دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تساوی نجات بخش پرتغال مقابل آمریکا و احتمال صعود!گزارش تصویری
1
تساوی پرتغال مقابل آمریکا-گزارش تصویری تساوی پرتغال مقابل آمریکا-بررسی تساوی پرتغال مقابل آمریکا-گزارش تساوی پرتغال مقابل آمریکا-تصاویر تساوی پرتغال مقابل آمریکا

تیم ملی پرتغال که در نخستین دیدار خود از آلمان شکست خورده بود، در دومین پیکارش مقابل آمریکا توانست در واپسین ثانیه‌های بازی گل تساوی ۲ بر ۲ را به ثمر رساند و شانس صعود به دور بعد را حفظ کند.

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

پیکار رونالدو و یاران مقابل آمریکا

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

در دومین دیدار گروه G تیم‌های ملی پرتغال و آمریکا به مصاف هم رفتند. شاگردان یورگن کلینس‌مان، سرمربی آمریکا در نخستین دیدار خود غنا را شکست داده و ملی‌پوشان پرتغال نیز ۴ بر صفر مغلوب آلمان شده بودند. تصویر: عبور موفق کلینت دمپسی، کاپیتان آمریکا (پیراهن سفید) از دیوار دفاعی پرتغال.

بازی در هوای مرطوب و گرم

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

دیدار ملی‌پوشان پرتغال و آمریکا در حضور ۴۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آمازونیا در مانائؤس برگزار شد که در منطقه‌ای گرم و مرطوب قرار دارد. قضاوت این دیدار را نستور پیتانا، داور آرژانتینی عهده‌دار بود. تصویر: شادمانی هواداران تیم ملی آمریکا پیش از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی.

طرفداران سرخ‌پوش‌ها

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

بخش‌هایی از ورزشگاه آمازونیا نیز در دست هواداران تیم ملی پرتغال بود.

گل زودهنگام

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

ملی‌پوشان هر دو تیم این دیدار را محتاطانه آغاز کردند، اما این پرتغالی‌ها بودند که به سرعت به گل دست یافتند. نانی (چپ در تصویر)، هافبک پرتغال توپ را با شوتی دیدنی به طاق دروازه حریف کوبید و تیمش را یه بر صفر جلو انداخت.

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

صحنه‌ای دیگر از گل نانی به هاوارد، دروازه‌بان تیم ملی آمریکا.

گلزن کارکشته

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

شادی نانی (در تصویر در کنار رونالدو) از باز کردن دروازه آمریکا. او که در خدمت باشگاه منچستر یونایتد است، تا کنون ۷۶ بازی ملی برای پرتغال انجام داده است.

موقعیت‌های طرفین

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

ملی‌پوشان آمریکا دقایقی پس از باز شدن دروازه‌شان شوک ضربه‌ی پرتغالی‌ها را پشت سرگذاشتند و در صدد جبران گل برآمدند. از جمله موقعیت‌هایی آمریکایی‌ها شوتی بود که بردلی در دقیقه ۲۴ از فاصله ۲۵ متری روانه دروازه حریف کرد، اما ضربه‌ی او از روی تیر افقی گذشت. خطرآفرینی‌های کریسیتانو رونالدو (پیراهن قرمز در تصویر)، ستاره پرتغال نیز در نیمه نخست بی‌حاصل ماند.

فرصتی طلایی

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

در دقیقه ۴۴ بازی کریستیانو رونالدو به موقعیتی‌ فوق‌العاده دست یافت، اما تیم هاوارد، سنگربان در مهار ضربه‌ی ستاره پرتغال موفق بود. نیمه نخست دیدار میان دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

پاسخ آمریکا

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

ملی‌پوشان آمریکا نیمه دوم را پرشتاب آغاز کردند تا گل خورده را جبران کنند. حدود ۲۰ دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود که آمریکا به گل تساوی دست یافت. جرمین جونز، ملی‌پوش آمریکا (پیراهن سفید) که بزرگ‌شده‌ی آلمان است با شوتی دقیق و تماشایی از پشت محوطه جریمه توپ را درون دروازه پرتغال جای داد

شادی گلزن

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

جرمین جونز، زننده‌ی گل تساوی آمریکا مقابل پرتغال پس از باز کردن دروازه حریف در پوست خود نمی‌گنجید.

دومین گل آمریکا

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

در دقیقه ۸۱ بازی دمپسی (پیراهن سفید)، کاپیتان و مهره‌ی کلیدی آمریکا در خط حمله توانست یکی دیگر از تلاش‌های تهاجمی تیمش را به گل بدل سازد و برای دومین بار دروازه پرتغال را باز کند.

شادی از راه دور

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

شادی انبوهی از طرفداران تیم ملی فوتبال آمریکا که برای دیدن مسابقه در فضای باز در شیکاگو گرد هم آمده بودند از به ثمر رسیدن گل دوم ملی‌پوشان کشورشان مقابل پرتغال.

گل دقیقه۹۰

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

بازی می‌رفت با پیروزی ۲ بر یک آمریکایی‌ها خاتمه یابد که والرا، مهاجم پرتغال رویای یورگن کلینس‌مان، سرمربی آمریکا و شاگردانش را نقش برآب کرد و با زدن گل دوم بازی را به تساوی کشاند. داور لحظاتی پس از این گل سوت پایان را زد.

ستاره ناموفق

تساوی پرتغال مقابل آمریکا

کریستیانو رونالدو، ستاره بزرگ پرتغال که در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین فوتبالیست جهان انتخاب شد، در دومین دیدار ملی‌پوشان کشورش هم نتوانست گلی به ثمر برساند و انتظارات هوادارانش را برآورده سازد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits