ کیلوگرم: ۱-عبدالرشید سعدالله‌یف از روسیه ۲- شریف شریف‌اف از آذربایجان ۳- کایل اسنایدر از آمریکا ۴- عمر دیبیروویچ نوروف از مقدونیه...۸- محمدحسین محمدیان از ایران.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گنو پتریاشویلی از گرجستان ۲- طاها آکگل از ترکیه ۳- آلکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین ۴- خاسانبای رحیم‌اف از ازبکستان...۸- یدالله محبی از ایران ۹- امیرحسین زارع از ایران.

بیشتر بدانید:

بیوگرافی حسن یزدانی کشتی گیر معروف + عکس

طلای جهان فقط در ۸ دقیقه به روش حسن یزدانی + فیلم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits