دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شعر جگرسوز مجید خراطها برای فروش کودکان
36
مجید خراطها، خواننده پاپ، به آن‌چه یک عکاس ایرانی، در گفت‌وگو با خانواده‌های تهیدست افغانستانی مطرح کرده بود، واکنش نشان داد.

مجید خراطها متولد ۷ مهر ۱۳۶۴ در تهران است. وی در خانواده ای با چهار برادر و یک خواهر متولد شده است. وی در دوران کودکی علاقه ی بسیاری به موسیقی و نقاشی داشت با توجه به همین دلایل پا در عرصه هنر و نقاشی گذاشت و در زمان ۵ سالگی فعالیت خود را در نقاشی با مداد رنگی شروع کرد که دفتر نقاشی وی پر از موضوع های جالب و دیدنی بود.


این عکاس که به افغانستان سفر کرده و در حال تهیه گزارش از خانواده‌های تهیدست افغانستانی که مجبور به فروش فرزندان خود هستند، بود، در اظهاراتی خطاب به یک مادر، با اشاره به فرزندان او گفت: «کدوم‌شان را می‌خواستی بفروشی؟ این را می‌خواهی بفروشی؟ این که خیلی خوشگل است، چرا این را نمی‌خرند؟!»

خراطها در واکنش به این اظهارنظر، در پیامی تصویری، شعر زیر را خوانده و پست کرده است: «حرف را قبل زدن اندکی باید سنجید/ من غلط کردم اگر قلب تو مادر رنجید/ این نفهمید چرا صورت سرخت زرد است/ قسمتی از جگرت را بفروشی درد است/ من غلط کردم اگر غصه تو غمگین است/ درک دردت واسه امثال اینا سنگین است/ که چه باعث شده این‌گونه تو دلگیر شدی/ از خودت، از پسرت، از همه‌جا سیر شدی/ بی‌پناهی و غم گشنگی‌ات را لعنت/ باعث و بانی بیچارگی‌ات را لعنت/ کاش خاک زمین بهر شما زر گردد/ کاش آرامش‌تان بار دگر برگردد.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (36 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits