دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل و تصاویر لحظات حساس
6
نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل-بررسی نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل-تصاویرنتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل-بازی برزیل و آلمان-تصاویر بازی برزیل و آلمان

تیم ملی آلمان در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ میزبان مسابقات را با نتیجه باورنکردنی هفت بر یک از پیش رو برداشت. در این دیدار همچنین رکورد بیشترین گل زده تاریخ جام جهانی در اختیار میروسلاو کلوزه آلمانی قرار گرفت.

بازی آلمان و برزیل

آلمان با سه بار سابقه قهرمانی جهان و برزیل با ۵ بار سابقه قهرمانی سه‌شنبه (۸ ژوئیه/ ۱۷ تیر - به وقت محلی) در ورزشگاه شهر "بِلو هوریزونته" نخستین دیدار نیمه‌نهایی بازی‌های ۲۰۱۴ را برگزار کردند. این مسابقه که دومین دیدار دو تیم در تاریح جام جهانی بود را مارکو آنتونیو رودریگز مورنو از مکزیک در برابر دیدگان ۵۸ هزار تماشاگر قضاوت کرد.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

این چهارمین بار پیاپی است که آلمان در نیمه‌نهایی جام جهانی حاضر است. هیچ تیم فوتبال دیگری تا کنون موفق به ثبت این رکورد نشده است.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

این دیدار با فشار بی‌امان برزیل آغاز شد؛ در حالی که شاگردان لوئیز فیلیپه اسکولاری در دیدارهای پیشین این جام با حوصله بیشتر بازی را شروع می‌کردند و در چند دقیقه نخست تیم مقابل را محک می‌زدند. این تیم در دقیقه دوم نخستین ضربه کرنر خود را به دست آورد. اولین موقعیت گلزنی بازی هم در دقیقه سوم نصیب میزبان شد. ضربه پای چپ مارسلو از پشت محوطه جریمه آلمان اما از سمت چپ دروازه مانوئل نویر به بیرون رفت.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

آلمان رفته‌رفته خود را در زمین پیدا کرد و در دقیقه ۱۱ موفق شد گل نخست را به ثمر برساند. توماس مولر که در محوطه ۵ قدم حریف بدون مزاحمت ایستاده بود، توپ ارسال شده توسط تونی کروس از کرنر چپ میزبان را با کنار پای راست و از میان پاهای جولیو سزار وارد دروازه حریف کرد.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

دقیقا ۱۱ دقیقه بعد آلمانی‌ها بار دیگر آب سردی بر پیکر برزیل ریختند؛ این بار توسط میروسلاو کلوزه. پاس این گل را توماس مولر در داخل محوطه جریمه به کلوزه داد. او هم هفتاد و یکمین گل ملی خود را در یکصدوسی‌وششمین بازی ملی به ثمر رساند.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

این شانزدهمین گل کلوزه در جام جهانی است. او که از سال ۲۰۰۱ پیراهن تیم ملی آلمان را به تن دارد، چهار جام جهانی را تجربه کرده است. میروسلاو کلوزه با این گل رکورد رونالدو برزیلی را شکست: او حال رکورددار بیشترین گل زده در تاریخ ۸۴ ساله جام جهانی است.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

برزیل که پس از گل نخست تا حدودی سازماندهی خود را از دست داده بود، با این گل کاملا تسلیم آلمان شد. پاس‌های اشتباه این تیم افزایش یافتند و از شدت حملات زردپوشان به شدت کاسته شد. آلمانی‌ها در ادامه و تنها در طول ۳ دقیقه گل‌های سوم و چهارم را هم به ثمر رساندند. هر دو این گل‌ها را تونی کروس به ثمر رساند.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

هنوز نیم ساعت هم از بازی نگذشته بود که همکاری اوزیل و کدیرا، هم‌بازی‌های پیشین در رئال مادرید گل پنجم آلمان را آفرید؛ اوزیل توپی که از کدیرا گرفته بود را به خود او برگرداند، او هم آن را از درون محوطه جریمه و در میان مدافعان سردرگم برزیل به تور دروازه برزیل رساند.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

برزیل در ادامه نتوانست کاری از پیش ببرد و دقایق باقی‌مانده تا پایان نیمه نخست را آلمان با بازی حساب‌شده مدیریت کرد. شاگردان یوآخیم لوو با وجود برتری بر حریف تا پایان ۴۵ دقیقه نخست هم در میانه میدان متمرکز بازی می‌کردند و هم در خط دفاعی. در بازی آلمانی‌ها از پاس اشتباه هم خبری نبود. نیمه اول این دیدار یک دقیقه وقت اضافه داشت.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

نیمه دوم همان‌طور که انتظار می‌رفت با حملات پیاپی برزیل آغاز شد. در چند باری که زردپوشان به محوطه جریمه آلمان رسیدند، با دیوار مستحکمی به نام نویر مواجه شدند. برزیل در سه دقیقه اول نیمه دوم دو موقعیت جدی گلزنی داشت. در یکی از این موقعیت‌ها - دقیقه ۵۳ - نویر دو ضربه پشت سر هم پائولینیو را دفع کرد (تصویر).

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

نخستین موقعیت گلزنی آلمان در نیمه دوم هم لحظاتی بعد نصیب توماس مولر شد. ضربه پای چپ و دیدنی از پشت محوطه جریمه را دروازه‌بان برزیل از بالای دروازه به کرنر فرستاد. (تصویر: هولک که در خط حمله برزیل کاری از پیش نبرد)

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

سرمربی آلمان در نیمه دوم ابتدا پر مرتساکر و در ادامه آندره شورله را به زمین آورد. شورله در دقیقه ۶۹ پاس دیدنی فیلیپ لام به داخل محوطه جریمه برزیل را با کنار پای راست به ششمین گل آلمان تبدیل کرد.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

برزیل در ادامه هم موفق به شکستن خط دفاع آلمان نشد. حملات نه‌چندان زهردار این تیم زحمت چندانی برای آلمانی‌ها ایجاد نمی‌کردند. آلمان در مقابل کمتر اما به مراتب مؤثرتر حمله می‌کرد. دومین گل شورله هم در یکی از همین حملات در دقیقه ۷۹ به ثمر رسید تا حساب کار ۷ بر صفر شود.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

پس از گل هفتم تماشاگران برزیلی حاضر در ورزشگاه به نشانه اعتراض به تیم خودی شروع به تشویق تیم آلمان کردند.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

آلمان با وجود برتری پرگل بر حریف تا دقیقه پایانی عطش خود برای گلزنی را از دست نداد. در دقیقه ۹۰ مسعود اوزیل فرصت داشت دومین گل جام خود را به ثمر برساند. (گل اول در برابر الجزایر). اوزیل توپی که از یولیان دراکسلر گرفته بود را با فاصله ناچیز از کنار دروازه حریف به بیرون زد.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

تلاش بازیکنان برزیل برای تغییر نتیجه سرانجام در دقیقه ۹۱ نتیجه داد. اسکار تک‌گل میزبان را با حرکت در داخل محوطه جریمه آلمان با ضربه پای راست روپا و محکم به ثمر رساند. یک دقیقه پس از این گل سوت پایان بازی به صدا درآمد.

نتیجه باور نکردنی آلمان و برزیل

پیش از این پرگل‌ترین پیروزی آلمان در تاریخ جام جهانی مربوط به سال ۲۰۰۲ بود. این تیم در جام جهانی ژاپن و کره جنوبی تیم عربستان سعودی را با نتیجه ۸ بر صفر در هم کوبید.
سنگین‌ترین شکست برزیل در تاریخ جام جهانی باخت ۳ بر صفر در جام ۱۹۹۸ فرانسه بود. در فینال آن مسابقات در پاریس، زین‌الدین زیدان دو بار و امانوئل پتی یک بار گلزنی کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits