دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حکم کیوان امام وردی
0
پرونده جنجالی کیوان امام وردی این روزها واکنش‌های مختلفی رو به همراه داشته و اکنون در حال بررسی است.

آیا کیوان امام وردی اعدام می شود ؟

کیوان امام وردی متهم اغفال و تجاوز به دختران دانشجو که آن‌ها را به دام می‌انداخت، در چنگال پلیس افتاد و دستگیر شد و در اولین اعترافات خود گفت که تجاوز انجام داده، اما به دلیل بیماری روانی و سادیسمی که دارد، دست به انجام این کار زده است، در حالی که پلیس می‌گوید او اصلاً بیماری روانی ندارد.

پس از دستگیری این متهم سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در تشریح جزئیات دستگیری کیوان امام وردی گفت: این متهم خود به جرم و تخلفش اقرار کرده، اما مدعی شده که سادیسم دارد، اما این گونه نیست.

البته برای تشخیص معیار سادیسم و بیماری روانی متهم باید حتما به پزشکی قانونی مراجعه کند تا مشخص شود آیا جنون او محرز است یا خیر.

کیوان امام وردی کیست؟

کیوان امام وردی متهم تجاوز به تعداد زیادی از دختران جوان دانشجو است که پس از اغفالشان، آن‌ها را به خانه خود می‌آورد و پس از نوشاندن الکل به آن‌ها و بیهوش و مست کردنشان، به دختران تجاوز می‌کرد.

پس از مطرح شدن نام کیوان امام وردی در فضای مجازی، تعداد زیادی از دختران در فضای مجازی نسبت به این فرد واکنش نشان دادند و تجربه‌های متفاوتی از اقدامات او را بازگو کردند، اما امام وردی خود در فضای مجازی این موضوع را تکذیب کرد و گفت که این کار‌ها را انجام نداده است، اما نکته حائز اهمیت این است که او پس از آن که به دلیل شکایت‌های متعدد توسط پلیس دستگیر شد، خود به تجاوزاتی که کرده بود، اعتراف کرد.

کیوان امام وردی سادیسم ندارد

سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ پس از دستگیری کیوان امام وردی در تشریح جزئیات این خبر، بیان کرد: متهمی که در روزهای گذشته شکایات زیادی علیه او از جانب قربانیانش در فضای مجازی مطرح شده بود، توسط پلیس امنیت عمومی پایتخت دستگیر شد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی تهران با رصد فضای مجازی با شکایت‌های متعددی روبرو شدند که نشان می‌داد فردی به نام «ک.الف» با فریب دختران دانشجو و کشاندن آن‌ها به خانه خود اقدام به آزار و اذیت آنان کرده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: با توجه به حجم شکایت‌ها و جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز و در نهایت متهم دستگیر شد؛ تاکنون شاکیان زیادی در رابطه با این پرونده به پلیس مراجعه کرده‌اند و مراجعات شاکیان کماکان ادامه دارد و پرونده در دست رسیدگی است.

جنون فاقد مسئولیت کیفری است

با وجود آن که متهم ادعای جنون دارد، اما هنوز جنون او توسط پزشکی قانونی تأیید نشده و علاوه بر آن پلیس هم معتقد است که متهم جنون ندارد.

مهدی عزیز زاده قصاب وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مطرح شدن بحث سادیسم توسط متهم کیوان امام وردی اظهار کرد: از نظر بنده سادیسم جنون به حساب نمی آید، زیرا در جنون مبنا نداشتن قصد است.

وی افزود: بنا بر ماده ۱۴۹ قانون مجازات اسلامی هرگاه مرتکب در زمان ارتکاب جرم دچار اختلال روانی بوده، به نحوی که فاقد اراده یا قوه تمیز باشد، مجنون محسوب می‌شود و مسئولیت کیفری ندارد.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: پرونده افرادی که متهم به تجاوز هستند در دادگاه کیفری یک بررسی می‌شود و اگر متهم مدعی جنون باشد، پزشکی قانونی باید جنون را تشخیص دهد که در صورت تأیید مطابق با ماده ۱۴۹ مسئولیت کیفری نخواهد داشت. اما اگر بر اساس نظر پزشک متهم فاقد جنون باشد بر اساس ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی محکوم به اعدام می‌شود، زیرا عنوان اتهامی او زنا به عنف است.

مجازات بسته به نوع عمل مشخص می‌شود

علی عابدینی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعترافاتی که کیوان امام وردی انجام داده است، اظهار کرد: سادیسم به هیچ وجه جنون نیست و رافع مسئولیت کیفری نخواهد بود.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: میزان مجازات این فرد بسته به نوع تجاوز مشخص خواهد شد، اگر تعهد داشته باشد بیشترین مجازات برای او اعمال می‌شود.

تجاوز با بیهوشی مجازاتش اعدام است

علی نجفی توانا وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جرم تجاوز اظهار کرد: به طور کلی افرادی که دست به تجاوز می‌زنند دارای نارسایی روانی هستند، زیرا قدرت کنترل خود را از دست می‌دهند، اما سادیسم جنون به حساب نمی‌آید و رافع مسئولیت کیفری نیست.

این وکیل دادگستری گفت: البته پزشکی قانونی به کمک روانشناسان باید جنون این متهم را تشخیص دهد.

نجفی‌ توانا تصریح کرد: کسی که تجاوز به عنف کرده، باید اعدام شود و تجاوز چند حالت دارد حتی بیهوش کردن هم جزئی از تجاوز به عنف به شمار می‌آید، زیرا برخلاف میل طرف مقابل تجاوز انجام شده و از همین لحاظ مجازات آن حدی و اعدام است

تجاوز به عنف عنوان اتهامی کیوان امام وردی

همان طور که گفته شد از لحاظ قانونی برای تشخیص جنون و ساقط شدن مسئولیت کیفری پزشکی قانونی حتماً باید این موضوع را تأیید کند، در حالی که به صورت قطعی هم نمی‌توان گفت که سادیسم جنون محسوب می‌شود، زیرا مرتکب با قصد و اراده خود اقدام به انجام این کار کرده و از سوی دیگر خود هم به تجاوز و جرایمی که انجام داده اعتراف کرده است.

بر اساس قانون این متهم به دلیل آن که تجاوز به عنف کرده است، محکوم به اعدام خواهد شد، البته باید منتظر ماند و دید که جلسات دادگاه این متهم چه زمانی برگزار خواهد شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جون



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits