دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ایرانی بودن جو بایدن / جو بایدن اصالتا ایرانی است ؟!
0
خبری عجیب در فضای مجازی در حال پخش شدن است مبنی بر ایرانی بودن اجداد جو بایدن !

جو بایدن ایرانی است ؟

به گزارش «ایتارتاس»، شخصی به اسم دکتر «اندی واسهول» از موسسه تحقیقات تاریخی دانشگاه معتبر «ام. آی. تی» آمریکا، اعلام کرده که طبق تحقیقاتش، «جوبایدن» اصالتا کرد و از غرب ایران بوده است!

به عبارت دیگر، اصل و نسبش به خاندان بایدان در منطقه پیرانشهر کردستان می‌رسد که در دوران قاجاریه جلای وطن کرده و طی چند نسل سر از آمریکا درآورده است!

به این ترتیب که، جد بزرگش در واقع «ابوبکر خان بایدان» که از خوانین معروف منطقه «پیرانشهر» بوده (و به همین خاطر هم اسمش «بایدن» بوده)، که در دوران «ناصرالدین شاه قاجار» بدلیل فشار بر اهل سنت از این شهر فرار کرده و به مرز عثمانی می‌رود و بعد، در «حلبچه» به عنوان تاجر تنباکو فعالیت کرده و سپس به «بیروت» می‌رود.

ظاهرا، ابوبکر خان بایدان» همانجا فوت می‌کند و پسرش، «علی ابوبکر بایدان» به خاطر مشکلات ابتدا به فرانسه و از آنجا به دعوت یکی از بازرگانان فرانسوی به آمریکا رفته و خانواده اش را به آنجا مهاجرت می‌دهد.

بنا بر تحقیقات این محقق، خاندان بایدان بدلیل موفقیت در تجارت تنباکو در منطقه پنسیلوانیا ساکن شده و ان‌ها که قبل از جنگ جهانی دوم وارد امریکا شده بودند

بتدریج سرشناس شده و بدلیل برخورداری از اخلاق و منش آریایی مانند جوانمردی و کمک به نیازمندان از محبوبیت بالایی برخوردار می‌شوند، ولی بدلایلی این خاندان تکه پاره شده و فرزندان آن‌ها هرکدام مسیر جداگانه‌ای در پیش می‌گیرند و پدربزرگ جوبایدن بدلیل تقاضای خانواده همسرش خود را در کلیسای ارتدکس بعنوان پیرو آن کلیسا ثبت می‌کند و به این گونه فرزندانشان و از جمله پدر «جو»، امریکائی ارتدوکس شده و بالطبع فرزندان آن‌ها نیز آمریکایی مسیحی شده اند.

جو بایدن که از تاثیر افشای این پیشینه بدلیل جو ضدایرانی موجوددر مطبوعات آمریکا اطلاع داشته اند از حدود ده سال پیش و دوران ریاست جمهور بوش پسر، بطور کامل آن را پنهان کرده و صرفا اعضای ارشد حزب دمکرات و باراک اوباما و جیم کری در سال‌های اخیر از آن اطلاع داشته اند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits