دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فیلم تخریب خانه فردی معلول در فسا خبرساز شد
0
ماجرای تخریب یک خانه در فسا چیست / ویدئویی از تخریب خانه ای با سرپرست معلول در فسا در فضای مجازی قلب همه را به درد آورده است

انتشار فیلم تخریب خانه ای در فسا در شبکه‌های اجتماعی که در آن گفته می‌شود کاشانه خانواری با سرپرست معلول در شهرستان فسا از توابع استان فارس تخریب شده، حاشیه‌هایی به همراه داشت.

در این فیلم پیرمردی که ظاهرش به معلولان شبیه است در هوایی ابری و بارانی بر خرابه‌های خانه‌ای کنار یک زن گریان به نمایش درآمده که از خراب شدن خانه‌اش گلایه دارد. پیرمرد با عصایی چوبی زیربغل می‌گوید مددجوی کمیته امداد است و محیط زیست شهرستان فسا منزل وی را تخریب کرده است.

تخریب و آوار خانه‌ای بلوکی در این ویدئوی حدود ۳ دقیقه‌ای مشخص است. در ادامه مرد جوانی مقابل دوربین می‌آید و خود را فرزند محمد بردبار، پیرمرد معلول معرفی می‌کند و می‌گوید به دستور رئیس محیط زیست شهرستان فسا خانه پدرش تخریب شده است. همزمانی انتشار این فیلم با ماجرای تخریب منزل زنی در بندرعباس حساسیت برانگیز شد.

آنگونه که از شواهد پیداست این رخداد در پانعل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فسا در استان فارس به وقوع پیوسته است. این روستا در دهستان میان جنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر (۱۹خانوار) بوده ‌است.

اداره محیط زیست شهرستان فسا درباره تخریب منزل این فرد معلول در میان جنگل فسا یک اطلاعیه منتشر کرد. در این اطلاعیه چنین توضیح داده شده است: در تاریخ ۱۶ آذر ۹۸ محمد بردبار فرزند خدایار به تخریب و تصرف عدوانی و ساخت و ساز به میزان ۷۰ مترمربع اراضی منابع ملی منطقه حفاظت شده میان جنگل فسا اقدام کرد.

پس از استعلام از ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن شهرستان مشخص شد اراضی مذکور جزو اراضی ملی و خارج از محدوده طرح هادی روستای پانعل است. چند مرتبه تذکر به وی مبنی بر ممانعت از ادامه ساخت و ساز داده و سرانجام با هماهنگی مقام قضایی دیوارچین‌ها تخریب شد. اراضی که ساختمانش تخریب شد متعلق به هیچیک از افراد حاضر در فیلم منتشرشده نیست.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع : ایرنا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits