دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یارانه جدید
4
هر آنچه که در مورد یارانه 400 هزارتومانی ( یارانه جدید رئیسی ) باید بدانید.

یارانه 400 هزار تومانی چیست ؟

کسانی که یارانه ۴۰۰ هزارتومانی نگرفتند چه کار کنند ؟

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شده اما غیرقابل برداشت است. در این خصوص افرادی که یارانه به آنها پرداخت نخواهد شد، می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

ساعاتی قبل با دستور رئیس جمهور پرداخت یارا نه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به خانوارها آغاز شد. این یارانه برای جبران رفاه از دست رفته مردم در مقابل افزایش قیمت برخی از کالا پرداخت خواهد شد.

یارانه 400 هزار تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گفته سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، ۷۷ میلیون یارانه بگیر در دو طبقه تقسیم بندی شده‌اند، ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، ۶۰ درصد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد در خصوص نان و دارو، همه ایرانیان از جمله یارانه بگیران و کسانی که مشمول پرداخت یارانه نیستند یارانه دریافت می‌کنند.

زمان برداشت یارانه جدید

قابل ذکر است که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شده اما غیرقابل برداشت است.

در این خصوص وزیر اقتصاد اظهار کرد که قابلیت برداشت یارانه واریزی نیز از امروز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اعتراض یارانه 400 هزارتومانی

اما نکته مهم در اظهارات وزیر اقتصاد آن بود که ۱۰ درصد از جمعیت کشور یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. وی در این خصوص گفت که به رغم آنکه پایگاه رفاه ایرانیان شواهد متعددی برای ۱۰ درصدی از جامعه که مشمول یارانه‌ها نیستند در اختیار دارد، این امکان فراهم شده که افراد با مراجعه به سایت‌های مربوطه که در روزهای آینده توسط وزارت رفاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، درخواست دریافت یارانه خود را ثبت کنند.

همچنین سیدمرتضی موتورچی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی توئیتر خود اعلام کرد: به اطلاع هم وطنان گرامی می‌رساند پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هم وطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

یارانه 400 هزارتومانی ، یارانه جدید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits