دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ریختن آب روی خط دروازه فولاد
1
ویدئوی در فضای مجازی منتشر شد حاکی از ریختن مایعی بر روی خط دروازه توسط شخصی که گفته شده مدیر تدارکات تیم فوتبال فولاد خوزستان بوده است...

ریختن مایع مشکوک بر روی خط دروازه فولاد

دلگرم: اگر چه از همان بازی‌های نخست فصل جدید شایعه‌هایی به گوش می‌رسید مبنی بر ارتباط یکی، دو دروازه‌بان لیگ برتری با یک شخص شمالی مدعی آشنایی با فنون جادو و بعضی‌ها هم ادعا می‌کردند یکی، دو مربی با دعانویس در ارتباط هستند، اما امسال تا همین هفته هیچ سندی درباره ورود جادوگران به ورزشگاه‌ها وجود نداشت و در هیچ استادیومی کسی ندیده بود جادوگران روی سکو‌ها حضور محسوس داشته باشند.


جادو جنبل در فولاد ؟

اما فیلم پخش شده از ورزشگاه اهواز دوباره هوش و حواس‌ها را به سمت جادو می‌برد. هر چند هنوز مشخص نیست واقعاً هدف این شخص که او را تدارکات فولاد نامیده‌اند، از آب‌پاشی یواشکی روی خط دروازه چیست، ولی فیلم منتشر شده به وضوح نشان می‌دهد یک نفر با طی کردن خط طولی و سپس خط عرضی زمین به دروازه می‌رسد، در بطری آب معدنی را باز می‌کند و بعد از لمس تیر دروازه، در حال قدم زدن روی خط دروازه، بطری را برمی‌گرداند و محتویات آن را روی خط دروازه می‌ریزد.

نمی‌توان قضاوت کرد هدف او از این کار چیست؟ عده‌ای می‌گویند شاید محتوای آب معدنی مایعی باشد که جادوگر‌ها روی آن اوراد مخصوص خودشان را می‌خوانند و با آن طلسم و جادو می‌کنند. عده‌ای معتقدند احتمال دارد این شخص برای باطل کردن سحر و جادو، ادرار بچه نابالغ را روی خط دروازه ریخته باشد. (فوتبال ما سابقه این کار را زیاد دارد و همین چند سال پیش، وقتی به سرپرست و سرمربی یک تیم دسته اولی خبر دادند تیم حریف، شما را جادو کرده، یک نفر را با ادرار بچه نابالغ به زمین فرستادند تا جادو را باطل کند!)

هیچ یک از این دو روایت را نمی‌توان چشم‌بسته قبول کرد. مگر می‌شود جواد نکونام با سابقه بازی در لالیگا و آشنایی‌اش با علم روز فوتبال، دنبال باور‌های خرافی باشد؟ با عقل جور درنمی‌آید او یا کالدرون بخواهند حریف را جادو کنند یا وقتی می‌شنوند حریف طلسم‌شان کرده، تحت تأثیر قرار بگیرند و بخواهند با محتویات بطری آب معدنی، جادو را باطل کنند!

به نظر شما، تدارکات فولاد جلوی دروازه چه می‌کرده است؟ این را باید از خودش پرسید... یکی از کانال‌های غیررسمی مدعی شد شاید هدف او لغزنده کردن خط دروازه برای بیرانوند باشد، اما او قوی‌ترین روغن را هم روی خط دروازه ریخته باشد باز تا قبل از شروع مسابقه جذب زمین می‌شود و تازه از کجا معلوم که بیرانوند نیمه اول را درون آن دروازه شروع می‌کرد؟

این که اصلاً منطقی نیست و اتهام جادوگری یا ابطال سحر هم فعلاً در حد حدس و گمان است، اما آیا قوانین فوتبال ایران، ماده و بند و تبصره‌ای برای برخورد با جادوگران یا رفتار‌های شک‌برانگیز این‌چنینی دارد؟

منتظریم فدراسیون فوتبال بعد از پیگیری اتفاق رخ داده در اهواز، خیلی قاطعانه با این ماجرا برخورد کند. واقعاً بد است در کوران لیگ حرفه‌ای، بعضی‌ها دنبال محتویات بطری و ادرار بچه نابالغ و باور‌های خرافی باشند. این یکی دیگر قابل تحمل نیست.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits