دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
الکساندر نوری کیست ؟ آیا او جایگزین کارلوس کیروش خواهد شد ؟
0
جانشین کارلوس کیروش در تیم ملی فوتبال کشور کیست ؟

دلگرم : فدراسیون فوتبال در لیست پیشنهادی خود برای جانشینی کیروش و به عنوان سرمربی تیم‌ ملی ایران نام یکی از مربیان مطرح ایرانی را هم جای داده است. او کسی نیست جز الکساندر نوری که سابقه مربیگری در بوندسلیگا را دارد.

به گزارش ایسنا، خبرآنلاین نوشت: «مهدی تاج ترجیح می‌دهد این روزها در سکوت کارش را جلو ببرد. خبرهای رسیده از داخل فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که او و همکارانش لیستی از مربیان را تهیه کرده‌اند تا مذاکرات را با آنها آغاز کنند. در این بین نام الکساندر نوری، مربی ایرانی هم در لیست‌شان به چشم می‌خورد. نوری سرمربی وردربرمن بود و پس از آن راهی باشگاه دسته اولی اینگولشتات شد. در آنجا هم دو ماه حضور داشت و سپس برکنار شد. نوری پیش از این ابراز علاقه کرده تا به ایران بیاید و کار کند. او در شب صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم در آزادی حضور داشت.»

الکساندر نوری کیست ؟

الکساندر نوری متولد ۲۹ مردادماه سال ۱۳۵۸ در بوکستهوده در آلمان است . وی بازیکن سابق و مربی فوتبال و اصالتا یک ایرانی است . پدرش اهل رشت و مادر وی آلمانی است. پدرش برای تحصیل به آلمان رفته و در هانوفر با مادر الکساندر آشنا شد و سپس در شهر اولدنبرگ به تحصیل شیمی پرداخته است.

سابقه الکساندر نوری در تیم ملی ایران

الکساندر نوری در تیم ملی ایران تقریبا در تمامی رده های سنی حضور داشته و برای تیم ملی ایران توپ زده است ، او برای تیم ملی کشورمان 28 بازی کرده و 3 گل هم به ثمر رسانده است . الکساندر در سال 2005 و به دعوت برانکویچ سرمربی آن زمان تیم ملی فوتبال ایران در انگلیس دعوت شد اما به دلیل مصدویت نتوانست که تیم ملی کشور را همراهی کند

الکساندر نوری کیست ؟ جانشین کیروش ، جانشین کی روش

سابقه مربیگری الکساندر نوری

الکساندر نوری در زمینه مربیگری سابقه خوب و چشمگیری دارد . در اولین فصل سرمربیگری در وردربرمن به نتایح خوبی مانند برد 5 بر 2 در زمین فرایبورگ و برد 3 بر 0 مقابل لایپزیگ نایب قهرمان و شالکه دست پیدا کرد. او تیمی را که در فصل ۱۷–۲۰۱۶ در انتهای جدول تحویل گرفته بود در پایان لیگ به مقام هشتم بوندس لیگا رساند.

السکاندر نوری در مورد ایرانی بودنش گفته : خیلی با پدرم در ارتباط بودم. به همین خاطر شناخت کاملی از ایرانی بودنم دارم. آخرین باری که در ایران بودم، سال ۲۰۰۵ بود و همراه پدرم به چندین شهر ایران رفتیم و با شهرهای مختلف ایران نیز آشنا شدم. برای من خیلی مهم بود تا شناخت زیادی از فرهنگ ایرانی داشته باشم» نوری در ادامه در پاسخ به این سؤال که در صورت رفتن به ایران مشکلی خواهد داشت یا خیر نیز گفت: «تا حدودی فارسی می‌دانم ولی برای برقراری ارتباط نیاز به کمک دارم. البته در زمینه غذا باید بگویم که هیچ مشکلی ندارم و اگر به ایران بروم کاملاً شناخت خوبی دارم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits