دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۳ دوز واکسن ایرانی بزنید نیاز به ماسک ندارید!
0
رئیس سرم سازی رازی گفت: پس از دریافت ۲ دوز تزریق و یک دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس می‌توانید دیگر ماسک نزنید.

به گزارش دلگرم، علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با تشریح پلتفرم واکسن رازی کوو پارس اظهار کرد: ما اکنون به مرحله تست انسانی واکسن کووپارس رسیده ایم و داوطلبان شرکت در کارآزمایی بالینی می توانند به سایت covid.rvsri.ac.ir مراجعه و ثبت نام کنند، کارآزمایی بالینی و غربالگری را متخصصان در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می دهند و افراد مناسب برای شرکت در فاز نخست بالینی انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا چند پروتئین دارد که یکی از پروتئین های این ویروس تاجکدار است و اسپایک نام دارد، با این تاجک‌ها ویروس می‌تواند به داخل گیرنده‌های بدن بچسبد؛ ما ژنوم ویروس را انتخاب کرده‌ایم و در سیستمی پروتئین تخلیص شده است و با فرموله کردن خاص واکسن را فرآوری کردیم.

هیچ ویروسی در واکسن کووپارس وجود ندارد

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه هیچ میکروارگانیسمی در واکسن کووپارس وجود ندارد، بیان کرد: هیچ ویروس، جرم زنده یا ویروس نوترکیب و به طور کلی هیچ میکروارگانیسمی در واکسن کوو پارس وجود ندارد و به همین دلیل از ایمن ترین واکسن‌ها و پلتفرم‌ها محسوب می شود.

اسحاقی با تشریح نحوه تزریق و ایمنی زایی واکسن رازی کوو پارس بیان کرد: دوز اول و دوم تزریقی و دوز سوم استنشاقی هستند و با تزریق دوز اول و دوم ایمنی در بدن فرد ایجاد می‌شود اما مشکل اینجاست که در قسمت فوقانی مجاری دستگاه تنفسی ایمنی ایجاد نمی‌شود بنابراین ویروس می‌تواند در انتهای بینی لانه گزیند و جای بگیرد در این شرایط فرد ایمن است و فرد بیمار نمی‌شود اما می‌تواند ناقل ویروس است و می‌تواند بیماری را به سایر افرادی که ایمن نیستند منتقل کند. با اینحال اگر همه واکسن بزنند، طبیعی است که بیماری از میان خواهد رفت.

۱۴ روز بعد از دوز سوم واکسن کرونا می‌توانید دیگر ماسک نزنید

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: وقتی دوز سوم استنشاقی استفاده می شود فرد بعد از ۱۴ روز می تواند ماسک خود را بردارد و اکنون در دنیا اعلام می کنند که حتی با تزریق واکسن باید افراد همچنان ماسک بزنند اما پس از دوز سوم استنشاقی کووپارس فرد دیگر ناقل ویروس نخواهد بود.

اسحاقی با اشاره به جزییات کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس بیان کرد: فاز نخست واکسن کووپارس رازی با ۱۳۳ داوطلب آغاز می‌شود و داوطلبان باید ثبت نام کنند و کارآزمایی بالینی واکسن در بیمارستان حضرت رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits