دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
توهین وقیحانه تماشاگران بحرینی در بازی فوتبال ایران بحرین
2
توهین و بی ادبی هواداران عربی به ایرانی ها به خصوص در بازی های فوتبال همیشه بوده و هست . این بار بحرینی ها به سرود ملی ایران در دیدار ایران و بحرین بی حرمتی کردند...

بی ادبی تماشاگران بحرینی در بازی ایران بحرین

دلگرم: تماشاگران تیم ملی فوتبال بحرین هنگام پخش سرود ایران پیش از آغاز دیدار دو تیم، یکبار دیگر اصول یک بازی جوانمردانه را زیر پا گذاشتند.

تیم های ملی فوتبال ایران و بحرین از ساعت ۲۰ شب گذشته سه شنبه در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا در بحرین به مصاف هم رفته اند.

در حالی که ایرانی ها هنوز اتفاقات بازی سال ۲۰۰۲ دو تیم و آن باخت عجیب به بحرین و توهین تماشاگران این تیم را فراموش نکرده اند، رفتار بحرینی ها در بازی به نوعی مسائل مربوط به آن مسابقه را تداعی کرد.

پیش از آغاز بازی و زمانی که سرود ملی ایران در ورزشگاه طنین انداز شد، تماشاگران بحرینی حاضر در ورزشگاه با سوت، جیغ و ایجاد صداهای ناهنجار به سرود کشورمان بی احترامی کردند؛ هرچند که ملی پوشان و اعضای تیم ایران بدون توجه به این موضوع سرود را خواندند.

فیلم رفتار زشت هواداران بحرینی در مقابل ایران


زیرپا گذاشتن اصول جوانمردانه این مسابقه و توهین به سرود ملی کشورمان از سوی بحرینی ها موضوعی است که لزوم رسیدگی به آن از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا احساس می شود. باید دید واکنش AFC که همواره مطرح شدن مسائل سیاسی در ورزشگاه ها خط قرمزش بوده، به این هنجارشکنی چه خواهد بود.

واکنش وزیر ارتباطات به بی احترامی بحرینی ها

آذری جهرمی وزیر ارتباطات خبر از تماس تلفنی با علیرضا بیرانوند پس از بازی با بحرین داد.

توهین وقیحانه تماشاگران بحرینی در بازی فوتبال ایران بحرین

گفتنی است ایران در نهایت این بازی را با نتیجه یک بر صفر به حریف بحرینی واگذار کرده است

separator line

اعتراض به فیفا و کمیته بین المللی المپیک به خاطر اهانت به سرود ملی ایران

وزیر ورزش و جوانان گفت: اهانت هواداران و بازیکنان تیم ملی بحرین به سرود ملی کشورمان نقض آشکار قوانین و مقررات فیفا و منشور المپیک است و از طریق نهادهای بین المللی آن را پیگیری خواهیم کرد.

مسعود سلطانی فر در واکنش به اهانت هواداران و بازیکنان تیم ملی بحرین هنگام نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: مراتب اعتراض رسمی ایران به اهانت‌های صورت گرفته هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در بازی مقابل بحرین در کوتاهترین زمان ممکن از طریق فدراسیون فوتبال به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و از طریق کمیته ملی المپیک -به خاطر نقض منشور المپیک در خصوص احترام به سرود ملی یک کشور - به کمیته بین المللی المپیک اعلام و پیگیری های لازم برای برخورد قانونی و اعمال مجازات های لازم به عمل خواهد آمد.

وی افزود: توهین هواداران و بازیکنان تیم ملی بحرین به سرود ملی کشورمان نقض آشکار قوانین و مقررات فیفا و کمیته بین المللی المپیک است و از طریق نهادهای بین المللی آن را پیگیری خواهیم کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits