دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جوانترین کنکوری 99
1
جوانترین و پیرترین فرد شرکت کننده در کنکور سال 99 چه کسانی هستند و چند سال سن دارند

پیرترین شرکت کننده کنکور 99 چند ساله است ؟

پیرترین فرد کنکور 99 ، دارای 83 سال سن و اهل اصفهان است . در حالی که جوانترین شرکت کننده کنکور 99 ، 15 ساله است

در بین یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ شرکت کننده کنکور امسال، براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور پیرترین داوطلب کنکور ۹۹ متولد ۱۹ تیر ۱۳۱۶ ساکن استان اصفهان بوده و جوان ترین داوطلب نیز متولد ۲ شهریور ۱۳۸۴ ساکن شهر قدس استان تهران است که هر دو در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده اند.

به گزارش ایسنا، تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت برای آزمون صبح روز پنجشنبه در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت نیز برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی که آزمون آنها نیز در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد برگزار می‌شود صادر شده است.

آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی صبح روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه برگزار می‌شود که برای این داوطلبان ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده که ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر آنها زن هستند. آزمون گروه آزمایشی زبان خارجی نیز صبح روز شنبه یکم شهریور ماه برگزار می‌شود که برای داوطلبان این گروه آزمایشی نیز ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ کارت صادر شده است.

همچنین آزمون سراسری سال ۹۹ در ۳۹۲ شهرستان، ۳۳۰۰ حوزه امتحانی و ۱۵حوزه امتحانی خارج از کشور برگزار می‌شود.

به جز بسیج و ناظران وزارت بهداشت، ۱۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری کنکور سراسری مشارکت می‌کنند که این تعداد در سال ۹۸ بالغ بر ۷۰۰۰ نفر بود.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد داوطلبان کنکور ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ ۲۷۱ هزار و ۱۳ نفر بیشتر است .

نتیجه اولیه آزمون سراسری هفته اول مهر ماه اعلام می‌شود و داوطلبان در این هفته می‌تواند به شکل مجازی نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و هفته اول ابان ماه نیز اسامی نهایی پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد. کارنامه نهایی انتخاب رشته نیز هفته دوم آبان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits