دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دشوارترین بخش مذاکرات هسته ای چیست؟
0
دشوارترین بخش مذاکرات هسته ای چیست؟ - به گزارش افکارنیوز، روزنامه جروزالم پست نوشت: عدم-دشوارترین-مذاکرات-هسته-چیست
دشوارترین بخش مذاکرات هسته ای چیست؟

به گزارش افکارنیوز، روزنامه جروزالم پست نوشت: عدم توافق در مذاکرات هسته ای اخیر نشان می‌دهد که تا پایان ضرب الاجل بیستم ژوئیه توافق نهایی حاصل نخواهد شد.

این روزنامه صهیونیستی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "مایکل ویلنر" نوشت: پس از آن که مذاکرات هسته ای اخیر در مورد تهیه پیش نویس توافقنامه نهایی بدون توافق به پایان رسید، احتمالا از نظر قدرت های جهانی این توافقنامه تا ضرب الاجل تعیین شده بیستم ژوئیه امضا نخواهد شد.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و ایران هفته گذشته در وین برای تهیه پیش نویس این توافقنامه تشکیل جلسه دادند اما توافقی در این زمینه حاصل نشد.

در ادامه این روزنامه صهیونیستی با استناد به نظر یک مقام وزارت خارجه آمریکا که البته از وی نامی نبرده، مدعی شده شکست چهارمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین به معنی این است که رسیدن به توافق در موعد ۲۰ ژوئیه دست‌نیافتنی است.

به ادعای این روزنامه، این مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده هدف ما تنها توافق بر سر پیش‌نویس نبود. بلکه هدف، آغاز فرایند نگارش پیش‌نویس بود که یکی از دشوارترین بخش‌های کار است و به زمان زیادی نیاز دارد.

تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در زمان آغاز دور جدید مذاکرات پس از توافق موقت ژنو خاطرنشان کرده بود روند حقوقی تدوین متن پیش‌نویس، جدای از بحث‌های دیپلماتیک لازم برای توافق در خصوص موضوعات اصلی دست‌کم به چند ماه زمان نیاز خواهد داشت.

بر اساس این گزارش چهارمین دور مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ که چند روز پیش برای تدوین پیش‌نویس متن توافق جامع نهایی برگزار شد، بدون نتیجه پایان یافت.

مذاکرات بین ایران و گروه پنج به اضافه یک در وین با دشواری هایی جدی روبرو شده است زیرا هر دو طرف در تلاش برای ورود به مرحله عملی و مشخص کردن جزئیات پیش نویس موافقتنامه ای جامع درباره برنامه هسته ای تهران هستند.

ایران و گروه پنج به اضافه یک نوامبر گذشته در ژنو به موافقتنامه ای موقت دست یافتند و بر اساس آن ایران بخشی از برنامه هسته ای خود را در ازای کاهش اندک تحریم ها علیه این کشور ، محدود کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits